Announcement

Collapse
No announcement yet.

Raptor 60

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Den va voldsomt lik raptor ja...

    Comment


    • Har fundert litt over å gjøre noen forandringer med R90`en for å få den betraktlig livligere, litt mer lik en .50 og har da vurdert å forandre på følgende :

      -Sette på 69 blader i stedet for 71
      -Få lipo i maskinen sammen med en SGX reg. som jeg i dag bruker i 600E`en og har fungert upåklaglig. Dette for å spare litt vekt i forhold til en stor nimh pakke og gjøre lading betraktlig lettere samt mere strøm.
      -Nye swash/pitch servoer som går på 6v.
      -Øke % nitro fra 15 til kanskje 25-30, det fulgte jo med skims til motoren for dette.
      -Stubs som mangen annbefaler samt nye dempere.

      Hva sier .90 folket om disse forandringene?
      Håper på et betraktlig livligere helikopter med å gjøre disse forandringene, så kanskje den blir litt mere brukt

      Comment


      • Lurer litt på å sette gyroen fremme på servorammen av praktiske grunner. Noen som har erfaringer med dette?
        Attached Files

        Comment


        • Jeg har min oppå servoene på 600'en min, det funker ihvertfall fint....
          Hilsen Rune Marcussen

          MSH Protos500 DS3517 DS3500 V-Bar
          T-Rex 600n YS50 DS8717 DS8900 V-Bar
          JR DSX9

          Fitjar Modellflyklubb
          ---------------------------------------------------------------------------
          Tyngdekraft- ikke bare en god ide, det er loven!

          Comment


          • Jeg har den montert foran på både T-rex 600 og 700. Der er den godt beskyttet under canopyen for både oljesøl og skader.

            PS!
            For T-rex 600 selges det en option del for dette. En servoplate som monteres i ramma rett over servoene. Kun 52,-
            Siden finnes ikke
            arhennie

            MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
            http://hadelandmfk.no/
            www.henniehobby.no/arne

            Comment


            • har min gyro montert forran på servo rammen pa min raptor e 620,det fungerer veldig fint

              Comment


              • Skulle spurt på en annen måte.
                Er det noen som har erfaringer med å sette gyrosensoren oppå servorammen på en Raptor 90?
                Attached Files

                Comment


                • Originally posted by Lars Odland View Post
                  Skulle spurt på en annen måte.
                  Er det noen som har erfaringer med å sette gyrosensoren oppå servorammen på en Raptor 90?
                  Ikke på en 90, men jeg har gjort det på en 50...
                  Kan ikke se noen grunn til at det ikke skulle funke, det kan faktisk godt hende at det funker bedre enn å ha den bak
                  Mvh
                  Bjørn Tore Espevik

                  Team Visa...

                  Comment


                  • Da var ny elektronikk på plass, SZ`en shimset opp ytterligere til totalt 0,4mm og ettpar kartonger 30% er kjøpt inn.
                    Nå er det bare å vente på bedre vær for å få prøvd herligheten...
                    Attached Files

                    Comment

                    Working...
                    X