Jeg kjøpe min kabel hos elefun, men det er også til 6 kanal. Anbefaler heller å gjøre som galmania sa, se linken rett nedenfor. Simulator pakken koster ca 300, og du slipper å bruke batteri.
Unconfigured Ad
Collapse
Problemer - E-Sky Twister
Collapse
X
-
-
KRÆSJ!!!
Hva er det som holder haledelen? Altså den med halehuset festet til halebommen.
M.A.O:
hvordan er halepartiet festet i halebommen?
Tror det ble korrekt oversatt fra manualen.Comment
-
Hjelper det. Fant det ut. Siden jeg tenkte: tja, siden den er ødelagt kan jeg knekke den av.
Teipet den istedetComment
-
ett lite tips som jeg fant ut i dag for å få helikopteret stabilt. Mulig dette er noe som alle andre vet men skriver det like vel. Når heliet står på og alle trimmer er sentrert skal den "firkantede ramma" som padler stanga går gjennom være helt i vater, så juster padlerene slik at de er i vater også, slik at de har samme vinkel som den ornevnte ramma. Fant dette ut da heliet mitt var veldig ustabilt og jeg ved å rotere rotoren så at padlerene kunne være i vater men vrei seg litt når jeg roterte den 180 grader og var i vater når den kom helt rundt igjen. Fikk så til å justere slik at padlerene var helt i vater hele veien når jeg roterte rotoren. prøvde så heliet og det var stabilere en noen gang før. og var mye bedre på ror responsen.Comment
-
hmm.. jeg trudde padlerne IKKE skulle være i vater under hele rotasjonen jeg. På mitt heli så kan man se at de "padler"littegrann når man roterer dem.
David Gabrielsen,
Zoom 400, E-Flite J3 Cub, E-Starter, Blade CX, Eagle 2, Great Lakes 40, Mini Edge 540 (R.I.P.)Comment
-
slik jeg har skjønt det skal de være i vater hvis alle stikker og trim er sentrert. Men det som var feil med mitt var att hvis jeg roterte rotoren en halv runde så hellet padlerene motsatt vei slik at heliet vippet frem og tilbake hele tiden.Comment
-
En annen ting er at hvis man synes heliet er treigt til å reagere, og nesten umulig å rette opp hvis det først kommer litt mye på skeiva, så kan jeg anbefale å flytte padlervektene helt inn til rotoren. Det blir litt mere følsomt men samtidig lettere å kontrolere synes jeg. OG avstanden fra rotor ut til padleren, den var nesten en halv cm forskjell på mitt da jeg fikk det.
Nå er jeg helt nybegynner på dette selv er bare noen ting jeg har erfart.Comment
-
bare en opplysning, ALLE Twister er prøvefløyet hos JP i england før de kommer til importør i norge. det kommer INGEN helier som ikke flyr. det vil med andre ord si at i 99 prosent av tilfellene der det er slike problemer som du har Tyor, med padlene, så kan det ha skjedd etter en tur i bakken, man trenger ikke akkurat lande veldig hardt med heli for at det skal skje noe med det. marginene er små. test en større maskin, så skal du få se.Compass Odin 90 CF, Futaba 10CG
www.airheads.noComment
-
hehe nå er det ikke twister man dragonfly jeg har. og den forskjellen på lengden på padlerene ble oppdaget før første prøvetur. en annen ting var at gjengene der man skrur fast bladene i hodet (er jo bare en vanslig skrue som går inn i plastikken) var ødelagt så det gikk ikke å skru de hardt nok fast. den prøveflyginga som skjer når de går ut av samlebåndet tror jeg skjer ganske fort og gæli. De tester kanskje at alle servor går som de skal og at rotoren roterer.
mulig det er litt bedre testing på twister. men heliet er vel egentlig det samme.Comment
-
Min er helt løs. Men jeg kan manuelt gjøre slik at hele rammen står rett.
Ps. Fått fjrrnet vibrasjonene nå, men sliter med at det fly sjeivt når jeg letter. Og ja, jeg er over 30 cm nåComment
-
jeg kom plutselig på dette.
Jeg har en hvit teipbit på den ene siden av rotoren. Det har vel ikke noe å si?Comment
-
Selvfølgelig har dette noe å si, en trackingteip skal BARE være på mens du tracker, og fjernes under normal flygning. Denne teipen skaper uballanse for rotorbladene dine.
Fjern denne, og du vil antageligvis merke et langt mer stabilt heli i lufta.David Gabrielsen,
Zoom 400, E-Flite J3 Cub, E-Starter, Blade CX, Eagle 2, Great Lakes 40, Mini Edge 540 (R.I.P.)Comment
-
Naa er det jo ikke gitt at dette er bare trackingtape. Tape brukes til aa balansere blader. I tyngdepunktet om bladene er av ulik tyngde og ytterst resp innerst om tyngdepunktet skal flyttes utover resp innover.
Jeg har tracking tape paa mine blader hele tiden, roed paa det ene og blaa paa det andre...Comment
Forum Bottome ADS
Collapse
Comment