Hvorfor klarer jeg ikke å fly min Trex500FB på en "vettig" måte? Det er virkelig frustrerende når jeg flyr mindre helier (uten collectiv Pitch) i blinde omtrent... Mitt Nine Eagles solo pro 228 kan jeg snu ryggen til selv om det blåser godt i kastene. Jeg flyr over, under og mellom strømledninger og rundt stolper. jeg flyr med en hånd på radioen og sigaretten i den andre omså jeg er 100 meter unna der jeg selv står men når jeg tar opp min Trex500 ja da må jeg "vokte" stikkene konstant, ett lite blikk til siden og heliet er på tur i bakken!!! I dag tok det virkelig av å holdt jammen på å dra ut over havet noe jeg med nød og neppe klarte å forhindre men jammen gikk det ikke i bakken......igjen... Man skulle jo tro at gyroen på Trex'en var hakket bedre enn på det "simple" Nine Eagles 228 helikopteret? Men nå vil jeg prøve å bygge det om til flybarless, har alt jeg trenger og mener å ha lest at helikopteret blir mye mere stabilt som flybarless... stemmer dette? Det jeg oppdaget i dag etter at jeg mista kontrollen og den "harde landingen" var et faktum var at servoen bakerst på swash plata var låst seg bom fast i en lav posisjon, hadde jeg ikke visst bedre så hadde jeg trodd at den var fastbrent.... Kan det skje at servoer bare låser seg uten påviselig grunn med slike fatale følger? Takker på forhånd for råd og tips om noen andre også har opplevd villstyrlige 500 size helier og har løsningen klar
Mvh Øyvind L

Comment