Resette passord? Klikk HER
Har du en gammel konto, men ny mail? Send en melding, så fikser vi det. Bare oppgi brukernavn og gammel + ny mailadresse
Vi kan også smelte sammen 2 brukere til 1, hvis du har registrert deg på nytt.
Vi setter pris på at alle logger seg inn, selv om du ikke skriver noe, dette for å se aktivitet.
Lurer Jaggu på om dette er din gamle Atom500. Var nemlig inne på hjemmesiden din og der så jeg du hadde en Atom 500.
Og den er prikk lik den jeg sitter med her.
Du brukte Mini Vbar på den ikke sant?
Jeg sliter med å få riktig Collective pitch på den... Får liksom +12 og -9 fatter ikke hvorfor.
Har egentlig spurt om dette i en annen post her inne også men kan jo bare svare her.
Jeg solgte min lokalt her på østlandet. Men klarer ikke huske nøyaktig hvor han bodde han som kom å hentet den. Det satt mini Vbar på min da jeg kjøpte den, og jeg behøvde i prinsipp bare kalibrere radioen så var alt oppsett spot on fra forrige eier. Men jeg solgte den videre uten Vbar. Får du feil verdier som du sier så er det vel helst bare linke lengder som ikke er optimale. Eventuelt at du bruker målemetoder som gjør at du kommer ut feil.
enten vbar satt opp feil, eller servohorn sitter for langt den ene veien, dvs ikke 90 , forutsatt at geometrien stemmer, er begge sider lik grader? dvs swashen level?
Da er atom500en i lufta igjen.
Fikk justert alt riktig. Det ble en ørliten forskjell på + og - pitch men det gjør ikke så mye. Synes reima bråket litt, det er kanskje vanlig? Hvordan strammer/sjekker jeg den?
Hei, jeg er også interessert i hva som er det "rette" å gjøre når en har mer positiv enn negativ pitch (eller motsatt).
Det jeg gjør er enten å endre endpoints på radioen når det er lite som skiller. Eller som i tilfellet over hvor det er mer positiv enn negativ, senke swashplaten ved å skru ned linkene fra servo til swash, så øke lengden på linkene fra swash til bladegrippene tilsvarende, slik at jeg fortsatt har 0 grader ved midtstikke. Siden du hadde 12 positiv og 9 negativ (12+9=21) må du øke collective travel i VBar oppsettet etterpå for å få 12 grader begge veier. Dette fungerer for meg men hva som egentlig er det rette er jeg usikker på..Fint om noen kan fortelle hva som er det riktige og om det jeg gjør er fullstendig galt. Vil i grunn tro at så lenge helikopteret flyr fint så spiller det ingen om en bruker den ene eller andre metoden??
Spiff
TRex 250 | TRex 450 Pro V2 DFC Beast X |TRex 450L Dominator Beast X |TRex 500 DFC V-Bar | TRex 500 Beast X | TRex 550 V-Bar|Gaui X5 Beast X |TRex 600N Beast X |Synergy E5 Beast X |
Spektrum DX18
Youtube: http://www.youtube.com/channel/UCB69FEKD5skQDfiNJehjNJA
Har gjort det, nå er det +12 og -11 eller noe. ganske bra!
Collective havnet jeg på 95 og cyclic på 85.
Dette er i boks.
Noen som kan svare meg på det med reima? hvordan justeres den hvordan sjekker jeg om den er stram nok??
Synes den bråker veldig i reima og i hoveddrevet, er dette normalt. synes den bråker mere en trex600en min med torque tube.
Kanskje det er riktig?
Oppdaget også at hoveddrevet har en slark 1-2mm opp og ned på main shaft. er dette normalt. Kanskje derfor den bråker litt ekstra?
Atom500 er ganske stille så det må være noe feil. Hvor stram er reima? Du presser denne ned bak ved tannhjulet på halen og skal kunne klare å presse ned noen mm uten problem. På min 6HV var reima så slakk at nå jeg trykte denne ned tok den borti reima på undersiden. Mange mente dette var hysterisk gale, men fløy slik sikkert 500 turer uten problem.. Det værste som kan skje er om den er for stram. Du strammer ved å løsne bommen og dra den bakover og strammer den igjen. Enten på halekassa eller inne ved kassa på ramma.
Hva med slarken på hoved drevet. Kan bevege det 1-2mm opp og ned.
Sitert fra manualen side 7:
"Lift the Main Shaft Collar upwards and
secure to the Main Shaft by slightly
tighten the Lock Screw. It is necessary
to align the Lock Screw through the
hole in the side of the Main Frame.
While securing the Lock Screw, make
sure that you are pushing down on the
Main Shaft so that there will be no
up/down play in the Main Shaft once
the collar is secured."
Kanskje dårlig til å forklare meg, men jeg mener ikke hele main shaften som det er slark i.
Problemet ligger immellom Main Gear og Auto Gear (eller hva det heter, det drevet reima sitter på)
Den er satt sammen av hoved drevet med enveislageret. på hver side av lageret sitter det to hjullagere.
gjennom enveislageret tres den stangen som holder alt på plass... som igjen sikres av den nedre jesusbolten.
På den stangen som går gjennom enveis lageret ligger main gear (hoveddrevet) å vandrer 1-2mm.
Hvis jeg legger en skive mellom kulelageret og Autodrevet forsvinner slarken.
Spørsmålet er jo om denne slarken skal være eller ikke?
Se bildene...
We process personal data about users of our site, through the use of cookies and other technologies, to deliver our services, personalize advertising, and to analyze site activity. We may share certain information about our users with our advertising and analytics partners. For additional details, refer to our Privacy Policy.
By clicking "I AGREE" below, you agree to our Privacy Policy and our personal data processing and cookie practices as described therein. You also acknowledge that this forum may be hosted outside your country and you consent to the collection, storage, and processing of your data in the country where this forum is hosted.
Comment