Announcement

Collapse
No announcement yet.

Align T-Rex 450, alt du trenger å vite!

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • lipo
    replied
    Originally posted by RGJ
    Jeg har kjøpt noen eksemplar som jeg desverre ikke har fått brukt noe særlig ennå. Det jeg kan si er at "Deans"-pluggene på disse er utrolig trange. Det er tungt å plugge i og veldig vanskelig å få fra hverandre. Mer kan jeg sikkert si en gang i fremtiden når jeg har fått prøvd dem litt.

    Utover det vil jeg ønske god jul til de som feirer sånt

    Leave a comment:


  • RGJ
    replied
    noen prøvd disse

    Siden finnes ikke

    Leave a comment:


  • amundrg
    replied
    Jeg puttet dem inn feil ført ja. Men nå har jeg plasert dem på innsiden av ramma med 3mm plastskims. Men nå hvart dem Stående litt innover. kan hande jeg puser av litt på kula. Vil ikke ha skive under kulelinken da den kan vri seg lettere.
    Attached Files

    Leave a comment:


  • Tintin
    replied
    Du burde vel snu dem med akselen bakover, ikke at det spiller noen stor rolle for de sitter vel like greit på innsiden av ramma men en skive under kulelinken ville vel også gjøre susen om du setter i en lengre skrue.

    Leave a comment:


  • amundrg
    replied
    Originally posted by Tintin
    Låter svært merkelig, de er da ikke nevneverdig høyere enn 084ene, har du et bilde ?
    Her er et bilde med servoene montert utenpå ramma . Kan legge ut et når jeg får satt dem inni men skims
    Attached Files

    Leave a comment:


  • Tintin
    replied
    Låter svært merkelig, de er da ikke nevneverdig høyere enn 084ene, har du et bilde ?

    Leave a comment:


  • amundrg
    replied
    Alle tre servoene må settes inni rama, men de 2 fremere må skimses med 3mm på topen av servoen får å få lingken rett. Servoene passer rett i hulene så det stemmer.

    Leave a comment:


  • Tintin
    replied
    Hvilken link snakker vi om nå, den bakre eller alle?
    Den bakre må nødvendigvis sitte inni ramma.

    Jo vekter på flybaren er bra til man lærer heliet å kjenne, den gjør den ganske mye roligere på cyclic.

    Ellers er det mulig jeg uttrykte meg upresist det med å passe rett inn. Tenkte da på at hullene i ramma er passe. De er for små til f.eks. en 084. Og det trengs ingen borring eller skjæring som med en del andre servoer.

    Leave a comment:


  • amundrg
    replied
    Originally posted by Tintin
    Om du fester linken på innsiden av hornet så skal den bli rimelig bra....
    Jeg må feste lingken på innsiden med servoen inne i ramma med en skims på 3mm for å få den helt rett

    Anbefaler du vekter på flaybaren eller ikke vekter?

    Leave a comment:


  • Tintin
    replied
    Om du fester linken på innsiden av hornet så skal den bli rimelig bra....

    Leave a comment:


  • amundrg
    replied
    Hva anbefaler dere som har flydd T-Rex 450 se . Flaybar vekter eller ikke?

    Hadde bestillt med feil servoer så jeg måtte bestille nye. Bestillte Waipoint W092MG skulle passe rett inn i rammen men det stemmer ikke med Høyden på servohornet må sette dem inne i rammen med en skims på 3mm for å få linkene rett .

    Leave a comment:


  • Kingfisher
    replied
    Originally posted by Lorents
    Ok, hvis du vil kjøre 2850 må du beholde 12t pinjongen. Får akkurat 2850 selv med 12t

    Uansett, så skal Jazz kontrolleren fikse lave throttle%'er bedre enn andre kontrollere. Du har sikkert sjekket at temperaturen på regulatoren og motoren er grei når du kjører den lavt?
    Ja, motoren kommer opp mot 50-53 grader. ESC har jeg ikke målt men bare kjent på og den er ikke varm.

    S

    Leave a comment:


  • Lorents
    replied
    Ok, hvis du vil kjøre 2850 må du beholde 12t pinjongen. Får akkurat 2850 selv med 12t

    Uansett, så skal Jazz kontrolleren fikse lave throttle%'er bedre enn andre kontrollere. Du har sikkert sjekket at temperaturen på regulatoren og motoren er grei når du kjører den lavt?

    Leave a comment:


  • Kingfisher
    replied
    Originally posted by Lorents
    Hallo,

    Jazz kontrollerene er unntaket som bekrefter regelen her. De kan kjøre rimelig effektivt på lavere throttle %'er - men når det er sagt er 55% litt lite, så jeg ville heller byttet til 11t pinjong og kjørt opp prosenten litt. Kan være noen sekunder å hente i flytid der

    Kjører selv samme motor/kontroller og 12t pinjong på 85-90% (husker aldri %'en).
    Ok, skal prøve 11T neste gang, men mener å huske at jeg ikke nådde 2800-2900 rpm(Idle1/2) med 11T sist jeg prøvde. Mener å huske at jeg byttet til 12T nettopp for å kunne justere rpm-range mellom 2250-2850 vha. av throttle%.

    S

    Leave a comment:


  • Lorents
    replied
    Hallo,

    Jazz kontrollerene er unntaket som bekrefter regelen her. De kan kjøre rimelig effektivt på lavere throttle %'er - men når det er sagt er 55% litt lite, så jeg ville heller byttet til 11t pinjong og kjørt opp prosenten litt. Kan være noen sekunder å hente i flytid der

    Kjører selv samme motor/kontroller og 12t pinjong på 85-90% (husker aldri %'en).

    Leave a comment:

Working...
X