Announcement

Collapse
No announcement yet.

Henseleit MP XL-E

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Må si det er kult at noen holder på med litt annet enn T-rex og Goblin da.
    Og spesielt litt gamle klenodier er artig.

    Om ikke du har funnet allerede. Her er manual for MP XL:
    Rvmhc.com is for sale | HugeDomains

    Og manual for MP om du ønsker å sammenlikne, (dog jeg fikk den ikke til å laste ned):
    Viderekoblingsmerknad

    Og manual for NT:
    Viderekoblingsmerknad
    arhennie

    MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
    http://hadelandmfk.no/
    www.henniehobby.no/arne

    Comment


    • #17
      Originally posted by arhennie View Post
      Det er ikke et TDR hode nei. Bladgriperne kankje, men ingenting annet er i nærheten av å likne TDR.
      Mulig Jan har laget et konverteringskit til den, men jeg så ingenting i farten i webshopen hans.
      Et lite mysterium, dette jodet, ja, men Jan må ha laget dem på bestilling. Rimelig irriterende dårlig hjemmeside han har. Synes det er dårlig at en ikke kan gå inn og lese seg opp på alt av info om passerte modeller. Fant heldigvis en manual som jeg har lastet ned. Skal skrives ut. Fint å ha litt lesestoff i jula

      Når det kommer til "old timer"-uttrykket, vet jeg faktisk ikke hva jeg skal si. Sammenlignet med hypermoderne Goblin vil jeg ikke være helt enig i at den ene er mer moderne enn den andre. Når en tenker på hva hovedorganet i et helikopter er; en roterende disk, som kontrolleres av tre stk servoer. Avgjørende for presisjon er selvsagt kvalitet på servoene. Like viktig at festene disse er montert i, ikke har anledning til å svikte ved belastning. Når en studerer denne kjerra, er det første som faller inn at servoene er optimalt plassert, med kortest mulig overføring til swash, Her har man jo sett diverse mer eller mindre solide løsninger, der servoene er plassert langt unna swash, med diverse finurlige stag for overføring av kreftene fra servo. At MP XL-E er gammel, behøver ikke bety at et konsept av nyere dato nødvendigvis er bedre, eller?

      Har testet Jans kapasitet på bestilling av reservedeler allerede. Bestilte en ny vertikal finne. Ordren ble raskt ekspedert, og delen på vei til meg samme dag som bestillingen gikk inn. Dette skal bli artig, og det spørs om jeg ikke selger min Goblin 700 etterhvert.

      Comment


      • #18
        Bla tilbake en side så ser du jeg la ut linker til noen manualer rett før du postet.
        Her er og et par nærbilder av hodet på TDR'en jeg hadde. Pluss noen bilder til...
        Attached Files
        arhennie

        MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
        http://hadelandmfk.no/
        www.henniehobby.no/arne

        Comment


        • #19
          Originally posted by arhennie View Post
          Må si det er kult at noen holder på med litt annet enn T-rex og Goblin da.
          Og spesielt litt gamle klenodier er artig.

          Om ikke du har funnet allerede. Her er manual for MP XL:
          HugeDomains.com

          Og manual for MP om du ønsker å sammenlikne, (dog jeg fikk den ikke til å laste ned):
          Viderekoblingsmerknad

          Og manual for NT:
          Viderekoblingsmerknad
          Takk for info Jo, artig, endelig å ha fått tak i en ekte JH-maskin. Skal mase på kompisen min med NT, slik at vi blir to på feltet med slike oldtimere neste sesomg

          Comment


          • #20
            Lurer litt på hvilken regulator jeg skal gå for på denne. Har lyst på en Kontronik Jive, men regner med at det ender med en CC. Har en 160 HV Edge i Goblin 700.

            Comment


            • #21
              Har funnet ut at motoren er en Actro 32-3, så nå gjenstår å finne hvilken regulator som blir tilstrekkelig til den.

              Comment


              • #22
                Jeg aner ikke hva for Power som bor i den motoren, men neppe noe dramatisk mye dersom det er en eldre motor. Skal du sette fartsrekorder med den bør du nok sette på en kraftig regulator, men da vil jeg tippe på du må bytte motor også. Og jeg vet ikke om modellen er egnet for de samme psycho oppsettene som TDR'en takler.

                Min TDR, med turtall innenfor anbefalingene, var utrolig snill på effektforbruket. Den greide flytider som overgikk noe annet jeg har hatt av elektro. Jeg kjørte Jive 80HV, (med Pyro motor), og det holdt i bøtter og spann. Skal du kjøre CC ville du nok klart deg med en 80HV, men skal du først kjøpe en ny ville jeg gått for en 120HV. Men noe større er unødvendig stort og tungt.
                arhennie

                MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
                http://hadelandmfk.no/
                www.henniehobby.no/arne

                Comment


                • #23
                  http://www.hobbyclub.com/product_inf...5a067c9f77aa94 er dd3fdee

                  Her fant jeg data til motoren 33V -> 40V ( 12S 44V )

                  Comment


                  • #24
                    Ja, har sett den, men de fleste flyr den med 12 s, og Jan anbefaler den til 12. Tenker jeg kjøper en Jive 80 HV, og flyr den sånn. Klarer over 2200 rpm ved 0, og ca 1850 ved 12.

                    Comment


                    • #25
                      Originally posted by mavpro View Post
                      Ja, har sett den, men de fleste flyr den med 12 s, og Jan anbefaler den til 12. Tenker jeg kjøper en Jive 80 HV, og flyr den sånn. Klarer over 2200 rpm ved 0, og ca 1850 ved 12.
                      mitt tips er å kjøpe en billig Hobbyking SK3 motor 12S til ca 70 US$ . for test ,
                      kansje ikke på en Henseleit men en Trex, men om du har en reserve Align 700 / Skorpion
                      liggende. Egentlig så burde du bare byggd den sammen å sette den på hyllen som den delen av hobbyen.
                      Det er for risikabelt å kjøre 44V på den motoren når helikopteret er verd 15000,- +

                      -t.bakken
                      Last edited by Pistepirkko; 25-12-13, 02:04.

                      Comment


                      • #26
                        Ser dine synspunkter, men se litt på denne tråden jeg fant på runryder:

                        http://m.rc.runryder.com/helicopter/t691080p1/

                        Den skal få fly med motoren som sitter i. Jive 80HV, og null hard 3D... Bare stoooore, myke, elegante manøvre. Tror dette blir artig.

                        Comment


                        • #27
                          Med Jiven kjører du vel med governor, og ikke sløser vekk dyrebar energi på 2200+ ved null pitch ?
                          Øystein T.

                          EF Extra 300 70"
                          Speedfire F5B
                          Baudis Fosa F3B
                          Ascot F3B
                          Lynx Carbon
                          EF Extra 300, 58" Electric
                          T-Rex 700N

                          www.artistic3d.net

                          Comment


                          • #28
                            Enig med OTA. Kjør Jive gov på mellom 1800 og 1900 eller hva det er Jan anbefaler. Bare tull med for høy headspeed til grasiøse og store manøvre som disse er som skapt for. Og jo lavere headspeed du klarer deg med jo lengere kan du fly.
                            arhennie

                            MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
                            http://hadelandmfk.no/
                            www.henniehobby.no/arne

                            Comment


                            • #29
                              Riktignok Minicopter, men bare lyden......hærlig

                              Øystein T.

                              EF Extra 300 70"
                              Speedfire F5B
                              Baudis Fosa F3B
                              Ascot F3B
                              Lynx Carbon
                              EF Extra 300, 58" Electric
                              T-Rex 700N

                              www.artistic3d.net

                              Comment


                              • #30
                                Jo, bruker alltid governor, og tenker jeg setter IU2 til 1850 og ser hvordan det går

                                Comment

                                Working...
                                X