Unconfigured Ad

Collapse

Blade 300 CFX - inntrykk etter noen flighter

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kristianwest
    • May 2011
    • 1769

At Blade tar seg veldig godt betalt mener jeg følgende er gode eksempel på:

Blade 700X kit: 7995,- (http://shop.smallsize.no/product_inf...0e019557680fe6)

JR Forza 700 kit: 6495,- (http://elefun.no/p/prod.aspx?v=28586)

Goblin 700 kit (ikke competition): 6795,- (http://www.rcpro.no/main.aspx?c=&pag...cle&artno=SG70).

Rave ENV elektro kit: 6395,- (http://www.hobby24.no/helikopter/cur...tro-flybarless)

Align 700 selges så vidt jeg vet bare i combo, men med en pris på 10.995 hos Elefun er det i alle fall ingen tvil om st Trex slår Blade på pris uansett hvordan man snur og vender på det. (http://elefun.no/p/prod.aspx?v=25656)

TT Raptor E700 kit fra TowerHobbies (nye E700 selges ikke i Norge så vidt jeg vet): $659,97 = ca 4050 kroner. Med moms og billigste frakt blir prisen omtrent kr 5500,-. (http://www3.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LXDRXY)

Velg og vrak!
    Last edited by kristianwest; 26-06-14, 09:18.
    Kristian Westgård
    Nittedal

Rave ENV / JR Vibe E12 SG Ito / JR NEX E8 / JR Vibe 50

Pilots take no special joy in walking. Pilots like flying.
    — Neil Armstrong

Comment

• Premium2006
      • Nov 2013
      • 448

2500,- fra utlandet! Da snakker vi 2500-3000 et det verdt, helt klart. Bare gyro koster 1890,-
      Sikkert en fin maskin som bør leveres med bedre servoer. Jeg holder meg unnna..
      trex 500 pro DFC, trex 450L dominator, trex 250 pro DFC, nano cpx og dx9

Comment

• ronaldst
        • Jan 2014
        • 148

Det er helt klart et godt poeng. Det er desverre slik at Smallsize priser seg ut av markedet. Det er ikke Blade's feil, men de som setter prisen i Norge.

Her er et eksempel på 550X.

Denne har jeg selv og inkl frakt/avgift kostet den meg 5400 kr. Har også et Goblin 570, som kostet nesten 9000 kr. I lufta er det marginale forskjeller som skiller de, tro det eller ei.

Comment

• kristianwest
          • May 2011
          • 1769

Originally posted by ronaldst

Skal en ha noe å dra på tur med så blir 450 litt stort? Vet ikke men jeg tolket det slik fra trådstarter at det kombinert med å bygge selv var uaktuelt.
          Det er et vesentlig poeng for akkurat meg akkurat nå.

Det er ikke uaktuelt å bygge selv, men jeg tror enkelt og greit ikke at jeg får tid før ferien. Og 300-sizen mener jeg er en veldig tiltalende ut på familietur-størrelse. Og etter å ha flydd 300'n noen turer er jeg faktisk ganske fornøyd med den.

Men det er jo min vurdering og mitt behov, jeg kan godt forstå at andre ønsker å bruke 4000 kroner på noe annet.
          Kristian Westgård
          Nittedal

— Neil Armstrong

Comment

• kristianwest
            • May 2011
            • 1769

Det er helt klart et godt poeng. Det er desverre slik at Smallsize priser seg ut av markedet. Det er ikke Blade's feil, men de som setter prisen i Norge.

Her er et eksempel på 550X.

Denne har jeg selv og inkl frakt/avgift kostet den meg 5400 kr. Har også et Goblin 570, som kostet nesten 9000 kr. I lufta er det marginale forskjeller som skiller de, tro det eller ei.
            At det er mulig å shoppe billigere i utlandet gjelder jo de fleste merker. F eks koster en Trex 700 combo 1259 dollar hos Flying Hobby. Det er 7721 kroner. Altså en god del billigere enn hos Elefun.
            Kristian Westgård
            Nittedal

— Neil Armstrong

Comment

• ronaldst
              • Jan 2014
              • 148

Kom med oppdatering etter ferien da! Blir artig å høre hvordan du liker den etter ferien og om servo/motor etc. holder seg.

Comment

• Kyrre
                • Feb 2009
                • 2322

Smallsize har en upris på det meste de selger, det er synd, men et 300CFX koster faktisk ikke mer enn 2500 kr velger man en leverandør i utlandet.
                Hvor kan man få dette helikopteret til denne prisen etter frakt og moms? Jeg skal nemlig ha meg det simple 200 SR X, som Smallsize er utsolgt for, og uansett hvor jeg finner det i utlandet så ender jeg opp på så og si samme pris etter frakt og moms, og da er frakten så lav som 30$.

Comment

• Premium2006
                  • Nov 2013
                  • 448

Blade 300 CFX - inntrykk etter noen flighter

Hadde 2 stk 300x som var passe bra. Byggkvaliet var elendig.Jeg syns trex 250 er mye hissigere og har mer power. Byggkvalitet er også bedre. Har ikke sett 300 cfx, men tipper den er nokså lik 300 i luften. Trex 250 med beastx er en vinner som feriemaskin og flyr sikkert vel så bra som 300 cfx. Syns også den er litt for dyr og for mange er det en ulempe at den ikke er bnf. Det eneste jeg sliter med, er at jeg kræsjer 250 alt for mye. Blir så alt for tøff i trynet og tror at jeg er verdensmester...

Tror 200 maskinen til blade er en meget god nybegynner!
                  Last edited by Premium2006; 26-06-14, 13:26.

Comment

• Jon Wold
                    • Sep 2002
                    • 949

Jeg hadde den gamle 300X, og servoene var ganske skuffende. Men prisen for nye er rimelige, så kjøp med en ekstra servo først som sist. Har de gjort noe med main shaft? Den gamle knakk for et godt ord. Noen ganger var det en god ting, for da overlevde alt annet. Ellers var jeg veldig fornøyd med mitt, syntes det hadde veldig mye power og etter oppgradering til karbonblader syntes jeg den var stille og fin i lufta.
                    MVH

Jon Gunnar Wold

Comment

• kristianwest
                      • May 2011
                      • 1769

Ser ut som om mainshaft har det samme delenummer på 300x og 300cfx. Knekker den altså????
                      Kristian Westgård
                      Nittedal

— Neil Armstrong

Comment

• Premium2006
                        • Nov 2013
                        • 448

Den knekker for ingen ting!! Når det er sagt, tror jeg det er en fordel! Tror du begrenser skadeomfanget på andre deler da. På trex 250 knekker jeg ikke mainshaft, men ødelegger swash eller andre deler i hodet.. Mainshaft er billig!

Comment

• ronaldst
                          • Jan 2014
                          • 148

Knekker du main shaft gjør du noe galt. Et heli skal ikke tåle en faceplant med moder jord

Om de orginale servoene eller motor ryker, bytt de ut med sterkere og bedre. Det koster ikke så mye.

Comment

• Bergen80
                            • Jan 2013
                            • 498

Jeg gikk i bakken fra 50 meters høyde med min gamle 300x. Ødela bare en blade grip, canopy og 2 servogir. Husket throttle hold og landa i et tre. Kanskje det hjalp.
                            T-REX 550E DFC Beastx, Compass 6HV Brain, Compass 7HV BeastX, T-Rex 500 DFC Pro Beastx, Goblin 500 BeastX, 130X(2), Nano CPX og DX9, Phoenix 4

Comment

• Jon Wold
                              • Sep 2002
                              • 949

Masta er så vidt jeg husker 4mm med et 2mm høl gjennom, det blir 1mm på hver side på det tykkeste. Du kan vri den av med henda. Det verserer noen rykter om at masta knekker under hard 3D men det er nok urban legend. Fakta er at 300X tipper veldig lett over i takeoff på ujevnt underlag pga de bittesmå skidsa, og tipper du over er det masta som går hver eneste gang. Det er som tidligere nevnt veldig greit at den gjør det, ny mast selges i 2-pakk for nesten ingenting, og er enkle å skifte. Min 300 brukte opp 4 master, ett sett blader, en canopy og to servoer på én sommer, men resten av hodet fikk aldri skader. Etter hver overhaling hovret den hands off med en behagelig summing, som om den spant silke.
                              MVH

Jon Gunnar Wold

Comment

• Jon Wold
                                • Sep 2002
                                • 949

Her knekker'n Kristian: http://img-2013.tapatalk.com/d/13/10/13/zaru9era.jpg

(Bilde herfra: http://www.helifreak.com/showthread.php?t=571138 )
                                MVH

Jon Gunnar Wold

Comment

Working...