Unconfigured Ad

Collapse

Sliter med halen til trex 450

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Heliman
    • Mar 2006
    • 1254

Ville nå prøvd å byttet haleservoen også jeg, har vært ute for at det kan skje rare ting med de også, selv om de tilsynelatende ser ut til å være tipp topp
    Mvh
    Bjørn Tore Espevik

Team Visa...

Comment

• Tintin
      • Jan 2005
      • 4631

Om du mener at motoren kutter så har vel det neppe noe med halen å gjøre om ikke halebeltet ditt lager statisk elektrisitet. Utlading av dette kan godt "zappe" en mottaker så motoren "fusker". Du hadde vel en electron6 hadde du ikke ?
      I så fall hadde jeg teste en annen mottaker, den har som jeg vel har nevnt et litt frynsete rykte i kombinasjon med TRex.
      Kan du beskrive snurringen litt bedre?
      Snakker vi om superrask rotasjon før du kommer av bakken som bråstarter (gyro må reverseres)
      Evig sakte rotasjon (du har kanskje kombinert HH/AVCS med bruk av trim? - dette går ikke) - vibrasjoner
      Halen "slipper" plutselig kan være de nevnte drev, men om det kommer ifb kuttene så er det de som er årsaken, kraftige variasjoner i turtall gjør at halen slår.

Med unntak av V2 så passer det meste av deler om hverandre mellom modellene med unntakt av ting som swash mellom CDE og HDE versjoner. Fra swash og opp er hodet "likt" fra den første X versjonen og frem til SE versjonen, dvs delen passer om hverandre med noen få unntak som flybar som finnes i 2 tykkelser.

Comment

• kjella
        • Feb 2007
        • 1030

Originally posted by Tintin
        Om du mener at motoren kutter så har vel det neppe noe med halen å gjøre om ikke halebeltet ditt lager statisk elektrisitet. Utlading av dette kan godt "zappe" en mottaker så motoren "fusker". Du hadde vel en electron6 hadde du ikke ?
        I så fall hadde jeg teste en annen mottaker, den har som jeg vel har nevnt et litt frynsete rykte i kombinasjon med TRex.
        Kan du beskrive snurringen litt bedre?
        Snakker vi om superrask rotasjon før du kommer av bakken som bråstarter (gyro må reverseres)
        Evig sakte rotasjon (du har kanskje kombinert HH/AVCS med bruk av trim? - dette går ikke) - vibrasjoner
        Halen "slipper" plutselig kan være de nevnte drev, men om det kommer ifb kuttene så er det de som er årsaken, kraftige variasjoner i turtall gjør at halen slår.

Med unntak av V2 så passer det meste av deler om hverandre mellom modellene med unntakt av ting som swash mellom CDE og HDE versjoner. Fra swash og opp er hodet "likt" fra den første X versjonen og frem til SE versjonen, dvs delen passer om hverandre med noen få unntak som flybar som finnes i 2 tykkelser.
        jo det stemmer det har den motakeren,skal bestille ny slik at jeg kan bruke den samme radioen (9x2) som jeg bruker til nitroen,nei det feiler ikke gyroen noe heløiet flyr fint det men pluselig snurrer halen etter ca 1-2 min med flygingog motoren stopper/fusker ,av og til når jeg står på bakken kan jeg gi gass uten at noe skjer,for så å starte å spole opp igjen,så det er noe mufens,mistenker motaker eller sender her jeg??
        TREX 700N FBL beast X,reactor x,
        TREX 700N FBL beast X ,reactor x
        TREX 600N FBL 3G align.
        jr11x:--))

http://sokndal-modellfly.com/

Comment

• Tintin
          • Jan 2005
          • 4631

Hm, ja, er rimelig overbevist om at ditt problem ikke egentlig er halen etter den beskrivelsen, men snarere radioproblemer.
          Har du testet rekkevidde?

Comment

• kjella
            • Feb 2007
            • 1030

Hm, ja, er rimelig overbevist om at ditt problem ikke egentlig er halen etter den beskrivelsen, men snarere radioproblemer.
            Har du testet rekkevidde?
            har nå fått motakeren :har sender pcm 9x2 med 35mhz pll-synthersizedrf Modul og motakeren er en autoscan RS77S pll-synthersized spcm 35mhz motaker,modelem i senderen står på spcm og de står ca 1 meter fra hverandre slik det står i manualen :sitat fra manualenress it for more than 2 second-leave it for a few seconds-press it again(unless you repush it within a few second,the receiver wont start scanning)hva betyr det?jeg trykker inn scan knappen i 3 sek da forsvinner led lyset jeg venter litt led lyset kommer på igjen jeg trykker igjen i 3 sek slik kan jeg holde på hele tiden hva gjår jeg galt,motakeren degynner ikke å scanne,når den scanner skal lyset gå av og på fort og etter at den er ferdig å scanne skal lyset stå på konstant,det gjør det med en gang jeg kobler strøm til motaker hva gjør jeg galt,senderen står på 120grader 3 servoer for har trex 450xl med ccpm
            TREX 600N FBL 3G align.

Comment

• Tintin
              • Jan 2005
              • 4631

2e gang du trykker skal du bare trykke 1 gang, ikke holde den inne, Sjekk om ikke det hjelper.

Comment

• kjella
                • Feb 2007
                • 1030

nei det hjalp ikke å bare trykke en gang den 2e gangen en skal trykke
                TREX 600N FBL 3G align.

Comment

• ragmag
                  • Jul 2007
                  • 82

Depending upon the receiver type (SPCM or FM), the transmission mode will need to be changed on the transmitter to match the receiver type.

Changing Operating Channels:
                  1. Turn the power switch of the transmitter to “On” and have the transmitter located very close to the receiver and/or airplane with the receiver installed.
                  2. Apply power to the receiver. The receiver LED should glow.
                  3. Using a small instrument, depress the “Scan” button until the receiver LED turns off, then release the button. The LED will remain off.
                  4. Depress the “Scan” button once again. The receiver LED will flash for a short period while the receiver scans for the strongest frequency. When the receiver has locked onto its new frequency, the receiver LED will return to a solid glow, indicating the receiver is ready for operation.
                  5. Your receiver will remain locked onto this new assigned frequency until you, the user, initiate this change sequence again.
                  6. Be sure to perform a range check following the instructions provided with your radio system before flying on the new frequency choice.

Norsk:
                  Sett strøm på motakeren, lyset er konstant på.
                  Trykk til lyset slukker
                  Trykk kort en gang til
                  Lyset blunker raskt
                  Så blir lyset konstant på
                  --> Test at servoer reagerer

Last edited by ragmag; 13-03-08, 21:50. Reason: tillegg
                  ---------------
                  Falcon 3D
                  T-rex 450 SE
                  Raptor 50 Titan
                  Align 700 N
                  JR 9XII
                  ---------------

Comment

• Tintin
                    • Jan 2005
                    • 4631

You can set the frequency in the receiver by following these instructions:Plug a battery into the RS70 receiver and turn power on.Turn on the transmitter and place it 1 metre from the receiver.Press and hold down the ?SCAN? button on the end of the receiver for more than 2 seconds.Release the ?SCAN? button for 2-3 seconds, then press the ?SCAN? button again for ½-1 second.The LED will flash on and off quickly during the scanning process and once this process is completed the LED will stay solidly lit.If the LED flashes slowly then there has been a problem with the scanning procedure and you should repeat the procedure after checking that the receiver battery has sufficient voltage and that there are not any other transmitters in the close vicinity of your receiver.

Ikke trykk for fort...

Comment

• kjella
                      • Feb 2007
                      • 1030

You can set the frequency in the receiver by following these instructions:Plug a battery into the RS70 receiver and turn power on.Turn on the transmitter and place it 1 metre from the receiver.Press and hold down the ?SCAN? button on the end of the receiver for more than 2 seconds.Release the ?SCAN? button for 2-3 seconds, then press the ?SCAN? button again for ½-1 second.The LED will flash on and off quickly during the scanning process and once this process is completed the LED will stay solidly lit.If the LED flashes slowly then there has been a problem with the scanning procedure and you should repeat the procedure after checking that the receiver battery has sufficient voltage and that there are not any other transmitters in the close vicinity of your receiver.

Ikke trykk for fort...
                      glemte å si det men jeg fikk det til,takker for gode svar
                      TREX 600N FBL 3G align.

Comment

Working...