Announcement

Collapse
No announcement yet.

Batteri til T-Rex 500 EFL

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Originally posted by Trulsen View Post
    Billig.. Tja, halv pris med HK batterier, men fortsatt billig kontra dyre Norge. Jeg fatter ikke at vi snart kan få Chinabatterier i Norge. Omtrent en høvding for alle 6s batterier..
    Tja, koster litt gjør det i norge men om en regner på raiden prisen for eks så får en Gravity sine (som det er linket til over i tråden) til en lavere pris når en regner med norsk mva. Samt at en da også får med bedre garanti
    Rasmus Fauske
    TDR 2012, MD8 @ 14S, MD6 @ 7S, Pantera 50, KDS Chase 360, BigNasty
    http://www.easyisp.no http://www.rc-batteri.no

    Comment


    • #32
      Originally posted by rfauske View Post
      Tja, koster litt gjør det i norge men om en regner på raiden prisen for eks så får en Gravity sine (som det er linket til over i tråden) til en lavere pris når en regner med norsk mva. Samt at en da også får med bedre garanti
      Joa, med på den. Primært kjøper jeg Zippy batterier. Mest fordi de er billig, men samtidig også fordi jeg er veldig godt fornøyd med de både på 500en og på 6HV. Nå skal det sies at 6HV ikke er spesielt glad i strøm da virker det som. Pakkene er knapt nok lunkne etter en flight På 500en derimot så var det tomt på 4.5-5 min alt etter flighten og da flyr ikke jeg spesielt hardt vil jeg si. Der var det i grunnen Raiden jeg likte best pga vekta.

      Om jeg skulle kjøpt kvalitetsbatterier hadde det blitt Gens Ace eller Sky lipo. Det er to merker som får generelt mye skryt. Inntil det kommer et sett med 2x5000mah 6S batterier for under 1000lappen handler jeg primært alle mine batterier i utlandet og tar heller den risken om batterier som er DOA. Har forøvrig kjøpt 5 stk 4s2200 nano tech til min MXS og der døde to av batteriene rimelig kjapt. Samtidig kjøpte en annen i klubben 2 stk Nano Tech 4s2650 og begge døde etter kort tid. Dvs den ene cella så de lever nå ett nytt liv som 3S. Men ja, sånn for oss vanlig dødelig troooor jeg at de fleste batterier duger. Har veldig lyst å kjøpe noen billigbillig batterier på ebay bare for å teste om de faktisk er så dårlige som jeg tror 30usd for 6s5000 30C batterier er ikke gæli, men de suger nok på performance tenker jeg..

      Comment


      • #33
        Det å få til 2 x 5000mAh 6S med norske avgifter og rettigheter til under 1000 er ikke så lett siden en uansett også har ett mikrosokopisk innkjøp sammenlignet med HK for eks. Kan gjøres men da må en kjøpe ting en veit ikke er like bra som andre merker og gamble på at dei virker såpass at ingen klager...

        Skal vel også sies at det er langt fra like mangen fabrikker som merker på lipo, om en for eks ser på bildene her: (2) (Gens Ace) Gravity Hobby 4S 2600 25C batteries - RC Groups
        Rasmus Fauske
        TDR 2012, MD8 @ 14S, MD6 @ 7S, Pantera 50, KDS Chase 360, BigNasty
        http://www.easyisp.no http://www.rc-batteri.no

        Comment


        • #34
          Originally posted by rfauske View Post

          Skal vel også sies at det er langt fra like mangen fabrikker som merker på lipo, om en for eks ser på bildene her: (2) (Gens Ace) Gravity Hobby 4S 2600 25C batteries - RC Groups
          Oj! Sånnt må du ikke si. Det ødelegger alle illusjoner.

          Fakta er at der er 4 fabrikker i Kina som faktisk produserer LiPo for hobbymarkedet.

          Pluss en fabrikk som ikke vil være bekjennt av at de også leverer batterier til hobbydistributører.

          Comment


          • #35
            OiOi Jeg fant jeg fant , lurte på lipo til Trex 500E takk for denne tråden , "Google trex 500 batteri modellflynytt"

            Leste en artikkel i RC Heli magazine 2011 06 07 review av Trex 500E FB,
            der står det brukt ett Thunder Power 6S 3250mAh 45C 521gram men det er jo litt tungt
            Jeg har 2 stk ZIPPY Compact 2450mAh 6S 35C 390gram men de er litt små når en bruker idelup2.
            + B-Grade 3000mah 20C 50 Cycle så langt ca 480gram lader på 2C Begynner å blåse seg litt opp men fungerer fint

            B-Grade CyCele ( Heli turer )
            1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20
            1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20
            1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11

            B-Grade CyCele ( Heli turer ) NYTT SETT
            1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12


            Takk til trådstarter.

            EDIT : nyere 500 batteri diskusjon under
            (MFN) ModellflyNytt.no
            Last edited by Pistepirkko; 20-09-13, 20:00. Reason: Batteri logg

            Comment

            Working...
            X