Unconfigured Ad

Collapse

MSH Brain Flybarless System

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kristianwest
    • May 2011
    • 1769

Maiden unnagjort. Det ble mer pinglete flyging enn vanlig, men maskina fløy! Og jeg tror den flyr fint og. Ingen tendenser som jeg kunne se eller merke i dag. Må vel prøve å få en tur til i løpet av kvelden
    Kristian Westgård
    Nittedal

Rave ENV / JR Vibe E12 SG Ito / JR NEX E8 / JR Vibe 50

Pilots take no special joy in walking. Pilots like flying.
    — Neil Armstrong

Comment

• andersand
      • May 2012
      • 2316

grattis med maiden

du valgte 700 som profil preset, og "3d"? den er fin å jobbe seg utifra, ofte er den overaskende spoton også.
      mer prøving, og litt video

hvordan ble CG på modellen?

Comment

• kristianwest
        • May 2011
        • 1769

Originally posted by andersand
        grattis med maiden

du valgte 700 som profil preset, og "3d"? den er fin å jobbe seg utifra, ofte er den overaskende spoton også.
        mer prøving, og litt video

hvordan ble CG på modellen?
        Ja, valgte 700 og 3D. Det kuleste var jo at responsen på spesielt cyclic var merkbart bedre i forhold til det jeg er vant til på BeastX. Jeg fløy som sagt ikke veldig tøft (i den grad jeg gjør det uansett), men jeg merka jo at maskina lot seg fly. Syns det føltes veldig bra.

Jeg tok en kjapp CG-test med batterier. Den balanserte temmelig godt, syns jeg. Men jeg gjorde som du sa og dro batteriene så langt fram jeg kunne. Da får jeg nok problemer med å få den bakerste batteristroppen rundt batteriet, men jeg skal prøve meg litt fram her.

Blir bra dette!
        Kristian Westgård
        Nittedal

— Neil Armstrong

Comment

• andersand
          • May 2012
          • 2316

Originally posted by kristianwest
          Ja, valgte 700 og 3D. Det kuleste var jo at responsen på spesielt cyclic var merkbart bedre i forhold til det jeg er vant til på BeastX. Jeg fløy som sagt ikke veldig tøft (i den grad jeg gjør det uansett), men jeg merka jo at maskina lot seg fly. Syns det føltes veldig bra.

Jeg tok en kjapp CG-test med batterier. Den balanserte temmelig godt, syns jeg. Men jeg gjorde som du sa og dro batteriene så langt fram jeg kunne. Da får jeg nok problemer med å få den bakerste batteristroppen rundt batteriet, men jeg skal prøve meg litt fram her.

Blir bra dette!
          bra! du kan prøve en bank med extreme også, men det er altfor altfor raskt for min del, det er sånn tom erik raskt

Comment

• Trulsen
            • Aug 2006
            • 3411

At responsen er bedre på brain enn beastx kommer nok av at du ikke har justert opp nok endepunktene dine eller så bruker du en av de presatte flightmodesa??

Comment

• kristianwest
              • May 2011
              • 1769

Originally posted by Trulsen
              At responsen er bedre på brain enn beastx kommer nok av at du ikke har justert opp nok endepunktene dine eller så bruker du en av de presatte flightmodesa??
              Nei, jeg tror jeg har vært innom det meste. Men samma det - jeg har flydd og kost meg jeg. Har ikke vært dårlig, jeg har bare lurt på hvorfor det er så vanskelig å få heftigere respons.
              Kristian Westgård
              Nittedal

— Neil Armstrong

Comment

• ragge1
                • Sep 2009
                • 1598

bra kristian att den fly bra , eg personlig likte ikke beast på 600 size så på 700 gikk rett til vbar , og bytte på min 6HV med vbar og sinns det blev veldigt bra , men beast har funkat bra på min fd trex450 og 500 men som sagt vill køre gov derfør eg skal bytte til ikon på 500 så får se om eg marke noe førskjell ( gjor det sikert før i det sista har synes att 500 var ikke helt optimalt )
                men fan tror sommer vikar har begynnt på posten , nu har ikon min stått på fortolling i 3 dager
                Goblin 700 : vbar 5,3 pro
                Atom 6HV : vbar NEO pro rescue

HD 500 Cell : brain2

DX9

Comment

• kristianwest
                  • May 2011
                  • 1769

Originally posted by ragge1
                  bra kristian att den fly bra , eg personlig likte ikke beast på 600 size så på 700 gikk rett til vbar , og bytte på min 6HV med vbar og sinns det blev veldigt bra , men beast har funkat bra på min fd trex450 og 500 men som sagt vill køre gov derfør eg skal bytte til ikon på 500 så får se om eg marke noe førskjell ( gjor det sikert før i det sista har synes att 500 var ikke helt optimalt )
                  men fan tror sommer vikar har begynnt på posten , nu har ikon min stått på fortolling i 3 dager
                  Hehe, vikarer er ikke bra. Jeg kjøpte for øvrig Ikon fra RCPro - de hadde noen rabatter på helitreffet i Holmestrand, så da handla jeg.
                  Ble småirritrert på meg selv da jeg ikke oppdaget at de også har Quantum-motor til G500 før jeg hadde ventet og ventet på motor fra USA.

BeastX har vært helt gull for meg det. Men jeg har brukt en del tid på å få den villig nok. Nå flyr det helt greit, men det er jo en grei erfaring at andre fbler flyr vel så morsomt..

Har veldig lyst til å sette inn Ikon i den ene E8n og se hvordan det blir
                  Kristian Westgård
                  Nittedal

— Neil Armstrong

Comment

• Trulsen
                    • Aug 2006
                    • 3411

Rart.. Jeg har hatt beastx på både velocity og logo og nå vbar på begge. Merket null og niks forskjell. Men om all hypen på ikon stemmer er det vell kanskje på tide å teste en! Selv om det er piloten som setter begrensningen for alle oss

Edit: og begge flipper psycho raskt om jeg vil.

Comment

• kristianwest
                      • May 2011
                      • 1769

Originally posted by Trulsen
                      Rart.. Jeg har hatt beastx på både velocity og logo og nå vbar på begge. Merket null og niks forskjell. Men om all hypen på ikon stemmer er det vell kanskje på tide å teste en! Selv om det er piloten som setter begrensningen for alle oss

Edit: og begge flipper psycho raskt om jeg vil.
                      Er for så vidt ikke meninga mi å være med på å blåse opp en hype. To flighter a 5 min er vel vel ikke det helt store grunnlaget å hype noe på. Men jeg var fornøyd med Ikon etter maiden i går.

Jeg skal gå igjennom BeastX-oppsettet igjen. Kan godt hende det er mer å gjøre. Jeg har prioritert å fly framfor å kludre
                      Kristian Westgård
                      Nittedal

— Neil Armstrong

Comment

• Hanzo
                        • Nov 2005
                        • 845

Det er nok en fin kombinasjon av begrensing av pilotens evne til å både fly og til å sette opp helikopteret som avgjør. Tror at en virkelig ekspert kunne ha optimalisert oppsettet mitt mye. Jeg er veldig fornøyd med Ikon og BeastX nettopp fordi de krever lite arbeid å få opp til å fly på et svært akseptabelt nivå. Min erfaring, som begynner å bli et par år gammel nå må jeg innrømme, er at Vbar krever mye mer justering. Er hekta på Ikon nå mye grunnet goveernor og ikke minst self level som jeg benytter meg av hyppig.

Comment

• jonny
                          • Sep 2010
                          • 710

Jeg gikk fra vbar til beastx på 600, og liker ikke hvordan den flyr. Men jeg holder på å gå igjennom optimalisering av oppsettet for å se om den blir bedre. Kjedelig å bruke så mye tid på å tweake når jeg vil fly. Men Forhåpentligvis er jeg så vant til den når jeg er ferdigtweaket att jeg blir fornøyd.
                          Hos meg er det omvendt. Vbar fungerer greit med lite tweaking...
                          Last edited by jonny; 29-06-13, 21:25.
                          ---------------------------------------------
                          Spektrum DX8 UTEN PROBLEMER
                          Align T-Rex 450 pro BeastX + RJX - 6S
                          Align T-Rex 600Efl Pro Vbar
                          Mikado logo 600 3D Vbar
                          Align T-Rex 700N DFC Vbar - Nitro rules

Comment

• ragge1
                            • Sep 2009
                            • 1598

vbar er veldigt lett å setup og på de 3 heli eg har har faktist ikke tweakat nånting og de fly veldigt bra , og gov virke veldigt bra , så nu får man se hur det blir med ikon , blir svart å gemfør allså mot beastx og vbar

Originally posted by kristianwest
                            Hehe, vikarer er ikke bra. Jeg kjøpte for øvrig Ikon fra RCPro -
                            damn , viste ikke de hade , fant ikke på deras sida , köpte från fastlab før sinns den var nermaste butikk
                            Goblin 700 : vbar 5,3 pro
                            Atom 6HV : vbar NEO pro rescue

HD 500 Cell : brain2

DX9

Comment

• Trulsen
                              • Aug 2006
                              • 3411

Jeg er også enig i at vbar fungerer med lite tuning. Samme med beastx.

Gjør alltid følgende på parameter menu:

A- Ingenting
                              B- Transmitter
                              C- Medium (standard)
                              D- Medium (standard) (Stort sett funker standard veldig bra)
                              E- 2* (standard)
                              F- low nor/low rev alt ettersom
                              G- Increased
                              H- Low eller medium

D/R mellom 100-120, Expo Rudder 30%, ail/ele ca 20%

Det er stort sett sånn jeg gjør det på alle mine helis.

Jonny; hva er det du ikke liker som du prøver å gjøre bedre?

Comment

• Hanzo
                                • Nov 2005
                                • 845

At mikado tar betalt for firmware er også noe jeg sliter med

Comment

Working...