Announcement

Collapse
No announcement yet.

Align T-Rex 450, alt du trenger å vite!

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Originally posted by Mathias View Post
    Har faktisk ikke fått prøvd ut disse sakene enda. - Tenkte å ta en testtur i gårdsplassen i dag, men det ser ut til at værgudene har utviklet seg et lite "hat" for Trex'en akkurat nå...

    Bjørn Tore, merket du noe til at halen ble tregere med mod'en?
    Nei, den ble bedre synes jeg... Vekten gjør at det blir lettere å gi pitch på halerotoren, så den skulle bli kjappere den ??
    Mvh
    Bjørn Tore Espevik

    Team Visa...

    Comment


    • http://www.gforceheli.com/c291071_en...085/index.html

      ehhhrmmm, ser ut som om det er mulig å få tak i ferdig greier snart
      Last edited by Heliman; 27-01-08, 19:22.
      Mvh
      Bjørn Tore Espevik

      Team Visa...

      Comment


      • Originally posted by Heliman View Post
        Nei, den ble bedre synes jeg... Vekten gjør at det blir lettere å gi pitch på halerotoren, så den skulle bli kjappere den ??
        OK. Mente jeg leste at den ble det skjønner du - leser jo så mye rart, så noe må jo være feil også...

        Har speeda ned hastigheten på halen endel - måtte kanskje ta hensyn hvis mod'en i tillegg gjorde den tregere...
        Mathias
        Mikado Logo 700 Xxtreme | Blade 130 X | JR XG8 & Spektrum DX8

        Comment


        • det ville vel bare være start og stopp som ble tregere samt dårligere hold på halen, gyroen har jo allerede fått beskjed fra senderen hvor fort heli'et skal piruettere.
          mao så skal piroraten være lik selv om turtallet på halen er litt lavere enn før mener jeg.
          Mvh
          Bjørn Tore Espevik

          Team Visa...

          Comment


          • Flightpower Evo30 Premium 3s1p 2000mAh

            Er det noen som har testet denne i en trex.

            Jeg har frem til nå (!!) brukt Evo 25 3s1p 2170mAh.
            - Erik -

            ------------------------------------------
            Logo 600SX + 6003D
            Logo 400SE

            Futaba 18MZ

            Comment


            • Originally posted by ehaga View Post
              Er det noen som har testet denne i en trex.

              Jeg har frem til nå (!!) brukt Evo 25 3s1p 2170mAh.
              Har vurdert det, men det blir ikke med det føste. - Skal i hvertfall bruke et EVO30 6S1P 4500mAh i Logo'en... Får se hovdan det går - regner med at det vil sparke ganske godt fra...
              Mathias
              Mikado Logo 700 Xxtreme | Blade 130 X | JR XG8 & Spektrum DX8

              Comment


              • Originally posted by ehaga View Post
                Er det noen som har testet denne i en trex.

                Jeg har frem til nå (!!) brukt Evo 25 3s1p 2170mAh.

                Hva er vitsen?? EVO25 2170 takler ca. 50A kontenurlig ca.75A Climbout og ca.100A Peak. En trex 450 vil adri klare å trekke så mye strøm at du får utbytte av EVO30. Du får kanskje 10 ekstra lade sykluser ut av pakken.

                Choosing and Buying Clothes for Children
                Bedre å spørre en gang for mye enn en styrt for mye

                walter@retlaw.no

                Comment


                • Fikk pakke igår
                  Masse deler til 450'en som skal i luften igjen iløpet av uken. Er nesten ferdig å sette den sammen nå.

                  -Nye servoer, HS-65MG
                  -Nye lagre på masten og blade grips
                  -K&B halerotorblader
                  -Logitech 2100 gyro
                  -Radix 325mm blader
                  -Byttet ut alle linker
                  -AR6200
                  -Upgrade-dempere til hodet, mye stivere

                  Blir spennende å se om den flyr bedre enn før, regner med det.
                  Morten Smøraas

                  Comment


                  • Gratulerer da! Har du ikke fløyet Trex på lenge altså? Du ville ikke satse på den nye Hitec-gyroen eller Spartan DS760 da? Logitech fungerer nok utmerket det også.

                    Har selv også en ganske velutstyrt Trex:

                    Align T-Rex 450SE V2
                    Futaba GY401/S9257
                    3x Hitec HS-65HB
                    FlightPower EVO25 3S1P 2170mAh
                    Radix 325mm
                    K&B Dream Designs Tail Blades
                    Gorilla PRO-grammable Paddles
                    Red Dampers by Trueblood
                    Gorilla Gear by Heliup
                    Spektrum DX7/Spektrum AR6200
                    Tailmod

                    Fikk noen skiver fra Elefun idag. - Har lenge hatt mye slark i bladholderne etter at jeg byttet til Trueblood. Var ca. 0,5mm slark mellon bladholderne og main rotor housingen. Var først på søndag at det slo meg at jeg måtte gjøre noe med det. Disse stive demperne fikk jo egentlig ikke vist hva de var gode for med denne slarken. Nå er hodet STIVT!
                    Mathias
                    Mikado Logo 700 Xxtreme | Blade 130 X | JR XG8 & Spektrum DX8

                    Comment


                    • Jeg mottok min Spartan DS760 i går. Tenkte jeg skulle installere denne i en ny V2 som er på vei.
                      - Erik -

                      ------------------------------------------
                      Logo 600SX + 6003D
                      Logo 400SE

                      Futaba 18MZ

                      Comment


                      • Har ikke fløyet 450'en på noen mnd (sneke meg til noen turer på noen andre sine :P), siden jeg ribbet min for gyro til 600'en. Så skal bli godt å få herjet litt med lillebroren

                        Hitec's gyro er en rebrandet Logitech-gyro, så der er det ikke så mye å hente. Spartan-gyroen koster litt for mye iforhold til hva man får igjen.
                        Morten Smøraas

                        Comment


                        • Originally posted by Psyko-lefse View Post
                          Har ikke fløyet 450'en på noen mnd (sneke meg til noen turer på noen andre sine :P), siden jeg ribbet min for gyro til 600'en. Så skal bli godt å få herjet litt med lillebroren

                          Hitec's gyro er en rebrandet Logitech-gyro, så der er det ikke så mye å hente. Spartan-gyroen koster litt for mye iforhold til hva man får igjen.
                          Hitec-gyroen har vel en oppdatert firmware...

                          Spartan-gyroen gir vel mye for pengene, den - GY611 koster jo mye mer, og DS760 er vel rapportert til å være endel bedre...

                          Som sagt, Logitech funker garantert i massevis!
                          Mathias
                          Mikado Logo 700 Xxtreme | Blade 130 X | JR XG8 & Spektrum DX8

                          Comment


                          • Originally posted by Mathias View Post
                            Som sagt, Logitech funker garantert i massevis!
                            Har hatt 3.stk Logitech. Funker bra men de er kjempe følsome får vibrasjoner. Ødelagt to av disse som ikke funker i HH mode lenger. Bruk nok. dobbeltsidige teip Morten.

                            Hvordan er utviklingen nå som du har hatt 600N en lite stund??
                            Bedre å spørre en gang for mye enn en styrt for mye

                            walter@retlaw.no

                            Comment


                            • Har desverre ikke blitt like mye flyging som eg hadde håpet på enda. Mye vind og mørketid her i Bodø hjelper ikke akkurat på. Men har fått flydd 4 liter, og ting går framover. Er også deilig å fly et stort stabilt helikopter med massevis av kraftoverskudd!

                              Takk for tipset, pleier å ta rikelig med dobbeltsidig teip
                              Morten Smøraas

                              Comment


                              • Motor 3S

                                Ødela min Medusa 028-040-3400 motor og ser derfor etter en ny motor. Lurer nå på om det forsatt er Medusa som ses på som det beste valget til en 3S oppsett eller har det kommet flere alternativer.
                                Bedre å spørre en gang for mye enn en styrt for mye

                                walter@retlaw.no

                                Comment

                                Working...
                                X