Announcement

Collapse
No announcement yet.

Halen slipper ved sidelengs Tic tocs. BeastX.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Originally posted by lacappuchino View Post
    Heftig!

    Jeg hørte at turtallet falt ganske mye når han gjorde tic-tocks ja. Men ser ut som maskinen fungerer bra =) Najs!

    Takk for videoen, Runar! Hjertet var litt opp i halsen, men mest i frykt for å få høre at maskinen føltes helt jævlig å fly :P

    Dette var vell og merke andre turen på nye batterier, så full guff var det nok ikke i dem. Hører ganske greit at ikke turtallet dabber like mye på det andre settet med batterier. Men tror det blir å kjøpe V-Bar og få governor uansett.

    Ganske heftig flyging ja! Imponerende

    Comment


    • #17
      nice
      kanske skulle haft mina testat av noen som kan flyger
      Goblin 700 : vbar 5,3 pro
      Atom 6HV : vbar NEO pro rescue

      HD 500 Cell : brain2

      DX9

      Comment


      • #18
        Originally posted by ragge1 View Post
        nice
        kanske skulle haft mina testat av noen som kan flyger
        Kan legge ved meg som flyr da.. Ikke så mye å skryte av, men gøy er det fordiom!

        Comment


        • #19
          Dette problemet er fortsatt selv med V-bar. Problemet er værst med KBDD blader eller originalblader på. Ikke slett så gale med Radix 110mm men problemet er fortsatt. Vaggingen er borte men den slipper fortsatt.

          Nå skal det sies at jeg har litt trøbbel med governorfunksjonen på V-bar så jeg lurer på om det kan ha en sammenheng? Poster vbar filen her dersom noen kloke hoder kan lese ut fra dette hva som gjør det?


          29.04.pdf

          Comment


          • #20
            Kjipt at du ikke finner ut av det. Når problemet er der både med beastx og vbar, så tror jeg problemet er mekanisk. Halen har ikke slått ut for folk uten vbar-gov, så hvordan den kan forårsake det ser jeg ikke helt.

            Har du prøvd annen haleservo?
            Honeybee CP 2

            Comment


            • #21
              Originally posted by lacappuchino View Post
              Kjipt at du ikke finner ut av det. Når problemet er der både med beastx og vbar, så tror jeg problemet er mekanisk. Halen har ikke slått ut for folk uten vbar-gov, så hvordan den kan forårsake det ser jeg ikke helt.

              Har du prøvd annen haleservo?


              Nei jeg har ikke det. Skal se om jeg finner en jeg kan prøve.

              Tips til en som er bedre enn DS650 men som ikke koster skjorta? Gjerne fra Kina

              Comment


              • #22
                Futaba Bls fra hobbyking?

                Sent from my HTC Desire using Tapatalk 2
                ---------------------------------------------
                Spektrum DX8 UTEN PROBLEMER
                Align T-Rex 450 pro BeastX + RJX - 6S
                Align T-Rex 600Efl Pro Vbar
                Mikado logo 600 3D Vbar
                Align T-Rex 700N DFC Vbar - Nitro rules

                Comment


                • #23
                  Originally posted by jonny View Post
                  Futaba Bls fra hobbyking?

                  Sent from my HTC Desire using Tapatalk 2
                  Kanskje det ja. Hva er det beste i dag da? Fortsatt bls251 som gjelder? Kjører JR8717 på cyclic så hv servoer erbutelukket uansett..

                  // Truls

                  Comment


                  • #24
                    Beste hale-servoen jeg har vært borti er MKSBLS990. Eller så har DS650 og BLS251 fungert veldig bra på 700N min.

                    Men for å få så konsistent piro som mulig, så må det litt prøving og feiling til. Tenker da på servohornavstanden. Noen servoer fungerer bare litt forskjellig, selv om hovedregelen er å holde servoen innenfor en 90 graders arbeidsområde.
                    Honeybee CP 2

                    Comment


                    • #25
                      mks ds-760 ermin favorit
                      Goblin 700 : vbar 5,3 pro
                      Atom 6HV : vbar NEO pro rescue

                      HD 500 Cell : brain2

                      DX9

                      Comment


                      • #26
                        Jeg mistenker at du har noen prekomper (mikser i vbar) som kan være feil. Hvilken gain har du satt på halen i vbaren?
                        Klaus Myrseth
                        Compass 7HV FBL / 3D+ FBL / Atom 500 FBL

                        Team Manager - Team Compass Scandinavia

                        Comment


                        • #27
                          Originally posted by klaus View Post
                          Jeg mistenker at du har noen prekomper (mikser i vbar) som kan være feil. Hvilken gain har du satt på halen i vbaren?
                          Ingen miks i det hele tatt. Tail servo frequency står til futaba 9254 som har samme frekvens som ds650.
                          Tail gain på radioen står på 12 (!!) Som i mitt hode er svært lavt. For å få mindre mekanisk gain må jeg inn på servohornet men da avviker jeg fra manualen som sier at jeg skal ha 17.5mm. Har prøvd det men slet med litt for lite utslag på halen også.

                          Jeg har nå troen på at det er servoen som ikke er god nok. Meget rart egentlig, men jeg får vell gi den et forsøk til før den havner på rcmarked.

                          Sent using Tapatalk 2

                          Comment


                          • #28
                            Ikke bare i ditt hode det er lavt

                            Du bør opp mellom 40-60 på en compass på futaba, vbar gain tarn fint 100 hvis alt fungerer som det skal.

                            Edit: vbar opererer med precomp som er en glorifisert miks, å sette dem feil kan resultere i en del morsomheter ifm flips osv
                            Last edited by klaus; 30-04-12, 07:12.
                            Klaus Myrseth
                            Compass 7HV FBL / 3D+ FBL / Atom 500 FBL

                            Team Manager - Team Compass Scandinavia

                            Comment


                            • #29
                              Originally posted by klaus View Post
                              Ikke bare i ditt hode det er lavt

                              Du bør opp mellom 40-60 på en compass på futaba, vbar gain tarn fint 100 hvis alt fungerer som det skal.

                              Edit: vbar opererer med precomp som er en glorifisert miks, å sette dem feil kan resultere i en del morsomheter ifm flips osv

                              Har ikke rørt disse innstillingene, men forteller de deg noe?

                              Click image for larger version

Name:	tail rotor gain.jpg
Views:	1
Size:	32.2 KB
ID:	588140

                              Comment


                              • #30
                                Neste gang du flyr, ta heliet opp i hover, roter noen ganger høyre og noen ganger venstre så lander du og slår av optimizern. Har noen tweaket i og pgain? Du skal få helt grei hale med å justere hoved gain med default verdiene. Precompene så greie ut men optimizern bør du få av.
                                Klaus Myrseth
                                Compass 7HV FBL / 3D+ FBL / Atom 500 FBL

                                Team Manager - Team Compass Scandinavia

                                Comment

                                Working...
                                X