Announcement

Collapse
No announcement yet.

Halen slipper ved sidelengs Tic tocs. BeastX.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Halen slipper ved sidelengs Tic tocs. BeastX.

    Har fått et "problem" med 700en min. Halen har litt svak tail wag men det påvirker ikke flighten i seg selv. Halen holder dønn ved baklengs, forlengs, oppover, nedover, tic tocs bortsett fra sidelengs tic tocs. Kan gjøre et par stk men så plutselig slipper halen sideveis mellom 45 og 90 grader.

    Har satt ned tail heading hold og har maks gain på 39%

    Jeg holder en knapp på de originale bladene på halen. Har kbdd Extreme 104mm på veg i posten så håper det kan løse dette.

    // Truls

  • #2
    Det er ikke gov gain som lurer deg? Jeg har en liten vag i hover pga gov som forsvinner hvis jeg kjører uten gov.

    Sent from my HTC Desire
    ---------------------------------------------
    Spektrum DX8 UTEN PROBLEMER
    Align T-Rex 450 pro BeastX + RJX - 6S
    Align T-Rex 600Efl Pro Vbar
    Mikado logo 600 3D Vbar
    Align T-Rex 700N DFC Vbar - Nitro rules

    Comment


    • #3
      Originally posted by jonny View Post
      Det er ikke gov gain som lurer deg? Jeg har en liten vag i hover pga gov som forsvinner hvis jeg kjører uten gov.

      Sent from my HTC Desire
      Takk for tips. Kjører foreløbig uten governor.

      Det er litt rart for jeg merket ikke dette de første 6-7 flightene. Men som sagt så er de originale bladene ekstremt myke. Skal gå over med reamer så jeg er 100% sikker på at alle overføringer går lett og fiiiint

      // Truls

      Comment


      • #4
        Tror jeg har funnet feilen. Haleblad-holderen satt ikke godt nok fast på akslingen. Virker bra nå ser det ut til

        // Truls

        Comment


        • #5
          det var veldigt bra flyging Truls
          Goblin 700 : vbar 5,3 pro
          Atom 6HV : vbar NEO pro rescue

          HD 500 Cell : brain2

          DX9

          Comment


          • #6
            Feilen har ikke forsvunnet ennå så jeg bestilte ett sett med KBDD 104mm Extreme blader som får himla mye skryt på blant andre gutta på Helifreak. Dette hjalp heller ikke men etter en preik med noen dyktige karer på fagernes fikk jeg kjøpt ett sett karbonblader av en der og nå er problemet så og si løst. Bare en liten tail-wag, relativt ubetydelig sådan som sitter igjen.

            Feilsøking og prøving fortsetter:P

            // Truls

            Comment


            • #7
              Halen holder utrolig bra på både CopterX, 3dplus og 700N som alle har beastx på. Har bytta mellom kbdd og carbon-blader mange ganger, men kan helt ærlig ikke merke noen forskjell.


              Men jeg har ikke tail-wag på noen av dem heller. Vil ikke se det som helt usannsynlig at den tail-wag'en du har er et symptom på at noe ikke er som det skal, som under hardere belastning gjør at halen din sparker ut.
              Honeybee CP 2

              Comment


              • #8
                Jeg har sverget til kbdd på mine andre maskiner og de har funket knallbra. Billige og tåler å treffe bakken noe karbonblader ikke gjør.

                Jeg har noen lager som er gåen som jeg mistenker er motorlagrene. Kan dette skape noe vibber som kan forplante seg til halen? Ser ingen tegn til vibrasjon på heliet da.

                Han Tom-Erik/Viking hobby, som forøvrig er den dyktigste helipiloten jeg noen sinne har sett live testet maskinen min med karbonblader og sa den funket veldig bra bortsett fra litt tail wag i funnels.

                Mulig jeg kunne testet med ett lag til med tape. Beasten er knallhard nå

                // Truls
                Last edited by Trulsen; 19-03-12, 11:59.

                Comment


                • #9
                  Neida, kan ikke utelukke at det rett og slett er halebladene, men syns det er rart bare


                  Jeg har lest flere ganger i diverse tråder at max pitch på haleblader (eller blader generelt??) er 26 grader. Over det så staller de, og klarer ikke generere det løftet man prøver å oppnå.

                  Selv om kbdd, og spesielt de nye twee typene er ganske stive, så klarer man å vri de litt. La oss si at 7hven din klarer 25 grader hver vei. Kan det da tenkes at kbdd bladene ved ekstrem pitch i enkelte situasjoner vil bikke over de 26 gradene, og forårsake tail-kick?

                  Carbonbladene er så stive at de vil holde seg under den magiske grensen. Nei bare spekulasjon det her, basert på ting fra andre tråder :P



                  Virker det så virker det, håper det holder seg slik Å ja, Tom E er rå til å fly =)
                  Honeybee CP 2

                  Comment


                  • #10
                    Synsing er artig det! Lærer mye av det. Men at de staller har jeg vanskelig for å tro da det ikke er spesielt stor belastning på halen i denne øvelsen om jeg forstår det rett. Det kan kanskje også være at motoren mister turtall siden jeg flyr uten governor selv om det ikke er hørbart. Også rart at problemet blir nesten borte når jeg bytter blader? Regner med jeg får testet med nye motorlager ila uka, så ser jeg om det hjelper. Hørte at det kunne gi en god del mer kraft som er med på å holde turtallet oppe.

                    // Truls

                    Comment


                    • #11
                      Mulig det ganske enkelt er krafta ja. Hva slags throttle-kurve har du da?
                      Hvis du har en V-kurve, så vil du jo begrense krafta til motoren mellom hver tic-tock.
                      Honeybee CP 2

                      Comment


                      • #12
                        Vibrasjoner med høy frekvens vil få gyroen til å gjøre en del morrogreier, eks kicks og drifting. Wag og kicks kan være motortiming (her får du også funky lyd i tillegg), gov, funky thrust lager som er feil vei el. Også greit å sjekke at halen er helt smooth.

                        Lykke til med feilsøkingen, håper du tarn raskt
                        Klaus Myrseth
                        Compass 7HV FBL / 3D+ FBL / Atom 500 FBL

                        Team Manager - Team Compass Scandinavia

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by lacappuchino View Post
                          Mulig det ganske enkelt er krafta ja. Hva slags throttle-kurve har du da?
                          Hvis du har en V-kurve, så vil du jo begrense krafta til motoren mellom hver tic-tock.
                          Jeg har 100-90-90-90-100. Skal gå over alle linker etc en gang til samt få bytta motorlager.

                          Klaus: Timinga er riktig ihht det andre bruker på hw120hv, men for ordens skyld kan jeg spørre her også om hva den skal være med 700mx motoren?

                          // Truls

                          Comment


                          • #14
                            Slik ser det forøvrig ut når Tom Erik flyr Trulsens 7HV. (Trur Trulsen hadde hjerte i halsen, eller kva?)

                            Last edited by RunarS; 22-03-12, 07:37. Reason: endring av videolink
                            Runar Sandnes
                            Medlem i Gloppen modellflyklubb

                            ------
                            Constantly fighting gravity

                            Blade MCPX - T-Rex 250 FBL - T-Rex 500CF FBL - T-Rex 700E FBL - Yak54-50EP - DJI F550 Hexa - Pilot RC´ish Yak-54 m/DLE 30 - BeastX - Spektrum DX7

                            Comment


                            • #15
                              Heftig!

                              Jeg hørte at turtallet falt ganske mye når han gjorde tic-tocks ja. Men ser ut som maskinen fungerer bra =) Najs!
                              Honeybee CP 2

                              Comment

                              Working...
                              X