Announcement

Collapse
No announcement yet.

T-Rex vs Zapp 400

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Så da står vel valget mellom SE, HDE eller CDE igjen da! Og hvor jeg skal kjøpe dette utstyret.

    Det er vell slik når man spør om ting innen RC verden, så er det mange meninger og oppfatninger, men det er jo det som gjør denne hobbyen spennende. Ved at ikke alle har det samme, og forskjellig utstyr har forskjellig funksjon og fordeler.

    Men jeg er ikke sikker på hvor jeg skal starte (med SE som har det meste, eller de andre som også flyr bra).
    - Frank A -

    Comment


    • #17
      Hvilken XL modell valgte du da Jan Petter? HDE eller CDE?
      - Frank A -

      Comment


      • #18
        La lommeboken bestemme
        En ting jeg nesten kan garantere deg, kjøper du en XL kommer du etterhvert til og sikle over disse blå alu-delene, og muligens kjøpe ett par av de også. Kanskje like greit og gå for SE først som sist da?
        Morten Smøraas

        Comment


        • #19
          Noen liker morra mens andre liker datteren
          De stedene hvor det er hipp som happ om det er alu eller plast liker jeg plast fordi det ikke kan glitche, er billig og plast tåler vibrasjoner bedre + sort = macho

          Kan anbefale Elefun radiostyrt, hobby & fritid - de er gode på pris og har veldig god service!

          Det høres riktig ut det Psyko Lefse sier om batteriene dine.
          Last edited by Lorents; 30-05-06, 09:29.
          Hvor er lipoen din a?

          www.airheads.no
          www.bmk-rc.com/

          Comment


          • #20
            Jeg er vell heller ikke av den typen som er så opptatt av utseende av helikopteret eller for den saks skyld fly også... men heller av at egenskapene i form av flyging er så bra som mulig i forhold til prisen. Og jeg ser jo for meg at det blir noen knall og fall. Noe jeg ikke er redd for, men det som er viktig, er at det er lett å skaffe deler, og at det som går ikke er sinnsykt dyrt.

            Sånn har det vært med flygingen min også. Jeg har Reflex simulator som har hjulpet meg mye, men når jeg flyr ute, så er jeg ikke redd for å forsøke nye ting i trygge omgivelser.
            - Frank A -

            Comment


            • #21
              Hva slags sender er det du har da?

              Hvis den ikke har eCCPM miksing så er ihvertfall HDE/CDE valget klart
              Hvor er lipoen din a?

              www.airheads.no
              www.bmk-rc.com/

              Comment


              • #22
                Skal kjøpe ny sender også, og har tittet litt på Optic 6.
                - Frank A -

                Comment


                • #23
                  Siden du sier du skal gå for en e-raptor eller lignende senere anbefaler jeg deg på det sterkeste å kjøpe en radio med flere kanaler, selv om en optic fungerer. Men som det blir sagt, la lommeboka bestemme.

                  Jeg for min del syntes det er like greit å kjøpe det jeg har råd til der og da (så jeg får flydd...) for så å oppgradere etter hvert, selv om det betyr at noen penger forsvinner ut av vinduet...
                  Espen Melby

                  :D-- Fuel leads to anger, anger leads to hate, hate leads to suffering.... ("Noen" vil ha meg til å endre denne, bare glem det! ;) ) --:D

                  Comment


                  • #24
                    Ja, den funker sikkert greit den radioen, men som Espen sier så kan det nok hende at du ønsker en radio med mer muligheter senere hvis du blir bitt av basillen. Optic har eCCPM miksing så da fikk du ikke noe hjelp på HDE/CDE valget ditt

                    Det er vel mulig å bygge om en HDE til en CDE og omvendt så det er ikke noe krise om du velger noe du angrer på. Hvis du skal bruke servoer du har liggende og disse har litt forskjellig alder etc. er det nok greiest å gå for en HDE. Har du tre nye servoer av likt merke kan det kanskje være greit med en CDE.
                    Hvor er lipoen din a?

                    www.airheads.no
                    www.bmk-rc.com/

                    Comment


                    • #25
                      Er egentlig like forvirret enda, med det mellom HDE og CDE, og den der eCCPM greiene. Dere skjønner sikkert jeg har alt for lite peiling på dette enda.

                      Men jeg har jo ikke kjøpt noen radio enda, så det kan som dere sier, kanskje vurderes en litt større radio, for å ha litt lengre, selv om det ikke alltid er greit å hvite hva man vil i fremtiden. Har dere noen forslag til litt større radio da? (med det samme jeg maser så mye likevell).
                      - Frank A -

                      Comment


                      • #26
                        Har en JR 9X selv og er veldig fornøyd med den (har kommet i ny versjon nå - 9XII). Syntes det er en glimrende radio mhp pris/ytelse.

                        Det hender det dukker opp noen sånne på rcmarked.no så det kan du jo også vurdere.
                        Hvor er lipoen din a?

                        www.airheads.no
                        www.bmk-rc.com/

                        Comment


                        • #27
                          Originally posted by FrankOA
                          Hvilken XL modell valgte du da Jan Petter? HDE eller CDE?
                          Etter masse om og men og frem og tilbake valgte jeg den som heter "Align T-Rex 450XL CCPM KX015024TA". Så vidt jeg har forstått er det plastikk versjonen med elektronisk miksing. Jeg får heller blinge den ila sommeren etter hvert som jeg bytter ut plasten (Vær snill å ikke si at jeg valgte feil )

                          Fra Elefun sin hjemmeside fant jeg denne beskrivelsen:
                          "Det som skiller HDE versjonen fra CCPM versjonen er at HDE har mekanisk mixing og dette gjør at det er lettere å sette opp helikopteret bra."

                          Så det blir vel å finne frem brukermanualen til radioen igjen...
                          http://www.phoenix-rc.org/
                          http://www.glamdalrck.net
                          http://www.scalewarbird.org/
                          ---------------------------------------------------
                          Flying is the second greatest thrill known to man, landing is the first

                          Comment


                          • #28
                            Originally posted by Psyko-lefse
                            La lommeboken bestemme
                            En ting jeg nesten kan garantere deg, kjøper du en XL kommer du etterhvert til og sikle over disse blå alu-delene, og muligens kjøpe ett par av de også. Kanskje like greit og gå for SE først som sist da?
                            Er helt enig med Psyko her, jeg handlet XL CDE og det gikk ikke mer enn noen dager før jeg innså at det var SE jeg egentlig skulle ha kjøpt. Eneste er at man kanskje er litt mer redd for en SE enn CDE, og går glipp av litt flyglede grunnet dette. Har oppgradert CDE´n med cf-ramme, metall swash, 35A ESC og 430 motor, og det går så det griner. Bruker forøvring med waypoint 080 og 060pb på halen og synes det fungerer utmerket, men har dog ikke testet noen andre servoer.

                            Angående radio er alltids Graupner MX12 et rimelig og velfungerende alternativ. Jeg fikk min for 1650 hos Thorbjørn og Kåre, det er med r700 mottaker og en servo. Kjenner flere som har denne og er fornøyde..

                            Lykke til med valget
                            Last edited by sjaa; 30-05-06, 15:54.
                            Mvh
                            JoE
                            Agder Modellflyklubb

                            Comment


                            • #29
                              Da blir nok min strategi å få gleden til å vare lengst mulig. Dvs først bestille og motta en splitter ny 450 XL, en stor glede i seg selv vil jeg anta. Deretter kan jeg nyte gleden av å blinge, bytte ramme, motor, esc, etter hvert. . .
                              http://www.phoenix-rc.org/
                              http://www.glamdalrck.net
                              http://www.scalewarbird.org/
                              ---------------------------------------------------
                              Flying is the second greatest thrill known to man, landing is the first

                              Comment


                              • #30
                                Originally posted by Lorents
                                Noen liker morra mens andre liker datteren
                                De stedene hvor det er hipp som happ om det er alu eller plast liker jeg plast fordi det ikke kan glitche, er billig og plast tåler vibrasjoner bedre + sort = macho

                                Kan anbefale Elefun radiostyrt, hobby & fritid - de er gode på pris og har veldig god service!

                                Det høres riktig ut det Psyko Lefse sier om batteriene dine.
                                Siden vi snakker om anbefalinger.... Kan på det sterkeste anbefale Bentes rotordisc i Danmark! Rotordisc'en. Frakt kan ordnes med Tnt D2D-delivery på under 24 timer! Koster ca. 500,- men det spares fort inn da en 401 gyro kun koster 1000,- Futaba-servoer går for ca. halv pris.

                                Hun har også et enormt delelager!

                                Skulle gjerne ha handlet mer i norske butikker, men da må man ha fornuftige priser og ha ting på lager....
                                Last edited by filtvet; 30-05-06, 21:01.

                                Comment

                                Working...
                                X