Resette passord? Klikk HER
Har du en gammel konto, men ny mail? Send en melding, så fikser vi det. Bare oppgi brukernavn og gammel + ny mailadresse
Vi kan også smelte sammen 2 brukere til 1, hvis du har registrert deg på nytt.
Vi setter pris på at alle logger seg inn, selv om du ikke skriver noe, dette for å se aktivitet.
Jeg hørte at turtallet falt ganske mye når han gjorde tic-tocks ja. Men ser ut som maskinen fungerer bra =) Najs!
Takk for videoen, Runar! Hjertet var litt opp i halsen, men mest i frykt for å få høre at maskinen føltes helt jævlig å fly :P
Dette var vell og merke andre turen på nye batterier, så full guff var det nok ikke i dem. Hører ganske greit at ikke turtallet dabber like mye på det andre settet med batterier. Men tror det blir å kjøpe V-Bar og få governor uansett.
Dette problemet er fortsatt selv med V-bar. Problemet er værst med KBDD blader eller originalblader på. Ikke slett så gale med Radix 110mm men problemet er fortsatt. Vaggingen er borte men den slipper fortsatt.
Nå skal det sies at jeg har litt trøbbel med governorfunksjonen på V-bar så jeg lurer på om det kan ha en sammenheng? Poster vbar filen her dersom noen kloke hoder kan lese ut fra dette hva som gjør det?
Kjipt at du ikke finner ut av det. Når problemet er der både med beastx og vbar, så tror jeg problemet er mekanisk. Halen har ikke slått ut for folk uten vbar-gov, så hvordan den kan forårsake det ser jeg ikke helt.
Kjipt at du ikke finner ut av det. Når problemet er der både med beastx og vbar, så tror jeg problemet er mekanisk. Halen har ikke slått ut for folk uten vbar-gov, så hvordan den kan forårsake det ser jeg ikke helt.
Har du prøvd annen haleservo?
Nei jeg har ikke det. Skal se om jeg finner en jeg kan prøve.
Tips til en som er bedre enn DS650 men som ikke koster skjorta? Gjerne fra Kina
Beste hale-servoen jeg har vært borti er MKSBLS990. Eller så har DS650 og BLS251 fungert veldig bra på 700N min.
Men for å få så konsistent piro som mulig, så må det litt prøving og feiling til. Tenker da på servohornavstanden. Noen servoer fungerer bare litt forskjellig, selv om hovedregelen er å holde servoen innenfor en 90 graders arbeidsområde.
Jeg mistenker at du har noen prekomper (mikser i vbar) som kan være feil. Hvilken gain har du satt på halen i vbaren?
Ingen miks i det hele tatt. Tail servo frequency står til futaba 9254 som har samme frekvens som ds650.
Tail gain på radioen står på 12 (!!) Som i mitt hode er svært lavt. For å få mindre mekanisk gain må jeg inn på servohornet men da avviker jeg fra manualen som sier at jeg skal ha 17.5mm. Har prøvd det men slet med litt for lite utslag på halen også.
Jeg har nå troen på at det er servoen som ikke er god nok. Meget rart egentlig, men jeg får vell gi den et forsøk til før den havner på rcmarked.
Neste gang du flyr, ta heliet opp i hover, roter noen ganger høyre og noen ganger venstre så lander du og slår av optimizern. Har noen tweaket i og pgain? Du skal få helt grei hale med å justere hoved gain med default verdiene. Precompene så greie ut men optimizern bør du få av.
Klaus Myrseth
Compass 7HV FBL / 3D+ FBL / Atom 500 FBL
We process personal data about users of our site, through the use of cookies and other technologies, to deliver our services, personalize advertising, and to analyze site activity. We may share certain information about our users with our advertising and analytics partners. For additional details, refer to our Privacy Policy.
By clicking "I AGREE" below, you agree to our Privacy Policy and our personal data processing and cookie practices as described therein. You also acknowledge that this forum may be hosted outside your country and you consent to the collection, storage, and processing of your data in the country where this forum is hosted.
Comment