Announcement

Collapse
No announcement yet.

regulator/motor valg trex 600

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Den ville jeg nok styrt unna. Men 120 HV Platinum er mange fornøyd med. Gov tror jeg du kan du glemme på alt annet enn CC og Kontronik. Muligens YGE og Scorpion har, vet ikke. Man skal du ha FBL system kan du velge Mikado V-bar og f.eks HW ESC med hyperion speed sensor og benytte gov funksjonen i V-baren. Visstnok ingen ting som slår den. V-bar vet stikkebevegelsene dine slik at gov er ute og kompenserer før motorturtallet dropper/øker.
    arhennie

    MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
    http://hadelandmfk.no/
    www.henniehobby.no/arne

    Comment


    • #17
      Hvis 4035 bare er lengre, så trenger man kanskje ikke mere dremling enn med 4025. Den er jo 1 cm lengre, men jeg husker ikke om den var trangt å få plass i lengderetningen.

      Her kuttet jeg:



      CC 110HV har ikke logging. Og ja, det er den du linker til jeg hadde. Jeg bruker forresten HobbyWing Platinum HV120 til en T-Rex 700E nå. Funker fint som snus! Den innebygde governoren er visstnok dårlig, men jeg bruker V-Bar sin governor.
      Greverud Helikopter-, Whisky- og Kaffeforening

      Anything worth doing is worth overdoing!

      Comment


      • #18
        Her er det forresten en 80A Kontronic til salgs: RCMarked.no / Uåpnet kontronik jive 80hv+
        Greverud Helikopter-, Whisky- og Kaffeforening

        Anything worth doing is worth overdoing!

        Comment


        • #19
          Om det blir trangt eller ikke for ledningene til motoren er uavhengig av lengden på kanna for på både 4025 og 4035 kommer ledningene ut av bunnplata på motoren som er skrudd fast i motorfestet på heliet.

          Gå for Jiven jotto linket til, det er en god deal for ny koster det 2625.- fra RCPro
          Last edited by perpyro; 24-09-11, 22:50.
          Trex 450 blandingsrase 4S
          Logo 500
          Blade mCPX

          Comment


          • #20
            Scorpion HK-4025-550KV er lagt i handle kurv, men er litt usikker på hvilket motorfeste jeg skal velge,
            og hvilket pinion gear?, ønsker å kjøre ca 2200 i HS

            venter litt med regulator da jeg ikke kan svi av mere penger akkurat nå, men med motor i hus har jeg noe å gjøre neste gang jeg har vakt

            ser på "dremmel" bilde at det står reinforce here?, har du gjort det? evt hva brukte du til det, karbonfiber?

            ellers må jeg si takk for mange gode tips her, ingen tvil om at er mange som sitter med mye kunskap, å det kommer nok godt med etterhvert

            antar å bruke vinteren til å bygge om dette helikoptert, ser fram til å fly igjen. burde vel byttet radio også, da jeg er en av di få med "gammel typen"

            Comment


            • #21
              På readyheli.com er det en veldig grei headspeed kalkulator http://www.readyheli.com/headspeed-calculator.html
              J
              eg kom frem til ca 17t pinion for og få 2200 headspeed på 75% trottle slik at governoren har noe og jobbe med
              Last edited by KTL!; 25-09-11, 15:36.

              Comment


              • #22
                Originally posted by j-gov View Post
                ser på "dremmel" bilde at det står reinforce here?, har du gjort det? evt hva brukte du til det, karbonfiber?
                Jeg lot være å forsterke. Jeg fikk ingen problemer, og har forsåvidt ikke hørt om noen andre som har opplevd brudd i det aktuelle området heller.
                Greverud Helikopter-, Whisky- og Kaffeforening

                Anything worth doing is worth overdoing!

                Comment


                • #23
                  Har omsider fått testet litt, flyr fint, litt justering av gain for å få bort vibrasjoner, ellers stor sett greit. men syns det er mindre kraft enn forventet, har satt den opp med 1800/2100/2200 rpm og 12 grader + - . total vekt kom på ca 3 kg, vet ikke hva som er normalt på en 600 med 12S oppsett? syns strøm trekk er ganske lite i max opptrekk, ca 30 A , kan ice`n vise feil data? evt. pga feil settings, eller leser jeg kurven feil?
                  Utveksling 170/17
                  men ellers, flyr fint
                  Click image for larger version

Name:	test4.jpg
Views:	1
Size:	69.2 KB
ID:	600789

                  Comment

                  Working...
                  X