Announcement

Collapse
No announcement yet.

Blade 450 X

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Blade 450 X

    Etter en rekke timer med 4 kanals FP helikopter kjøpte jeg meg et Blade mCPX BL, og en stund senere et Blade 450 X. Et krasj er dømt til å komme innen kort tid, og vil være litt føre var og bestille litt deler til "lageret" slik en er litt bedre forberedt på det som kommer.

    Hva bør kjøpes? Er det verdt å bytte ut noe av plast (eller orginale Blade) -delene med oppgraderte versjoner (Lynx, Microheli etc.)?
    Last edited by ronaldst; 18-06-14, 18:17.

  • #2
    Selg blade og kjøp deg en trex
    Kjell Ove
    ---------------------------------------------------------------------------------------------------
    Align Trex 550 Beastx DFC, Spektrum DX8, Phoenix 4

    Comment


    • #3
      Originally posted by kjellovel View Post
      Selg blade og kjøp deg en trex
      Align er nok noe kvassere på kvalitet men er godt fornøyd med Blade så langt altså. Pilotferdigheter er nok det som er mest i manko om dagen. Har hørt rykter om at T-Rex kan stupe i bakken de også

      Comment


      • #4
        Blader og mainshaft er vankelig å komme unna, men hadde jeg vært deg hadde jeg ventet til krasjen kom så tatt deler. jeg brenner inne med deler til helikopter jeg handla for mange år siden og som ikke blir brukt. Min erfaring er at det er dårlig butikk å prøve å estimere hva som rykker, spar heller opp til krasjet kommer, eller eventuelt ha 2 helikopter så flyr du et når de andre venter på deler.

        Comment


        • #5
          blade 450x er ganske fin faktisk, ikke vits å mase med å kjøpe align om du har den

          Comment


          • #6
            Originally posted by Hanzo View Post
            Blader og mainshaft er vankelig å komme unna, men hadde jeg vært deg hadde jeg ventet til krasjen kom så tatt deler. jeg brenner inne med deler til helikopter jeg handla for mange år siden og som ikke blir brukt. Min erfaring er at det er dårlig butikk å prøve å estimere hva som rykker, spar heller opp til krasjet kommer, eller eventuelt ha 2 helikopter så flyr du et når de andre venter på deler.
            Enig med Hanzo, jeg har reservedeler i bøtter og spann til min Blade 400 som jeg en gang fløy med. Skulle liksom være forutseende og ikke ha dødtid på sommeren
            Anders Eiebakke
            90078513

            Comment


            • #7
              eg har slutat å køper før mye deler , huske Truls råder meg til det , har sålgt en del heli og køper har fått mye deler grattis
              som Hanzo siger : har to + heli så ner du krasher en , bestell du de deler du trenger under tiden har du en til + heli du kan fly mens du venta på deler
              4 heli er min øye er perfekt
              Last edited by ragge1; 01-02-14, 21:34.
              Goblin 700 : vbar 5,3 pro
              Atom 6HV : vbar NEO pro rescue

              HD 500 Cell : brain2

              DX9

              Comment


              • #8
                Jeg har begynt å ikke ha noe spares på lager, med unntak av gjerne rotorblader som alltid ryker. Ellers mangler jeg uansett noe når jeg krasjer, så bestiller når det trengs

                Comment


                • #9
                  Høres ut som en fornuftig plan, når jeg tenker meg om har jeg liggende ubrukte deler til eldre helikopter fremdeles.. Tenkte å benytte meg av januarsalget på Blade -deler, men lar det være for nå.
                  Last edited by ronaldst; 22-02-14, 19:03.

                  Comment


                  • #10
                    Er det noen som har byttet ut de orginale servoene med sterkere variant?

                    Comment


                    • #11
                      Kan være interessert i de originale servoen om du ønsker å selge disse

                      Comment


                      • #12
                        Hvilke servoer er gode alternativ å bytte de orginale med? Kunne tenkt meg noen som har noenlunde samme fysisk størrelse.

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by Hanzo View Post
                          Kan være interessert i de originale servoen om du ønsker å selge disse
                          Jeg skal ha det i bakhodet om de orginale blir byttet ut. Har overhalt de med nye drev, men pr i dag er de fremdeles i drift på helikopteret.

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by ronaldst View Post
                            Hvilke servoer er gode alternativ å bytte de orginale med? Kunne tenkt meg noen som har noenlunde samme fysisk størrelse.


                            Spektrum spm-sh3020 er mye bedre servoer, som passer rett inn i ramma til 450x.
                            Leif Bjørgo
                            Cirrus-RCFK

                            Comment


                            • #15
                              Jeg kjøpte faktisk noen Turnigy MSK kloner til min 450, og de flyr sykt bra. Og de er så kjappe at jeg bruker samme på cyclic og halen. Takler ganske avansert 3D uten problem, og jeg tror prisen var godt under 20$ stk.

                              Ikke noe jeg hadde gamblet med på en 700, men på 450'en tok jeg sjangsen og det har fungerte kjempebra så langt, veldig mye bedre en de original Align servoene.

                              Comment

                              Working...
                              X