Announcement

Collapse
No announcement yet.

Align T-Rex 450, alt du trenger å vite!

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Pitch- og throttlekurven

    Hvordan bør pitch- og throttlekurven settes opp til når en nybegynner som meg skal ut og fly..
    Forslag mottas me takk Jeg flyr 450SE V2 med en Futaba 6EXP.

    edit - Har søkt litt på nettet og for helt nybegynnere anbefales 0-5-9 i pitch. Vil det ikke bli litt problem å komme ned igjen hvis det er litt oppdrift ? Throttlekurven min er satt på 0-25-50-75-100. Bruker det minste tannhjulet som kom i pakken og har jeg da det rpm som anbefales ved hovring?? Er det ca 2200 rpm????

    Sist flytur hadde jeg "hovret" i litt ubalanse i 5 min.. Da skulle jeg imponere dama med en 360, men hun fikk det ikke med seg så jeg måtte gjøre det igjen men denne gangen ble det ved hjørnet av huset og der mistet jeg totalt oppdrift. Gikk i bakken fra 40 cm og det medførte ødelagte tannhjul i servoen, bøyd flybar, 1 stk knekt rotorblad og bøyd halebom.. Ikke det dyreste men hadde ikke trodd at dette skulle bli utfallet av krasjet.. Det må jo koste en formue dersom man går i bakken fra stor høyde..
    Last edited by TRAVEn; 13-06-07, 08:14.
    - T-rex 450SE V2
    Futaba 7c fasst - Futaba 401 gyro - 3x HS-65MG - Futaba 9257.
    - Twister Medevac
    - Big Lama

    Comment


    • Er det mulig å bygge om fra XL CDE til XL HDE, jeg har kjøpt brukt og visste ikke om forskjellen. Har radio som ikke har CCPM miksing. Eller er det mulig å fly uten CCPM, men da uten 3D flyging.
      T-Rex 450XL CDE
      Futaba T7CP

      Comment


      • Nok mulig

        Er nok mulig, men tror heller det lønner seg og invistere i en ny radio med CCPM mixing, så kan du heller bruke penger på det en nye deler.
        Lars Norberg

        Comment


        • Vil det si at det ikke er mulig å fly med den radioen jeg har?
          T-Rex 450XL CDE
          Futaba T7CP

          Comment


          • Tror du vil ha problemer, kan hende du kan klare og lage en egen mix som kan ligne på CCPM, men tror det vil være vanskelig. Hva slags radio har du?
            Lars Norberg

            Comment


            • Det er en Futaba FF6, 6XA/6XH
              T-Rex 450XL CDE
              Futaba T7CP

              Comment


              • Hvordan er det da og bruke en Hitec Optic 6 eller en Futaba 6EXH. Og i tilfelle hva er best.
                T-Rex 450XL CDE
                Futaba T7CP

                Comment


                • hmmm

                  Tror optic 6 har ccpm mix men er ikke sikkker. Er ikke kjent med futabaen. Har selv en 9x jeg er veldig fornøyd med.
                  Lars Norberg

                  Comment


                  • Har ikke råd til en slik, og tror ikke jeg kan forsvare en slik til mitt bruk.
                    T-Rex 450XL CDE
                    Futaba T7CP

                    Comment


                    • Optic 6 har CCPM-miksing, og en haug med andre flotte funksjoner. Meget god nybegynnerradio som varer noen år.

                      Men har du vurdert Spektrum? DX7'en går for 3500 i Norge, og fåes fatt i billigere i utlandet. Dette er en meget god radio, og det å slippe å tenke på glitch og frekvenser er herlig.
                      Morten Smøraas

                      Comment


                      • Anbefaler på det sterkeste DX7. Jeg bytta fra Optic 6 til DX7 på grunn av for mye glitching. Betalte ca 2000,- med alt når jeg bestilte fra utlandet.
                        -=-Trondheim Mfk-=-
                        * Raptor 50 Titan (SE)
                        * T-Rex 450SE
                        * E-Sky CP2 (Solgt)
                        * Vortex
                        * E-Starter
                        * Slow Stick
                        * Spektrum DX7

                        No helicopters were harmed in the creation of this post

                        Comment


                        • Hva er glitching, og hva gjør det
                          T-Rex 450XL CDE
                          Futaba T7CP

                          Comment


                          • Det er når flyet ditt oppfører seg som om det har fått en kombinasjon av Alzheimer og Parkinson og du vet at du ikke har dette og derfor ikke har brukt stikkene som om du hadde dette

                            Altså en liten frikobling og kortslutning i flyets nervecelle eller dårlig radiokontakt om du vil

                            Comment


                            • Hva da med en Futaba 7C? Har den så kaldt glitch
                              T-Rex 450XL CDE
                              Futaba T7CP

                              Comment


                              • Alle radioer/mottakere kan utsettes for glitching, men det er mye vanligere med radioer som er på tradisjonelle radiofrekvenser i 35 MHz båndet enn de nye som ligger i 2.4 GHz der det er nesten ikke eksisternde.

                                Innen tradisjonell teknologi har man også såkalt PPM som er mer utsatt enn PCM. Også er det en del produsenter som lager møkkautstyr for en slikk og ingenting som glitcher mer enn andre, hvilket hverken rc-entusiaster eller koner er spesielt begeistret for, slikk og ingenting altså.

                                Kjente merker som Futaba (eller Futuba som jeg liker å kalle dem, JR eller Hitec er nok litt mindre utsatt for dette enn f.eks. en del ferske merker fra Kina.
                                Last edited by Tintin; 16-08-07, 13:48.

                                Comment

                                Working...
                                X