Unconfigured Ad

Collapse

4 takter til heli?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Rune Kvam
    • Nov 2002
    • 85

Originally posted by Tom Erik
    Jeg ville valgt TT om du skulle spare noen kroner,- du riskikerer også å få en motor som er sprekere enn OS`n.
    litt uenig med "hvor" spreke de er. OS'n er sprekere en TT'en. Ihvertfall på de jeg har sett, og det er jo en del etter vært. Har sjøl 1 tt og 1 os motor. OS'en er merkbart sprekere. TT'en er vanskeligere å få stilt inn på nålene.

OS'n bruker betraktelig mere fuel en TT motoren. Det skal den ha. Om det er verdt prisen er jo en annen ting.

Siden mange sliter med å stille inn TT'en skikkelig, så hender det oftere at denne går "lean/varm". Med dertil skader på maskinen, og bytte av innmat.

En godt instillt TT maskin er ett bra valg. Men vær mere nøye med innkjøringen en du ville vært på OS'motoren..

Comment

• Tom Erik
      • Feb 2004
      • 1601

OS'n bruker betraktelig mere fuel en TT motoren. Det skal den ha.
      Om OS`n bruker mye mer fuel enn en TT`n så er helt sikkert TT`n stilt for mager!

På OS50 så bør man modifisere litt på forgasseren for å få vekk det "magre" området rundt halvgass når nålene er justert for maks ytelse. De aller fleste justerer heller nålene ut for å hidre varmegang, med tap av effekt som resultat. Med denne mod`n så er det problemet løst:

/Tom Erik
      Tom Erik Smedal
      www.artistic3D.net
      www.photopia.no

Comment

• OAK
        • Jul 2002
        • 863

Originally posted by Tom Erik
        Om OS`n bruker mye mer fuel enn en TT`n så er helt sikkert TT`n stilt for mager!
        Det er jeg ikke så sikker på! Det er mange som har den samme erfaringen at disse to motorene har stor forskjell i fuelforbruk. Typisk nesten dobbelt så mye forbruk av O.S'en.

Har ingen formening om hvorfor det er slik, men i praksis så ser det ut til at det er et faktum.

mvh.
        Ole André

Comment

Working...