Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ren galskap - på sett og vis - i andres øyne....

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Ren galskap - på sett og vis - i andres øyne....

    .. og litt i mine egne.
    Da er en T-Rex 600 CF +++ på vei. Og det ble f.. ikke billig. Er det noen som i det hele tatt har turt å sette seg ned å regne hva det hele kommer på, når en inkluderer de ulike ting&tang en må/bør kanskje ha rundt en slik maskin?
    Noe er ekstra, men det er ikke det som gir det store utslaget på totalen.

    Jeg regnet på det, før jeg bestilte og har trampet ut i det bevisst, med begge beina.

    Her er iallefall mitt regnestykke, som pdf-vedlegg.

    God jul. Spesiellt til meg selv!

    S
    Attached Files

  • #2
    TØR ikke regne på hobbien.Alt har to priser.... en i butik og en hjemme

    Comment


    • #3
      Grattis med storhandel a

      Har aldri turt å regne sammen grand total selv - tror det hadde stoppet opp veldig fort da gitt...
      Hvor er lipoen din a?

      www.airheads.no
      www.bmk-rc.com/

      Comment


      • #4
        Klarer ikke å dy meg... hvem sa at elektroheli i den størrelsen kostet (nesten) like mye som et fuelheli...??!!

        Grattis med fin julegave, uansett hvor mye det koster

        Har forøvrig ikke turt å sette meg ned å regne på noe som helst i etterkant...Setter opp et lite regnestykke i forkant av innkjøp men da er det som regel bare litt her og litt der, i tillegg så tror jeg enkelte ting har det med å bli unnlatt når regnestykket settes opp...
        Espen Melby

        :D-- Fuel leads to anger, anger leads to hate, hate leads to suffering.... ("Noen" vil ha meg til å endre denne, bare glem det! ;) ) --:D

        Comment


        • #5
          Hu hei, det var voldsomt. Jeg var vel i lufta for rundt 8 uten alt blinget selvsagt...

          Det var nok jeg som nevnte det og står for det. Ikke noe problem å bruke like mye på et fuel heli om du inkluderer all mulig bling som det er gjort her + 20 kanner fuel....
          Last edited by Tintin; 14-12-06, 12:08.

          Comment


          • #6
            Originally posted by Lorents
            Grattis med storhandel a

            Har aldri turt å regne sammen grand total selv - tror det hadde stoppet opp veldig fort da gitt...
            Synes at grand total er totalt uinteresant for det handler om livskvalitet, og rc er og blir billig ift svært mange andre hobbyer. En som har en hobby har i mine øyne bedre liv enn en som ikke har noe som helst.
            Begynte å fly i 2005 år. Eier av Formosa 2, Outrage G5 og Trex 450 Sport og noen billige innefly. Holder på kun med EL, og det vil jeg fortsette med. Fortsatt mye å lære i denne fantastiske hobbyen.

            Comment


            • #7
              Originally posted by spitmk16
              Synes at grand total er totalt uinteresant for det handler om livskvalitet, og rc er og blir billig ift svært mange andre hobbyer. En som har en hobby har i mine øyne bedre liv enn en som ikke har noe som helst.
              Jeg er enig i at det å ha hobbyinteresser kan være en del av den totale livskvaliteten for noen, men at summen/kostnaden en bruker på hobbyen(e) er uinteressant er jeg ikke enig i.
              Min lommebok har iallefall en bunn, og hvis hobbyen tar alle tilgjengelige kroner slik at jeg får problemer med å dekke til det "daglige brød", ja så synker iallfall min livskvalitet betraktelig med de bekymringer som følger med det å ikke kunne betale sine regninger m.m.
              For meg er det iallefall greit å ha en viss oversikt over hva jeg kan håndtere, FØR jeg når "rock bottom"

              S

              Comment


              • #8
                Originally posted by nilste
                .. og litt i mine egne.
                Da er en T-Rex 600 CF +++ på vei. Og det ble f.. ikke billig. Er det noen som i det hele tatt har turt å sette seg ned å regne hva det hele kommer på, når en inkluderer de ulike ting&tang en må/bør kanskje ha rundt en slik maskin?
                Noe er ekstra, men det er ikke det som gir det store utslaget på totalen.

                Jeg regnet på det, før jeg bestilte og har trampet ut i det bevisst, med begge beina.

                Her er iallefall mitt regnestykke, som pdf-vedlegg.

                God jul. Spesiellt til meg selv!

                S
                skal man få skikkelige julepresanger må man kjøpe presangene selv Havnet omtrent i samme sum med min 600 handel.Eg synest det var vert pengene.
                Alt som kan fjernstyres.
                ---------------------------------------------
                The problem with nitro's these days are that they arent brushless.
                Electronics run on smoke... if you let the smoke out, they stop working.
                Steinar Kvarme.

                Comment


                • #9
                  Fikk litt i dag.. Lo hele veien til posten og hjem igjen. Elefun lo sikkert hele veien til banken..
                  Attached Files
                  I don't have a fear of flying. I have a fear of not flying.
                  -Andrew Dice Clay

                  -----------------------------------------------
                  Arild Gustavsen ,Rjukan
                  Raptor 50 Titan,os50sx-h
                  Futaba 9c Super
                  Gy611,gv-1

                  Comment


                  • #10
                    Det synes jeg ble veldig dyrt. Jeg har akkurat bygget opp en 90-maskin. Den ble langt billigere. Men selvfølgelig må jeg ha fuel i tillegg.
                    - Erik -

                    ------------------------------------------
                    Logo 600SX + 6003D
                    Logo 400SE

                    Futaba 18MZ

                    Comment


                    • #11
                      Lommeboka bestemmer.
                      Har en kompis som uten å nøle kan brenne av 10-20 lapper på et fint fly eller heli, men han har råd til det.
                      Materialkostnadene på mitt billigste fly så langt (minus motor og elektronikk, men det er jo gjenbruk, og dermed et annet busjett..) var på 58 kr, bygger en liten elektromodell nå, tror den kommer på rundt 14 kr.. poenget er å hygge, seg bygge fly, fly fly. Ikke noe galt i å kjøpe dyrt og fint, men det er helt fint mulig å ha denne hobbyen uten å ljuge for kona si også.
                      Ikke kast den! jeg tar`n, kan sikkert brukes til noe!

                      Steinar B Johansen
                      Lillehammer mfk

                      Comment


                      • #12
                        ...jeg trives også dårlig med å smugle ting forbi min bedre halvdel.
                        Har ingen problem med at folk bruker mange penger på hobbyen og jeg tror ikke at RC hobbyen er værre enn noe annet.
                        Hobby skal være til hygge, avslapning og rekreasjon.
                        Viss du balanserer opp mot et "mentalt" regnskap og kommer ut på pluss-sida så er det vel ingen ting å si på prisen
                        ...jeg må nok leve på lavbudsjett-sida en så lenge, men trives allikevel

                        Grattis med ny heli!
                        Mvh

                        Olav Lund

                        Comment


                        • #13
                          Nå sammenlignes det epler med bananer igjen.

                          I prisen ligger alt som kan skaffes av bling, reservedeler, lader etc etc.

                          Ta med alt det på 90'n.....og da mener jeg alt, ta med starter, batteri til denne, plugger, pluggnøkkel, fuelpumpe, ekstra canopy, ekstra halebom, finner, en ny mottaker, en ekstra motor og mange liter fuel som nevnt....logger utstyr.

                          På lista finnes 2 TP ladere og 2 balanserere, alt av bling som sagt inkl en ekstra esc og en ekstra motor, elogger totalt nesten $ 1500,- av de totale $3276
                          Last edited by Tintin; 15-12-06, 07:33.

                          Comment


                          • #14
                            hehe

                            Sånn er det. Et lite tips er å ikke regne på slik blir aldri morro se de tallene. Dra kortet og smil, funker fint for meg
                            Men gratulerer med super digg heli!
                            Lars Norberg

                            Comment


                            • #15
                              glad jeg ikke skal begynne og regne på det der hehe
                              Magne 20 År
                              www.airfreaks.no

                              JR PCM 9XII Synth

                              Raptor 50 V2
                              Trex 450XL
                              Walkera 22E *solgt*

                              Comment

                              Working...
                              X