Originally posted by northwood
Unconfigured Ad
Collapse
T-rex 600 utstyrsliste,noen tips?
Collapse
X
-
glemte rotorbladene ja.Tenkte på disse>> MAH 600mm G2 Cf blades. Noen som har prøvd disse?
Man må ha en lipo alarm også ja.Trodde faktisk att dette var noe som ESC tok seg av,men det er det altså ikke.
Er det 6V som gjelder for å drive mottaker/servoer,eller greier det seg med 4.8VAlt som kan fjernstyres.
---------------------------------------------
The problem with nitro's these days are that they arent brushless.
Electronics run on smoke... if you let the smoke out, they stop working.
Steinar Kvarme.Comment
-
Originally posted by northwoodBare litt småpirk, hvorfor vil du bruke 9650 som haleservo? Jeg ville heller brukt 9254 som trossalt er "bundlet" med gyroen.
Ellers ser det greit ut. Ville fremdeles valgt FP forran noe annet batterimerke, men det er bare meg.
Ser att medusa har eit produkt som kan ta ut strøm fra hoved batteriet og levere ut 6V 2 amp til mottaker/servoer.Er dette en god ide? Man sparer plass, eit batteri, og vekten av dette (denne dingsen veier kun 10g) og du kan også spare deg for bekymring for om mottakerbatteri klarer en tur til før det er tomt.Alt som kan fjernstyres.
Steinar Kvarme.Comment
-
Originally posted by elektrodudeglemte rotorbladene ja.Tenkte på disse>> MAH 600mm G2 Cf blades. Noen som har prøvd disse?
Synes de blir litt touchy rundt null grader pitch.....
Det betyr ikke så mye til 3d flyving, men om du er ute å flyr når det blåser så danser heli'et litt mer opp og ned enn med v-blades, carbontech, razorblades og radix.
Jeg bruker regulatoren som fulgte med 600 kit'et samt stepdown regulatoren til gyroen, og synest det fungerer helt utmerket.
Jeg bruker et mottakerbatteri på 2100mah, og jeg har gått tom for drivbatterier før mottakerbatteriet er tomt.
På min 600 så har jeg tre hs6965 servoer på cyclic og en futaba 9254 med en 401 gyro på halen, og regulatoren har ikke problemer med å levere nok ampere til mitt oppsett....Last edited by Heliman; 10-10-06, 12:55.Mvh
Bjørn Tore Espevik
Team Visa...Comment
-
Jeg skjønner heller ikke hvorfor du ikke velger 9254 som det nevnes. Dette er jo et heli på størrelse med R50 så en std servo er helt ok og den mindre 9650'n er i den anbefalte kombinasjonen til 450n.
Til 600n følger det med separat bec så å kjøpe en til er meningsløst. For meg holder også det 1100mah rx batteriet som følger med godt så langt.
Om man kjøper en Fromeco 8ball så kan man jo lett teste batteriet på linje med et Fromeco batteri i f.eks. en Raptor.
Sjekk forresten lengden på de batteriene, det er mulig det er problemer med å få plass, det er pakker ute i den størrelsen som er for lange.Last edited by Tintin; 10-10-06, 08:08.Comment
-
takker for kloke rettledende ord.Har fått enda eit bevis på att det er penger og frustrasjon å spare, om man lytter til andre sine meninger og erfaringer.
Tror dette skal bli bra greier til slutt
over 20 år siden eg hadde eget helikopter,så eg gleder meg til dette.Noen her som har prøvd å flydd en slik Bell 47G 30size som eg hadde i "gamledager"uten kolectiv pitch og gyro? åsså en firkantet knall gul Graupner senderAlt som kan fjernstyres.
Steinar Kvarme.Comment
Forum Bottome ADS
Collapse
Comment