Announcement

Collapse
No announcement yet.

Er det for tidlig å gå opp til 550 -size?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #46
    Mye bra compass på bruktmarkedet da altså
    Og er forøvrig veldig fornøyd med mine align helikopter så langt
    T-REX 550E DFC Beastx, Compass 6HV Brain, Compass 7HV BeastX, T-Rex 500 DFC Pro Beastx, Goblin 500 BeastX, 130X(2), Nano CPX og DX9, Phoenix 4

    Comment


    • #47
      savner mine compass...

      Comment


      • #48
        Originally posted by andersand View Post
        savner mine compass...
        De har en veldig fin 6hvU som du kan kjøpe deg da. Så kan du trøste deg med den.
        Din gamle henger i kjelleren og gleder seg til å luftes igjen snart
        T-REX 550E DFC Beastx, Compass 6HV Brain, Compass 7HV BeastX, T-Rex 500 DFC Pro Beastx, Goblin 500 BeastX, 130X(2), Nano CPX og DX9, Phoenix 4

        Comment


        • #49
          problemet er jo det jeg betaler for en 6hvu, står ikke i stil med det jeg solgte 6hv for og det er jo bare en annen canopy og litt småsurr

          Comment


          • #50
            Hehe stemmer det
            T-REX 550E DFC Beastx, Compass 6HV Brain, Compass 7HV BeastX, T-Rex 500 DFC Pro Beastx, Goblin 500 BeastX, 130X(2), Nano CPX og DX9, Phoenix 4

            Comment


            • #51
              Hva med gaui x4?
              Må jo vite hva man skal kjøpe neste gang..
              trex 500 pro DFC, trex 450L dominator, trex 250 pro DFC, nano cpx og dx9

              Comment


              • #52
                Originally posted by andersand View Post
                problemet er jo det jeg betaler for en 6hvu, står ikke i stil med det jeg solgte 6hv for og det er jo bare en annen canopy og litt småsurr
                eller man gjør som eg , 6HV ny canopy = 6HVU
                Attached Files
                Goblin 700 : vbar 5,3 pro
                Atom 6HV : vbar NEO pro rescue

                HD 500 Cell : brain2

                DX9

                Comment


                • #53
                  Originally posted by Premium2006 View Post
                  Hva med gaui x4?
                  Må jo vite hva man skal kjøpe neste gang..
                  den er veldigt bra , bruker 430mm blade men bruker samma motor/esc som X5 og lett å strekke den til å bruker 500-520mm blade
                  Goblin 700 : vbar 5,3 pro
                  Atom 6HV : vbar NEO pro rescue

                  HD 500 Cell : brain2

                  DX9

                  Comment


                  • #54
                    Man må vel til utlandet for å få deler til Gaui?
                    Greverud Helikopter-, Whisky- og Kaffeforening

                    Anything worth doing is worth overdoing!

                    Comment


                    • #55
                      Ville gått opp til noe du kan fly med begge 2600mah pakkene du bruker i dag som 12s. Kjøpe flere i samme fysiske størrelse blir fort kjedelig.
                      Rasmus Fauske
                      TDR 2012, MD8 @ 14S, MD6 @ 7S, Pantera 50, KDS Chase 360, BigNasty
                      http://www.easyisp.no http://www.rc-batteri.no

                      Comment


                      • #56
                        jau desverre, men må man ofte uansett.

                        Comment


                        • #57
                          Har gjort veldig stor fremgang den siste måneden. Tror det at jeg har bestemt meg for å gå opp i size har fjernet en liten sperre i meg, leker mer utenfor komfortsonen med 450'en. Inverted hover under kontroll, flips er ryddige og presise, rolls er fine og inverted bakover er på gli.

                          Jeg endte opp med å kjøpe ikke mindre enn to kits. Det ble et Blade 550X og et Goblin 570. Vi er to i familien som flyr og da ble det slik!

                          Blade kom med AR7200BX og 120HV samt Spektrum servoer. Den er ferdig bygd allerede men ingen maiden helt ennå. Veldig imponert over kvalitet på deler, og byggingen var uten problematikk.

                          Bladen kom på 4400 kr inkl frakt. Billigeste pris i Norge av de jeg undersøkte hos var 9298 kr (Globy). Det å basere seg på norsk handel er ikke mulig med prisene en får andre steder.

                          Må gjøre litt mer research vedr elektronikk på Goblin før den blir ferdigstilt. Vurderer lik ESC som Bladen kom med og Vbar.

                          Totalpris på Goblin vil havne på omtrent det dobbelte av Bladen etter kjapt prisoverslag. Godt det ble mye tilbake på skatten i år
                          Last edited by ronaldst; 06-05-14, 16:43.

                          Comment


                          • #58
                            grattis før bra helis , ok eg vet lite om blade , vet ikke vilken 120HV esc du har på blade , men G570 kan du køre både som en 6s eller 12s setup , men ner du har blade550x så kan det vare greit å køre en 6s setup på G570 då kan du har samma batterier på begge , men som en 6s så trenge ikke en HV esc , men på andra sidan varfør ikke , skall du køre med gov mode ( anbefeles ) så vbar har veldigt nice gov men virke ikke så bra med alla esc , kontroniks så er helijive som virke med vbar gov , CC med 4,02 FW ( tror det var ) og en hobbywing phasesensor funker bra , YGE virker otroligt bra med vbar og en + før den innebyggd phasesensor , hobbywing 120HV esc har två FW den enna virke dårligt med vbar gov huske ikke vilken , kan vare de har fixat det nu
                            annars går det fint å fly utan gov , bara køre med kurve på radio , det er en del folk som slittet lite med tail wag pga gov mode
                            det blir spennande å se vilken setup du kommer har på G570
                            Goblin 700 : vbar 5,3 pro
                            Atom 6HV : vbar NEO pro rescue

                            HD 500 Cell : brain2

                            DX9

                            Comment


                            • #59
                              Tenker selv på å prøve hw Platinum Pro v3 100a på 520mm størrelse. I teorien burde det være rikelig.
                              Rasmus Fauske
                              TDR 2012, MD8 @ 14S, MD6 @ 7S, Pantera 50, KDS Chase 360, BigNasty
                              http://www.easyisp.no http://www.rc-batteri.no

                              Comment


                              • #60
                                Originally posted by rfauske View Post
                                Tenker selv på å prøve hw Platinum Pro v3 100a på 520mm størrelse. I teorien burde det være rikelig.
                                har den på min trex500 ( lite overkill ) men virker veldigt bra og funker bra med ikon gov , den har også innebyggd phasesensor som er veldigt bra ting
                                den er bereknad til 550-600 heli
                                Goblin 700 : vbar 5,3 pro
                                Atom 6HV : vbar NEO pro rescue

                                HD 500 Cell : brain2

                                DX9

                                Comment

                                Working...
                                X