Så vidt jeg har forstått det skal den Være positiv på spektrum.. sjekket ut en video ang 3gx med ar 7010 fra Ron lund.
Unconfigured Ad
Collapse
T-rex 500 DFC med 3GX - Tailspin
Collapse
X
-
Kom på en ting til når jeg ser på bildene, i tillegg til at det blir nevnt at den ikke er montert 100% parallelt med lengderettningen, er at det ser ut som tight kabling nærme enheten.
De fleste gyroer og fbl enheter ber om å ha frie/løse kabler den siste tommen å to inn mot tilkoblingen da dette også kan være en kilde til forplantning av vibrasjoner.
Jeg hadde fjernet litt av beskyttelsen og den grønne plasten så nærme, verdt ett forsøk i alle fall.
Legger ved ett lite utdrag fra en av de fbl enheten jeg har:
The last inch (2.5cm) of wires leading into the fbl unit should not be tied tightly. This will also lead to excessive vibrations.Comment
-
I tillegg til monteringsfeil som flere har påpekt virker det som du ikke har oversikt over setup. Jeg hengte meg spesielt opp i sitatet over. Så om du ikke setter deg inn i det grunnleggende og ikke er i stand til å vurdere om ting fungerer som det skal så løser det ingen ting å bytte gyro.
Så sant gyroen du har ikke er defekt så skal du få dette til å funke om du gjør ting rett. Så grav deg ned i det og forsøk å lære.arhennie
MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
http://hadelandmfk.no/
www.henniehobby.no/arneComment
-
I tillegg til monteringsfeil som flere har påpekt virker det som du ikke har oversikt over setup. Jeg hengte meg spesielt opp i sitatet over. Så om du ikke setter deg inn i det grunnleggende og ikke er i stand til å vurdere om ting fungerer som det skal så løser det ingen ting å bytte gyro.
Så sant gyroen du har ikke er defekt så skal du få dette til å funke om du gjør ting rett. Så grav deg ned i det og forsøk å lære.
Plukk av strømpene på servoledningene og snu gyroen slik at ledningen har bedre pkass. De strømpene kommer er bare plagsomme.Kjell Ove
---------------------------------------------------------------------------------------------------
Align Trex 550 Beastx DFC, Spektrum DX8, Phoenix 4Comment
-
Jeg er heller ingen fan av 3GX og foretrekker også hva som helst annet.
Men grunnleggende forståelse ved oppsett av både hale og FBL hode er nødvendig for et vellykket resultat uansett valg av type gyro. Som f.eks å kunne konstatere om noe er reversert eller ikke.arhennie
MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
http://hadelandmfk.no/
www.henniehobby.no/arneComment
-
Det høres ut som at gyroen kompenserer i feil retning. Gyro-oppsett er ikke noe man skal prøve seg frem med og se om det blir bedre. Man skal VITE hva som er riktig før man testflyrGreverud Helikopter-, Whisky- og Kaffeforening
Anything worth doing is worth overdoing!Comment
-
3Gx er ikke så forskjellig fra beastx på oppsett. Det grunnleggende er likt. Hvis du vet hvordan du skal sette opp en fbl enhet vel og merke.
Anbefaler deg å få noen til å hjelpe deg med oppsettet, så kan du få sett over det mekaniske også.
Og hvis du installerer 3gx programmet på computeren, så er innstallasjonsveiledningen der mye bedre enn papirmanualen.Last edited by jonny; 15-02-14, 11:43.---------------------------------------------
Spektrum DX8 UTEN PROBLEMER
Align T-Rex 450 pro BeastX + RJX - 6S
Align T-Rex 600Efl Pro Vbar
Mikado logo 600 3D Vbar
Align T-Rex 700N DFC Vbar - Nitro rulesComment
-
Takk for alle innspill folkens, jeg setter veldig stor pris på deres engasjement. Jeg skal nok en gang forsøke å sette meg inn i gyro verden, men for å være helt ærlig tror jeg at jeg må ha det inn med teskje...
Det er kanskje noe informasjon her på forumet som sier noe om hva man skal se etter?
Jeg kommer tilbake med resultat av endringen som jeg kommer til å gjøre.
Jotto: Ser du er fra Greverud- var det du og en kompis som fløy på grusplassen ved ekornrud barnehage for none måneder siden?Med vennlig hiilsen
HunterNOR
T-rex 500 DFC 3GX
Blade 400
Nine Eagles SoloPro 126
Spektrum DX9
AR7010 DSMXComment
-
Det er et par andre som flyr der også, men jeg har ikke sett andre som flyr heli der.
Bor du i nærheten? Ta med helikopteret til Ekornrud en dag det ikke regner, så kan jeg hjelpe deg med oppsett og testflight.Greverud Helikopter-, Whisky- og Kaffeforening
Anything worth doing is worth overdoing!Comment
-
Nå er ikke jeg noen helikopter guru ..men det jeg har satt opp har jeg lest meg gjennom manualene step for step.
En annen ting jeg ser er at du har kjøpt en brukt gyro det kan være greit det ..men når jeg ser at en her sier at han solgte en enhet som han hadde litt mistanke til at kunne være problemer med tillater jeg å spørre om du er 100% sikker på at du har en som er i orden...man selger jo ikke utstyr som man har mistanke til uten å gjøre oppmerksom på at det kan være noe med ...håper selger her sa ifra.Rune Gjelsnes
Vikersund
92624841Comment
-
Da flyr det igjen.
Det var manglende forståelse for hvordan gyro fungerer... I tillegg til lav volt på mottaker batteri.... Tror jeg skal skaffe meg en BEC.Med vennlig hiilsen
HunterNOR
T-rex 500 DFC 3GX
Blade 400
Nine Eagles SoloPro 126
Spektrum DX9
AR7010 DSMXComment
Forum Bottome ADS
Collapse
Comment