Announcement

Collapse
No announcement yet.

Henseleit MP XL-E

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Fikk også svar fra Jan angående hodet. Det ble produsert så lenge etterspørselen varte, men er ikke listet på webshop i dag. Helikopteret ble produsert frem til slutten av 2008, og de siste levert i 2009. Dette ble kjøpt av han som eide det før meg i 2009, men er kun fløyet i 2011 og 12.

    Comment


    • #32
      Originally posted by OTA View Post
      Riktignok Minicopter, men bare lyden......hærlig
      Utrolig flott den Diabolo'en. Husker jeg var i overkant lysten på den i fjor vinter, men klarte for en gangs skyld å holde tilbake
      arhennie

      MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
      http://hadelandmfk.no/
      www.henniehobby.no/arne

      Comment


      • #33
        Click image for larger version

Name:	Richards_XLE_(11).jpg
Views:	1
Size:	97.5 KB
ID:	605441
        Slik var den ved forrige eier.

        Comment


        • #34
          Da er oppsettet bestilt fra helidirect. Ikon FBL, Kontronik Jive 80 HV, RJX FS0521 HV servoer. Ville bestille alt fra en plass, og de har ikke Vbar, så da ble det Ikon. Regner med at det skal bli bra. Risky business, de servoene, eller?

          Comment


          • #35
            Så veldig risky er det vel ikke. Men dumt å ødelegge flyegenskapene i en flott maskin bare for å spare litt penger på servoer.

            Nå sier ikke jeg at disse er dårlige, for jeg kjenner ikke mye til de. Men de er vel av rimeligste sort, og jeg hører du tviler litt på de selv.

            Jeg kjøper Align jeg når jeg vil ha noe billig og bra.
            arhennie

            MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
            http://hadelandmfk.no/
            www.henniehobby.no/arne

            Comment


            • #36
              De der funker nok kjempebra, langt bedre en noe annet som fantes på den tiden den modelen ble designet. jeg hadde lett brukt dem i en av mine modeller.

              Comment


              • #37
                Antar mekanikken i modellen er av det bra slaget selv om modellen har noen år på ryggen, og hadde vel ikke satt den opp med "First Price" servoer bare for å spare inn noen kroner. Selv hadde jeg valgt BLS451, som er veldig gode servoer, holdbare og ikke helt uspiselig pris til tross. Har aldri skjønt hvorfor det skal spares kraftig når det kommer til servoer.
                Blir som Porche uten bensinbudsjett for meg

                Det sagt, ingen erfaring med RJX servoer, så for alt jeg vet kan det være brukelige saker. Ser jo imponerende ut på spec siden. Men, Selv velger jeg ihvertfall kjente varer på modeller jeg er glad i.
                Last edited by OTA; 26-12-13, 16:32.
                Øystein T.

                EF Extra 300 70"
                Speedfire F5B
                Baudis Fosa F3B
                Ascot F3B
                Lynx Carbon
                EF Extra 300, 58" Electric
                T-Rex 700N

                www.artistic3d.net

                Comment


                • #38
                  har tenkt sjelv å bytte mina align 610 med øver 350 flight mot dissa servo på min 6HV , grund align servo bruker veldigt mye strøm att min scorp BUG blir obruklig se video , ikke læst noe negativ om dissa servo
                  bruker ofta BUG'n ner eg gjør test på benken



                  men har ikke sett en test på dissa servo mot scorp BUG
                  Last edited by ragge1; 26-12-13, 16:57.
                  Goblin 700 : vbar 5,3 pro
                  Atom 6HV : vbar NEO pro rescue

                  HD 500 Cell : brain2

                  DX9

                  Comment


                  • #39
                    Skjønte ikke mye av hva du gjorde i videoen ?? Nå er jeg muligens ikke helt up to date på hva som finnes av test utstyr må sies....
                    Er det noen grunn til at RJX servoen skulle være snill(ere) på forbruket ? De er sannsynligvis ganske sultne hvis de klarer 21 ish kg på mindre enn 0.10s
                    Øystein T.

                    EF Extra 300 70"
                    Speedfire F5B
                    Baudis Fosa F3B
                    Ascot F3B
                    Lynx Carbon
                    EF Extra 300, 58" Electric
                    T-Rex 700N

                    www.artistic3d.net

                    Comment


                    • #40
                      det vissa hur man tapa kontakt / strøm brud vid kraftigt bevegelse av servo og på video så var BUG ny laddat , har testa samma med MKS , Futaba og KST servo og med de gikk det bra , align og saxöx servo er kjent før å bruker mye strøm
                      detta fikk før svar ner eg spørte RJX-Hobby
                      stall current on 0521 is less tan 4A
                      her er logg på min Goblin700 med futaba servo ner kabel till BEC gikk av vid lødning , hade ikke vart før scorp BUG hade sikert krashat , hade det samma skjedd med 6HV så hade det vart en krash

                      Click image for larger version

Name:	2013-10-19 00.51.55.jpg
Views:	2
Size:	100.6 KB
ID:	605442

                      se hur volt går frå 6v til 5v
                      Goblin 700 : vbar 5,3 pro
                      Atom 6HV : vbar NEO pro rescue

                      HD 500 Cell : brain2

                      DX9

                      Comment


                      • #41
                        rjx lager servoking, og "bk servo" som alle goblin bundles kommer med, så er ikke noe billig drit

                        Comment


                        • #42
                          Er helt enig i ikke å spare på servobudsjettet, men ble tipset om disse. Etter litt Googling var jeg ikke i tvil. Stoler på massevis av gode erfaringer. Er rimelig sikker på at de er bedre enn både mine skills og helikopterets krav.

                          En annen sak jeg funderer fælt på etterhvert; finner ikke én video der noen flyr annet enn "rundt omkring" med denne kjerra. Er den ikke kapabel til 3D i det hele tatt?

                          Comment


                          • #43
                            Originally posted by OTA View Post
                            Antar mekanikken i modellen er av det bra slaget selv om modellen har noen år på ryggen, og hadde vel ikke satt den opp med "First Price" servoer bare for å spare inn noen kroner. Selv hadde jeg valgt BLS451, som er veldig gode servoer, holdbare og ikke helt uspiselig pris til tross. Har aldri skjønt hvorfor det skal spares kraftig når det kommer til servoer.
                            Blir som Porche uten bensinbudsjett for meg
                            First Price? RJX er jo kjempeservoer som blir brukt i high-end maskiner i dag, med bedre spec en det meste annet på markedet. Prisen er bare noen få dollar under BLS451, så økonomien i dette er nok ikke avgjørende. RJX servoen har dessuten dobbel speed og over dobbel torque på 8.4V. 6 volts servoer hører til fortiden.

                            Comment


                            • #44
                              Originally posted by Hanzo View Post
                              First Price? RJX er jo kjempeservoer som blir brukt i high-end maskiner i dag, med bedre spec en det meste annet på markedet. Prisen er bare noen få dollar under BLS451, så økonomien i dette er nok ikke avgjørende. RJX servoen har dessuten dobbel speed og over dobbel torque på 8.4V. 6 volts servoer hører til fortiden.
                              Hehe, jeg hører vel fortiden til selv også....Før jeg rekker å blunke så er vel snart servoene kompatible direkte for 12S og med torque som en god lastebilmotor og speed så rask at det ikke kan måles. Akkja, men gårsdagens 451 funker bra for meg, og man vet de ikke svikter deg.

                              Så forøvrig at prisen også var tålig high end ja, ikke mye som skilte på BLS451.

                              Ikke at det spiller så stor rolle på en 90 size, men RJX servoen var ikke noen lettvekter.
                              Øystein T.

                              EF Extra 300 70"
                              Speedfire F5B
                              Baudis Fosa F3B
                              Ascot F3B
                              Lynx Carbon
                              EF Extra 300, 58" Electric
                              T-Rex 700N

                              www.artistic3d.net

                              Comment


                              • #45
                                Originally posted by ragge1 View Post
                                har tenkt sjelv å bytte mina align 610 med øver 350 flight mot dissa servo på min 6HV , grund align servo bruker veldigt mye strøm att min scorp BUG blir obruklig se video , ikke læst noe negativ om dissa servo
                                bruker ofta BUG'n ner eg gjør test på benken
                                At Align er strømtørste har du rett i. En CC LV ESC med innebygget BEC klarer f.eks ikke dra 615 servoer. Men f.eks en CC BEC Pro klarer det uten problemer, og det er hva jeg har benyttet på mine el-maskiner som ikke har hatt Jive ESC.
                                De nye HV servoene til Align hadde jeg aldri giddet bruke. I allefall ikke mot noen BEC, (og har man først BEC trenger man ikke HV servoer heller).

                                Ang RJX servoene. Når jeg ser alt skrytet av disse her nå så demrer det for meg at jeg har lest mye bra om disse her inne. Disse er vel en MKS rip-off som er relativt billig men faktisk skal fungere bra, og da stemmer sikkert det. Men så tenker jeg og at jeg vet ikke om de merker om disse er gode på presisjon, de som flyr psycho 3D med en Goblin på psycho turtall. Det er når en flyr store acro-aktige manøvre at en virkelig merker presisjonen i servoer og hode. Nå vil vel en god FBL gyro dekke over mye, men dog.

                                NB!
                                Jeg sier ikke at RJX er dårlig, jeg bare tenker litt høyt rundt emnet generelt. Også synes jeg det er verdt å nevne at spec ikke er så mye verdt i seg selv. Spec brukes til å finne den servoen med de verdiene du behøver, men den sier ikke om servoen er bra. En servo kan være ræva uansett hvor rask og sterk den måtte være oppgitt til å være. Det finnes kriterier som ikke nødvendigvis er oppgitt på databladet.
                                arhennie

                                MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
                                http://hadelandmfk.no/
                                www.henniehobby.no/arne

                                Comment

                                Working...
                                X