Unconfigured Ad

Collapse

En tråd for folk som er interreserte i Belt cp!

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jostein
    • Jan 2008
    • 1161

Originally posted by joar_92
    når det lyser grønnt OG rødt lader den.. når det BARE lyser rødt er den ferdig
    Den jeg har blinker grønt når den lader, og lyser fast grønt når den er ferdig ladet.
    Det røde lyset er kun for å indikere når den har strøm inn på laderen.
    Jostein Gjelstad - Horten - Condor Mfk - jostein@gjelstad.net - http://www.cmfk.no

Comment

• joar_92
      • Aug 2007
      • 183

hm.. min blinker grønt når den er ferdi å lade.. rart..!
      mvh Joar Ulgenes

Diverse som svever oppe i det Blå.

Comment

• Lars Andrè
        • Aug 2007
        • 139

Jeg var oppe i gymhallen sist uke. Etter litt flygning følte at jeg mistet power og liksom måtte "Gi'en" litt. jeg landet og så etter. (hadde ikke flydd mere enn 5 min.) Da var det batteriet gått tenkte jeg, og det var det. Men nå har jeg bestilt meg nytt :P

Mvh Lars Andrè
        fly:
        - Endelig var min første fuel trainer Bestillt! SkyRaider MachII.
        - MiniMag: Motor:TowerPro 2409 (Bruker flottører på denne traineren)

Radioer:
        2 To-kannals bilradioer
        2 E-Sky 6-ch
        Og en Pico Line 4ch fra Multiplex

Adressen til hjemmesida mi er: http://home.no.net/flyingla

Comment

• Azkiboy
          • Oct 2007
          • 38

Ikke meningen og spore helt av topic,men

WOW!!

Har dere sett prisene for en Ready-to-fly Belt-CP Carbon Edition....på elefun koster den 3795kr og hos rc711 koster den 378$ dvs. ca 2100kr

Helt syykt billig hos rc711

Hvordan er det handle der,noen erfaringer??

Kul tråd forresten
          Azkiboy

"Når du først har blit bitt av RC Basillen så blir du aldri frisk"

Comment

• Gsuit
            • Mar 2008
            • 9

Originally posted by tovp
            Bare lurer på om den medfølgende laderen fungerer slik den skal for dere andrè?

Min blir jo aldri ferdig. Jeg skjønner jo at med 0,8A vil det ta litt over 2 timer (hvis batteriet er helt tomt da vel og merke).
            Men jeg har latt det stå opp mot 4 timer, og enda har ikke den grønne dioden lyst fast grønn (slik jeg har forstått at den skal bli når ladingen er ferdig).
            Det tar nesten 5 timer å lade med den medfølgende laderen. Selv om det står at laderen gir 0,8A så stemmer ikke det helt. Testet den med måleutstyr her om dagen og fant ut at den starter på 0,7-0,6A i ca 15 min. før den hopper ned på ca. 0,2A resten av ladetiden. Og da tar det tid!

Comment

• joar_92
              • Aug 2007
              • 183

det var lang tid.. 5 timer! min bruker sirka 3 timer..! men jeg flyr aldri til cutoffen slår inn..!
              mvh Joar Ulgenes

Comment

• Aerial
                • Sep 2007
                • 263

5 timer på å lade? Det var LENGE...! Jeg bruker ikke e-sky laderen, like greit å kjøpe ordentlig lader...

Min 4. luftetur med Belt'n, denne gang uten treningsunderstell...
                http://www.samundsen.net/filmer/belt-cp_small.avi [ca 54mb]
                -= www.samundsen.net =-

Comment

• LIF
                  • May 2005
                  • 12

Originally posted by Pirium
                  Jeg kjøpte min BELT fra rc711.com, betalte ca 2000kr for rtf heli, ekstra batteri, treningsunderstell, FMS simulator med egen radio og litt ekstra deler. Om du ber om det i kommentarfeltet merker de pakken "gift" og lav verdi så du slipper mva. Har handlet fra de to ganger nå, sluppet mva begge ganger, pakken bruker 5 dager fra bestilling til levering på døra.

mitt tips er å kjøpe tyngre batteri enn det som følger med i RTF-utgaven, det er så lett at du ikke får på canopyen når du har balansert heliet. Laderen bør byttes ut også, den bruker LANG tid på å bli ferdig... Jeg kjøpte to stk 2100mah lipo og balanseringslader fra hextronic, de har billige, populære saker. Med det samme man bestiller BELT er det lurt å bestille godt med ekstra rotorblader, noen eksemplar av flybar-case, flybar, mainshaft, feathering shaft og servoer. det er deler som ikke tåler store styrten. Kjipt å være grounded pga deler for noen få kroner...
                  Angående shopping fra RC711.com: Hvordan vet man hvilken frekvens man får? Kan man velge? Det er vel ikke alt som er lovlig i Norge.

Comment

• LIF
                    • May 2005
                    • 12

Fant ut.. På den gule Belt-utgaven var valgene kun "any available first" og 72MHz. Den hvite utgaven hadde 35 og 41 i tillegg, dog utsolgt for øyeblikket.

Comment

• rnord1
                      • Jul 2007
                      • 6

Kanal/haletrøbbel

Kan noen fortelle meg hva kanalrekkefølgen på belten er?
                      Mener å ha koblet riktig men greit å vite for sikkerhetsskyld.

MEN.. Har ett prob med halen, får den ikke til å holde seg stødig. virker som om den kutter siden heliet byner å spinne rundt egen akse omtrent på 1/4 throttle

Dette er en ordinær belt cp (ikke RTF) med EK2-0704A Head lock hold gyro og 0406A medfølgende 6c radio.

Håper på svar.
                      På forhond hjertelig takk

Comment

• martinol
                        • Jan 2007
                        • 34

Hvis dere vil ha billig heli bestill fra Ronald som driver CY-Model. Skikkelig bakgårdsbedrift i Hong-Kong, men han er til å stole på. Jeg kjenner en del som har handlet en del hos han, gitt noen tips osv.. Han lister tilogmed prisene i norske kroner. Hehe (Hentes fra toll.no)

Det hender han glemmer å sende bekreftelse på at han har sendt. Men da er det bare å sende en epost så order han opp i det..

Comment

• joar_92
                          • Aug 2007
                          • 183

Originally posted by rnord1
                          Kan noen fortelle meg hva kanalrekkefølgen på belten er?
                          Mener å ha koblet riktig men greit å vite for sikkerhetsskyld.

MEN.. Har ett prob med halen, får den ikke til å holde seg stødig. virker som om den kutter siden heliet byner å spinne rundt egen akse omtrent på 1/4 throttle

Dette er en ordinær belt cp (ikke RTF) med EK2-0704A Head lock hold gyro og 0406A medfølgende 6c radio.

Håper på svar.
                          På forhond hjertelig takk
                          Rekkefølgen er vell aileron ch1, elevator ch2, throttle ch3 og rudder/gyro ch4. dette kan du finne ut ved å koble fra ledningene på motoren å se om alle servoene går riktig (at du får pitch og at swashplaten tilter de retningene på "gir besked om").

Det at halen ikke holder seg stødig er nok at gyroen må reverseres. dette gjørdu ved en bryter, evt. snu gyroen på hodet.

Håper at det kunne være til litt hjelp.
                          mvh Joar Ulgenes

Comment

• rnord1
                            • Jul 2007
                            • 6

Takker for svar.

Bruker foresten en 6ch mottaker. Glemte å si d.
                            I følge swashplaten så er alle kanaler riktige men er denne kjekke halen som ikke vill.. Har prøvd å reversere gyro men til ingen nytte.. Skal prøve litt til så ny mail kommer vell snart

Comment

• simmsi
                              • Aug 2006
                              • 16

Mitt nye belt-cp tok fyr i dag på sin første tur og mens jeg venter på et nytt tenkte jeg at jeg kunne lage en sim kabel.
                              Så er det i det hele tatt mulig? isåfall hvordan gjør jeg det?
                              Jeg har orginal e-sky 6ch kontroll med s-video utgang.

Comment

Working...