Announcement

Collapse
No announcement yet.

Blade 500X

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Jeg har en blade 450x, den ble flydd rett ut av esken, jeg spurte gubben på smallsize mange ganger om det var noe jeg burde gå over, han stod hardnakket på at det var bare å fly.... Og han fikk rett og! Jeg har vell flydd cirka 50 turer med den nå, har ikke vært ett eneste problem! Men selvsagt, de som bygger heli hos horizon kan gjøre feil de og, men det er vell ganske stor sansynlighet for at en helt nybegynner gjør noen feil og første gangen han bygger heli...

    Comment


    • #32
      Re: Blade 500X

      Tror det att mange gir seg etter en gang har mer med att det er Mye vanskeligere enn de trodde samt att de kanskje synes det er skremmende.
      Ellers holder jeg litt med flere her i att det hjelper lite å kjøpe ferdig da du uansett må lære å sette det opp selv når du krasjer, med mindre smallsize vil levere en reperasjons service.
      Jeg hadde iallefall aldri stolt på noe jeg ikke hadde satt sammen selv.
      Lurer på når de kommer med en 600/700 bnf
      Last edited by jonny; 06-11-12, 16:01.
      ---------------------------------------------
      Spektrum DX8 UTEN PROBLEMER
      Align T-Rex 450 pro BeastX + RJX - 6S
      Align T-Rex 600Efl Pro Vbar
      Mikado logo 600 3D Vbar
      Align T-Rex 700N DFC Vbar - Nitro rules

      Comment


      • #33
        Kjøper man ett heli eller fly som er BNF, så står det i manualen nøyaktig hvordan radioen skal være satt opp, så er man litt oppmerksom da så går ting greit..

        Men det som skremmer nybegynner er når de kjøper ett brukt heli på nettet "som er perfekt satt opp" så tror de at det er bare å ut å fly...
        Er 2 stykker som jeg kjenner som har kjøpt 50 size heli på nettet til en billig penge, satt i mottaker og trodde det bare var å fly... Null oppsett av pitch kurver eller noe som helst... Det gikk jo selvsagt som det måtte... Men har hjulpet begge med oppsettet av radio og heli nå, så det er iallefall greit... Men heli er jo så enkelt å fly at de gidder ikke bruke en tusenlapp på simulator... Men å kjøre det i bakken hver gang og betale flere tusen i deler går greit... Forstå det den som kan...

        Comment


        • #34
          Re: Blade 500X

          Originally posted by halsen89 View Post
          Kjøper man ett heli eller fly som er BNF, så står det i manualen nøyaktig hvordan radioen skal være satt opp, så er man litt oppmerksom da så går ting greit..

          Men det som skremmer nybegynner er når de kjøper ett brukt heli på nettet "som er perfekt satt opp" så tror de at det er bare å ut å fly...
          Er 2 stykker som jeg kjenner som har kjøpt 50 size heli på nettet til en billig penge, satt i mottaker og trodde det bare var å fly... Null oppsett av pitch kurver eller noe som helst... Det gikk jo selvsagt som det måtte... Men har hjulpet begge med oppsettet av radio og heli nå, så det er iallefall greit... Men heli er jo så enkelt å fly at de gidder ikke bruke en tusenlapp på simulator... Men å kjøre det i bakken hver gang og betale flere tusen i deler går greit... Forstå det den som kan...
          Det burde nesten ikke vært lov å kjøpe heli over disk uten å kjøpe sim ved siden av som nybegynner. Jeg tror de fleste detter av lasset etter en tur i bakken og når de innser at det å fly et rc-heli er pokkern så vanskelig.

          Tror også at mange sitter å glaner på Tareq og Bobby W på YouTube og forventer at de skal kunne fly sånn etter kort tid...
          Propellen skal være på toppen!
          Raptor 50 | MD8 | T-Rex 600 | Gaui NX4 | Gaui X2 | Mini Prôtos (i deler...) | Raptor 90 (i deler...) | Noen greier med propellen på feil sted.

          Comment


          • #35
            Ja er nok mange som gjør det, var vell bert kammerer som sa at 90% er det piloten som gjør å 10% heliet.. Så de gutta kan nok få alle helier til å se råe ut...

            Comment


            • #36
              Originally posted by bjornal View Post
              Det burde nesten ikke vært lov å kjøpe heli over disk uten å kjøpe sim ved siden av som nybegynner. Jeg tror de fleste detter av lasset etter en tur i bakken og når de innser at det å fly et rc-heli er pokkern så vanskelig.

              Tror også at mange sitter å glaner på Tareq og Bobby W på YouTube og forventer at de skal kunne fly sånn etter kort tid...
              Er jo derfor man skal ha et mcp x til sånt Masse krasjing, masse progresjon og nesten ikke noe penger ut av pengeboka pluss en masse moro mens man holder på.
              ---------------------------------------------------------------
              Spectrum DX6i
              Med propellen på toppen: mcpx, mqx, JR Forza 450, T-Rex 150
              Med propellen i front: Blue Phoenix elektrifisert R.I.P, Multiplex Easystar II

              Comment


              • #37
                Originally posted by B.A.T View Post
                Er jo derfor man skal ha et mcp x til sånt Masse krasjing, masse progresjon og nesten ikke noe penger ut av pengeboka pluss en masse moro mens man holder på.
                Akkurat det har jeg å prøvd å fortelle alle nybegynnere

                Comment


                • #38
                  MCPX er genialt, men de fleste vil ha noe "ordentelig" og ikke "leketøy"... MCPX er vel det heli'et jeg herjer desidert mest med, har dog klart å knerta det meste...
                  Propellen skal være på toppen!
                  Raptor 50 | MD8 | T-Rex 600 | Gaui NX4 | Gaui X2 | Mini Prôtos (i deler...) | Raptor 90 (i deler...) | Noen greier med propellen på feil sted.

                  Comment


                  • #39
                    Nå er jo ikke mcpx et "leketøy" selv om kanskje enkelte synes det. Jeg synes den er en fin inngangs port til større heli og en fin trainer så man slipper å ødelegge alt for mye med de dyre greiene.
                    ---------------------------------------------------------------
                    Spectrum DX6i
                    Med propellen på toppen: mcpx, mqx, JR Forza 450, T-Rex 150
                    Med propellen i front: Blue Phoenix elektrifisert R.I.P, Multiplex Easystar II

                    Comment


                    • #40
                      ting jeg prøver lande på vinduer, ala mcpx/ncpx, er leketøy :>

                      Comment


                      • #41
                        Mener hellerikke mcpx er leketøy, det var derfor jeg brukte anførselstegn. Går og venter på børsteløs-kit og karbonramme til min nå, den kommer litt til kort med standardoppsett. Men det er vel det produktet der Blade/Horizon har truffet spikeren mest rett på hode sålangt, synes iallefall jeg.

                        Anders, tre på krympestrømpe og fuelslange på understellet så er den lettere å få til å henge fast på vindu, funka iallefall for meg. Litt uggent å få den "av" igjen uten at hale brenner ut eller at du kneler headspeed så mye at du bare detter rett ned, dog
                        Propellen skal være på toppen!
                        Raptor 50 | MD8 | T-Rex 600 | Gaui NX4 | Gaui X2 | Mini Prôtos (i deler...) | Raptor 90 (i deler...) | Noen greier med propellen på feil sted.

                        Comment

                        Working...
                        X