Announcement

Collapse
No announcement yet.

T-Rex vs Zapp 400

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Støtter Filtvedt angående Rotordisc. Har handlet der et par ganger; meget god service, rask levering, gode priser og godt utvalg. Bordern bor i Køben så jeg sender det via han, varene er hos han dagen etter. Siste forsendelse kostet 65 kr å få fra Danmark til Norge og tok 3 dager. Ellers kan også Helidirect.com anbefales, god service og rask levering samt at leveringsmåte kan avtales

    Jeg handler allerede en del i norske butikker, men jeg tror nok det er noen som tjener litt i overkant på hobbyartikler her til lands. Samtidig som jeg ønsker å støtte de lokale butikkene; elefun har en fantastisk service og er veldig pålitelige å handle med! Jeg synes det er påtagende at en rekke t-rex deler koster ca halvparten i danmark ift norsk pris. Danmark har samme momsnivå, og jeg kan virkelig ikke forstå hvorfor prisgaper er så stort når det ikke er toll på RC utstyr. Noen som kan forklare meg dette?
    Mvh
    JoE
    Agder Modellflyklubb

    Comment


    • #32
      Originally posted by sjaa
      Støtter Filtvedt angående Rotordisc. Har handlet der et par ganger; meget god service, rask levering, gode priser og godt utvalg. Bordern bor i Køben så jeg sender det via han, varene er hos han dagen etter. Siste forsendelse kostet 65 kr å få fra Danmark til Norge og tok 3 dager. Ellers kan også Helidirect.com anbefales, god service og rask levering samt at leveringsmåte kan avtales

      Jeg handler allerede en del i norske butikker, men jeg tror nok det er noen som tjener litt i overkant på hobbyartikler her til lands. Samtidig som jeg ønsker å støtte de lokale butikkene; elefun har en fantastisk service og er veldig pålitelige å handle med! Jeg synes det er påtagende at en rekke t-rex deler koster ca halvparten i danmark ift norsk pris. Danmark har samme momsnivå, og jeg kan virkelig ikke forstå hvorfor prisgaper er så stort når det ikke er toll på RC utstyr. Noen som kan forklare meg dette?
      Kan vel være slik:

      Man setter prisen veldig høyt i starten. I starten (før mange oppdager internettbutikker) går det greit. Mange kunder handler og man tjener gode penger. Etterhvert forstår flere og flere at det lønner seg å handle i utlandet. Så må man sette opp prisene igjen fordi man selger færre varer. En ond sirkel?

      Smallsize og Elefun er jeg meget fornøyd med. Raske til å levere og de har de har mye deler på lager. Men det hender de ikke har ting på lager og da er det like greit å bestille selv fra utlandet.

      Comment


      • #33
        Når det gjelder Trex-deler er jeg helkonventert til HeliDirect - Your #1 Sources for R/C Helicopters, FPV, Jets and More.
        Når prisene er mye billigere enn f.eks Elefun, og leveringstiden somreglel ligger på 6 dager, da er egentlig valget enkelt.
        Morten Smøraas

        Comment


        • #34
          Jeg har forsøkt å sammenligne litt prisene både på Helidirect, Rotordisc og Elefun. En CDE/HDE modell med Futaba GY401 og servoer, blir mellom 700-800 kroner rimeligere i utlandet, når jeg har tatt med momsen (gjelder USA, for Danmark har lik vår MVA). Men så kommer frakt fra de forskjellige plassene inn, noe som vil utgjevne prisen med ca.200 kroner. Og da sitter vi igjen med en differanse på mellom 500-600 kroner. På SE modellen er differansen mindre.

          Har jeg sett på riktige priser eller....?

          Jeg tror nok jeg velger Norsk når differansen ikke er "større". Og så har jeg inntrykk av at Elefun har en høy servicegrad, om noe skal være galt i utgangspunktet, tenker også da garanti. Tiden det tar å utbedre en feil.
          - Frank A -

          Comment


          • #35
            Medregnet moms er nok ikke forskjellen stor nei, den norske stat skal jo ha sin del av kaka. Uten moms derimot
            Morten Smøraas

            Comment


            • #36
              Jeg har undersøkt litt på bling til T-rex, listen inneholder
              Metal control lever
              Metal tail unit
              Metal tail holder set
              Metal flybar control set
              Metal bladegrip
              metal seesaw
              rotorhousing set
              blade balancer
              Main gear blue
              drive belt xl
              cf main frame
              steel balls

              Pris USA (kurs 6,10): 1550,75
              Pris Danmark (kurs 1,0: 1929,50
              Pis Norge: 2626

              Frakt Norge:ca 22-100 kr
              Frakt danmark: fra 50 og oppover + 175 kr i fortollingsgebyr
              Frakt USA: $11 og oppover (differanse mellom us og norsk moms + fortolingsgebyr)

              Med tanke på at det ikke er toll på disse varene, lik moms i danmark og norge så synes jeg dette er en ganske stor forskjell.
              Jeg ønsker å handle i norge, men når forskjellene blir så store er det ikke så lett å støtte opp opp de lokale..

              Dette er kun en konstatering av fakta, og ikke noe forsøk på å henge ut noen; men kan kanskje være noe å ta til etteretning for norske forhandlere..
              Last edited by sjaa; 31-05-06, 11:21.
              Mvh
              JoE
              Agder Modellflyklubb

              Comment


              • #37
                Eksemplarisk. . .

                Har lyst til å fremheve servicenivået hos elefun.no!

                Rask og korrekt levering, alltid rask respons på mail, og vedlig flinke til råd og vink i kjøpsprosessen. Tar seg tid og følger også opp også i etterkant. Og de holder det de lover (min erfaring).

                Prisene kan selvfølgelig alltid diskuteres, men mitt inntrykk har vært at elefun stort sett har hatt konkurransedyktige priser på fly og radioutstyr. Dersom dette ikke stemmer for helikoptere og reservedeler, blir det fort veldig fristende å velge noen av alternativene som er promotert på denne tråden. . .

                Jeg forutsetter nemlig at det blir en god del reparasjoner..., og så har jeg jo nærmest allerede lovet å blinge XL'n etter hvert...
                http://www.phoenix-rc.org/
                http://www.glamdalrck.net
                http://www.scalewarbird.org/
                ---------------------------------------------------
                Flying is the second greatest thrill known to man, landing is the first

                Comment


                • #38
                  Så med andre ord, er USA og Danmark like i pris, hvis vi "må" betale mva, og at differansen blir ca. kr.500,- når frakten er utgjevnet.

                  Så da er det jo opp til den enkelte å gjøre seg opp en mening om hvorvidt man kan vente på en garantisak eller ikke for den 500 kronen.

                  Jeg har selv bestilt fra utlandet, så jeg kaster ikke bort pengene for morro skyld jeg heller, men det blir hele tiden en vurdering.

                  Jeg tror jeg kommer til å gå for en CDE eller HDE, så får jeg heller blø litt, hvis jeg ønsker å oppgradere med "bling" etter hvert.
                  - Frank A -

                  Comment


                  • #39
                    Kjøpte en Futaba 401-gyro til min på da de ikke hadde noe på lager hos Elefun. 1000,- i Danmark. Bestilte i går ettermiddag og fikk den på døra i dag tidlig! Ikke dårlig leveringstid eller hva?

                    Om jeg kun hadde bestilt denne lille biten hadde det allerede lønt seg. Og når resten av varene ligger på 1/2 pris er det ok.

                    Hvis vi går sammen om neste bestilling av t-rex/raptor saker så blir det ennå billigere....

                    PS! OS50 Hyper koster 1116,- mens den koster 1995,- på Norwegian. Lønningene er vel ikke det dobbelte i Norge heller! Snarere tvert i mot kanskje?
                    Last edited by filtvet; 01-06-06, 19:57.

                    Comment


                    • #40
                      enig i at elefun har god service og levering! pakka er alltid fremme neste dag! De vil nok nå langt
                      Gard Haug
                      T-rex 600n Pro
                      DX7, Os Hyper, 9351, 611, jk50 potta, gv1, Fromeco

                      Comment


                      • #41
                        Originally posted by samen36
                        enig i at elefun har god service og levering! pakka er alltid fremme neste dag! De vil nok nå langt
                        Neste dag? Hva slags pakke er det da? Mine pakker bruker minst 3 dager.

                        Comment


                        • #42
                          Originally posted by filtvet
                          Neste dag? Hva slags pakke er det da? Mine pakker bruker minst 3 dager.
                          Tipper det er snakk om "pakke" som i batteripakke. Ei slik pakke går fint å sende i vanlig bobleplastkonvolutt. En slik kommer som regel i posten dagen etter at den er sendt...
                          Espen Melby

                          :D-- Fuel leads to anger, anger leads to hate, hate leads to suffering.... ("Noen" vil ha meg til å endre denne, bare glem det! ;) ) --:D

                          Comment


                          • #43
                            Samme erfaringer her..
                            Får stort sett alt jeg bestiller i bobleplastkonvolutt, og da er de fram neste dag..
                            Supert av Elefun!
                            Mvh
                            JoE
                            Agder Modellflyklubb

                            Comment


                            • #44
                              Originally posted by sjaa
                              Samme erfaringer her..
                              Får stort sett alt jeg bestiller i bobleplastkonvolutt, og da er de fram neste dag..
                              Supert av Elefun!
                              Blir vanskelig å sende en Saito i konvolutt.... Men har hørt rykter om utro tjenere i Posten som forsyner seg av fine ting. De små posene som sendes ureg. er nok lettere å ta. I tillegg er vanlige pakker forsikret.....

                              Comment


                              • #45
                                Finn 5 feil

                                Align T-Rex 450 XL. . .
                                Attached Files
                                http://www.phoenix-rc.org/
                                http://www.glamdalrck.net
                                http://www.scalewarbird.org/
                                ---------------------------------------------------
                                Flying is the second greatest thrill known to man, landing is the first

                                Comment

                                Working...
                                X