Announcement

Collapse
No announcement yet.

Knittring i Servoer

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Knittring i Servoer

    Hei, da er min T-rex nesten klar til første tur

    Men før det et lite spørsmål. Når jeg slår på sender og mottaker så står servoene å knittrer litt, og holder man en finger på swashplaten, så kan man føle ørsmå bevegelser. Er dette normalt?

    skal ikke være noe tension på servoene og kobler jeg fra alle servohornene så er det fortsatt knittring.
    Radio er en Futaba FF9 Super med en Webra DS6 motaker og HS-65HB servoer

    John

  • #2
    gjelder det alle servoene eller bare en. for er det bare en servo så kan det være servoen. men er det i flere servoer så kan det være forstyrrelser. har du prøvd rekkevidde test med antenna nede?
    Tom Nohr
    Tennisveien 9
    2450 Rena

    Frsky taranis 9+
    Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
    Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
    + diverse små ting

    Comment


    • #3
      gjelder alle tre servoene. Har ikke testet rekkeviden ennå, kun prøvd på på benken inne. Har prøvd med både ESC tilkoblet Rx og kun med Rx batteri pakke på mottakeren, samme resultat.

      Comment


      • #4
        Har nå testet på jobben min også, samme resultat der.

        Comment


        • #5
          Gjelder det samme på min med Hitec servoer (HS55 og HS50) har flydd nå i 3mnd, alt er bare fryd å gammen ennå, men kanskje kjekt å finne ut hva det er for noe. Regner med dette sliter på servoene
          Last edited by fmeland; 10-07-06, 11:55.
          ( ) T-Rex 450 SE
          (X) T-Rex 450X v2
          (X) Nexus 30
          (X) E-Sky Honeybee FP

          Comment


          • #6
            med fare for å bli utskjeldt her det er kanskje det de mener når de sier "hitec spasmer"

            men hvis det er bare såvidt du hører det så er det kanskje ikke så mye at det er noe fare heller.
            Tom Nohr
            Tennisveien 9
            2450 Rena

            Frsky taranis 9+
            Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
            Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
            + diverse små ting

            Comment


            • #7
              Originally posted by tyor
              med fare for å bli utskjeldt her det er kanskje det de mener når de sier "hitec spasmer"
              Hehe... mulig mulig. Kjøpte Hitec fordi de er rimelig i pris. Man får det enn betaler for
              ( ) T-Rex 450 SE
              (X) T-Rex 450X v2
              (X) Nexus 30
              (X) E-Sky Honeybee FP

              Comment


              • #8
                har selv masse hitec og ikke hatt noen problemer med dem

                hvis det er bare så du hører at det knitrer litt men ikke kan se at servohornene rører seg. og den samtidig virker grei på en rekkevidde sjekk så hadde jeg flydd med den i hvertfall.
                Tom Nohr
                Tennisveien 9
                2450 Rena

                Frsky taranis 9+
                Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
                Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
                + diverse små ting

                Comment


                • #9
                  "Knitring" kan vel typisk skje hvis noen linker er veldig trege slik at servoen sliter med å sentrere seg, eller det kan være litt småglitching.

                  Hvis jeg kobler opp en PPM mottager i huset mitt med en sero og et batteri vil jeg få litt glitching eller knitring. Tar jeg den med ut blir det bra med en gang
                  Hvor er lipoen din a?

                  www.airheads.no
                  www.bmk-rc.com/

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by Lorents
                    Hvis jeg kobler opp en PPM mottager i huset mitt med en sero og et batteri vil jeg få litt glitching eller knitring. Tar jeg den med ut blir det bra med en gang
                    har samme erfaring
                    William Jul Ringkjøb
                    Bodø MFK

                    If it doesn't work, it doesn't matter what it costs...

                    Comment


                    • #11
                      Det er mye forstyrrelser i huset.
                      Hvis du har lysrør på hobbyromet, prøv å slå det av. trafoen der pleier å lage mye støy på radioutstyret.
                      Hvis du er plaget av mye forstyrrelser inne, så prøv det utendørs før du demonterer hele flyet/helikopteret. Det trenger ikke være noe feil.

                      PS. det er bare i umidelbar nærhet av forstyrelse kilden det er et problem. det vil ikke skje når du er ute å flyr.
                      Try to keep the number of your landings equal to the number of your takeoffs.
                      http://www.hadelandmodellflyklubb.net/

                      Comment


                      • #12
                        Et radiosett behøver normale arbeidsforhold for å fungere korrekt. Normale arbeidsforhold er IKKE sender og mottaker tett på hverandre, og evt senderantenna innskyvd. For å sjekke om alt er ok, plasser senderen, med fullt uttrukket antenne 15-20 m unna modellen (mottakeren). Hvis fremdeles utstyret oppfører seg unormalt, så har man et problem.

                        Å kombinere utstyr av forskjellig fabrikat går som oftes bra. Men ikke nødvendigvis alltid. Hver for seg er nesten alltid de enkelte komponentene i orden, men er ikke 100 % kompatible til hverandre. Enkelte produsenter oppgir hvilke andre fabrikat som er kompatible med deres egne.

                        olle

                        Comment

                        Working...
                        X