Originally posted by Psyko-lefse
Unconfigured Ad
Collapse
Hvilken haleservo bruker DU på din T-Rex?
Collapse
X
-
-
Originally posted by northwoodGain 80% på en ellers enkel Futaba G190 gyro, men den holder halen dønn stabil i sidelengs looper. Vet ikke hva som skjedde denne gangen jeg kræsjet, halen "slo over" og gikk til siden og da var det gjort. ca 3000 kr i kræsjkostnad. Gjett hvor noe av det jeg får igjen på skatten må?Morten SmøraasComment
-
Tintin:
Som jeg skrev tidligere, jeg fant den ene skidden (som forøvrig var montert på bump resitant understell - det knakk på 4 steder) 10-12 cm nede i marka!
Skadeliste over det jeg husker i farta:
- karbonramme (800 kr)
- 3x HS55 (no more, bytter til HS65 - ca 800 kr)
- hovedmast
- hovedgir
- halebom (den hadde boomstrike på to plasser!)
- 1 par brand spanking new MAH-blader (400 kr)
- alt i halen
+ diverse linker i hodet og mer
Skal nå gå over hele dritten og skifte alle ballene til stål og gå over med ny loctite.
Canopy var bare skitten til tross for at jeg fant den også noen cm nede i bakken.
Boomstriken hadde slått over og under den horisontale halefinnen, så den er hel. Den vertikale halefinnen fant jeg ganske nøyaktig 7,5 meter borte. Like hel den også.
Psyko-lefse:
Jo, jeg skylder på haleservoen. Om det er noe galt med den lar jeg være usagt.
Har over 50m rekkevidde på modellen med antennen nede og motor i gang. Får sikkert mer, men en venn av meg orket ikke gå lengre bort med radioen når vi testet.
Comment
-
Det er nå bare bump resistant, ikke crash resistant da..
Er ramma så skadet at det ikke holder med deler til den?
I en slik smell så går det vel servoer uansett modell eller merke men du er vel som oss andre interessert i noe annet hele tiden uansett
Personlig holder jeg vel en knapp på at gyroen sviktet og ikke haleservoen da..
Dere har fine fjell der nordpå.Comment
-
Originally posted by TintinDet er nå bare bump resistant, ikke crash resistant da..
Er ramma så skadet at det ikke holder med deler til den?
I en slik smell så går det vel servoer uansett modell eller merke men du er vel som oss andre interessert i noe annet hele tiden uansett
Personlig holder jeg vel en knapp på at gyroen sviktet og ikke haleservoen da..
Dere har fine fjell der nordpå.
Crash resistant hadde vært fint, men det finnes dessverre ikke
Uansett hva som sviktet, er det ingenting å gjøre med det nå, jeg er ikke en særlig erfaren pilot uansett (vises på utstyret). Tror også at servoer ville gått uansett merke/modell, men jeg vil ha nye.
Og ramma er mos, det eneste som er helt er motorfestet omtrent.
Ang. fjellene; de blir vi aldri lei. Deler av sommeren skal tilbringes på fjellet ja.
Comment
-
Blir nok Vesterålen på meg igjen i år. Skal bygge nytt bad i min fars gamle barndomshjem men regner med at jeg får tid til noen runder i fjellet der også bare synd det som regel blåser så forholdene for en Rex er ikke alltid ideelle. Får kjøpe noe som funker på hang..Comment
Forum Bottome ADS
Collapse
Comment