Unconfigured Ad

Collapse

FBL på trex 600, gammel type

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • tesa
    • Nov 2006
    • 165

ja fbl på gammel 600E går bra,min 2006 mod har vært fbl i snart 3år, fløy den med ailng 3g i ca 2år før jeg byttet til beast x ar7200
    Var ikke noe wow effekt ved det bytte Men 3g måtte ha fbl blader for å ungå wobling.
    Satte på DFC hode i vår og fornøyd med det, men du må kappe orginal mainshaft med 19mm og bore nytt hull for bolten.

Brain unit kan og kansje være ett altarnativ til fbl ... har testet den ut 9-10 turer i en 450 pro og det virket bra.
    Den er nå montert i Gobblin 700 og venter på maiden ..

Comment

• j-gov
      • Oct 2004
      • 198

Originally posted by andersand
      Motoren din, du sier du har en gammel 600E, men det er jo 6s, mens motoren du har, er jo laget for 12s, har du bygget om til 12s setup?
      Blir 12S ja, venter bare på regulator så er nå det i boks, men siden jeg syns det er mye slakke i det orginale rotorhode, blir det FLB
      , og muligens oppgradering av hale før det blir tatt i bruk.

Comment

• ragge1
        • Sep 2009
        • 1598

Originally posted by tesa
        Brain unit kan og kansje være ett altarnativ til fbl ... har testet den ut 9-10 turer i en 450 pro og det virket bra.
        Den er nå montert i Gobblin 700 og venter på maiden ..
        kommer du køre med gov , isf feedback på hur det virke og vilken phasesensor du bruker
        Goblin 700 : vbar 5,3 pro
        Atom 6HV : vbar NEO pro rescue

HD 500 Cell : brain2

DX9

Comment

• tesa
          • Nov 2006
          • 165

Originally posted by ragge1
          kommer du køre med gov , isf feedback på hur det virke og vilken phasesensor du bruker
          Ja blir med gov, bruker HW sensor.

Comment

• j-gov
            • Oct 2004
            • 198

Noen som vet hvor jeg kan kjøpe komplett rotorhode, ikke nødvendigvis DFC, var utsolgt for det på elefun, prøver å holde prisen nede, så tidligere versjon holder sikkert i massevis

Ønsker å bestille alt fra samme plass

Comment

• arhennie
              • Mar 2008
              • 4316

Se på disse:
              DFC upgrade: Align T-REX 600DFC Main Rotor Head Upgrade Set H60239 (H60239A) - Best deals on RC Helicopters,
              Om du ikke vil ha DFC: T-REX 600/N Flybarless head systems (EDN-1144) - Best deals on RC Helicopters, RC Helicopter
              arhennie

MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
              http://hadelandmfk.no/
              www.henniehobby.no/arne

Comment

• xilian
                Air boss
                • Feb 2009
                • 6523

Hvis ikke så har jo hobby24.no - R/C produkter på nett - Hobby24.no - Alt innen r/c utstyr alle delene. Er bare å be om en god
                pris på komplett hode.

Evt. så har jeg komplett paddle-hode liggende. Men du må jo ha FBL
                Tom I. Arntsen

Comment

• j-gov
                  • Oct 2004
                  • 198

Takk takk, DFC lagt i handlekurv

Comment

• j-gov
                    • Oct 2004
                    • 198

ja, da var hode montert, fint , ellers gikk jeg for en Tarot ZYX inn til videre, fattig kassa dott no>. denne er nå satt inn og justert etter beste evne, med god hjelp fra youtube har en liten tendens til høyfrekvent vibrasjon når jeg kjører heliet uten rotor, uten at jeg finner årsak til dette. når jeg spinner opp med rotorer rister det litt, men under spinn down wobbler det voldsomt, sideveis og opp/ned. har sett på akslinger etc, men finner ikke noe galt.

Forslag tas i mot med takk
                    Testen ble forøvrig utført på et hardt gulv, og ikke med FBL blader.

Comment

• andersand
                      • May 2012
                      • 2316

juster ned gain, taroten må ha ca veeeldig lite ofte

Comment

• j-gov
                        • Oct 2004
                        • 198

Takk skal prøve det så fort jeg får tid.

Comment

• j-gov
                          • Oct 2004
                          • 198

Takk, det hjalp, rimelig stabil nå men noe vibrasjon i halen er det, har derfor tenkt å "opp"gradere til Torque Tube.
                          har kjøpt dette

Torque Tube Front Drive Gear Set Align Trex 550E 600 600N Phoenixtech FH60121 | eBay
                          Metal Tail Torque Tube Unit Black Align Trex 600 Size RC Helicopter H60133 00 | eBay
                          Torque Tube for RC Helicopter Align Trex 600 600N Phoenixtech Flasher FH60119 1 | eBay

men tror jeg må nå noe mer opplagring, og lagerholdere , disse sikkert
                          Torque Tube Bearing Holder Set for Align Trex 550E 600 600N RC Helicopter H60124 | eBay

men hvor mange?

å så halekassa, må den byttes? trengs vel noe lager der også?

600CF ble vel ikke levert med TT, så er noe usikker på hva som passer

Comment

• jotto
                            • Jul 2007
                            • 3060

Det er mange fordeler med torque tube, men du kan ikke forvente å få mindre vibrasjoner av det.

Og ja, du trenger ny halekasse. Det fantes et oppgraderingskit, men jeg vet ikke om det er i salg enda.
                            Greverud Helikopter-, Whisky- og Kaffeforening

Anything worth doing is worth overdoing!

Comment

• jotto
                              • Jul 2007
                              • 3060

Her er den:

H60035T-1 Tail Boom Case - elefun.no - Radiostyrt hobby

Kjekt å kunne søke i ordrehistorikken
                              Greverud Helikopter-, Whisky- og Kaffeforening

Anything worth doing is worth overdoing!

Comment

• j-gov
                                • Oct 2004
                                • 198

Takk takk, var den jeg så på ja, men var ikke sikker, men trenger man nå opplagring/ avstiving av aksling i halekasse, eller er den laget ferdig med det?

Comment

Working...