Resette passord? Klikk HER
Har du en gammel konto, men ny mail? Send en melding, så fikser vi det. Bare oppgi brukernavn og gammel + ny mailadresse
Vi kan også smelte sammen 2 brukere til 1, hvis du har registrert deg på nytt.
Vi setter pris på at alle logger seg inn, selv om du ikke skriver noe, dette for å se aktivitet.
Nå er ikke jeg så flink på elektro, men hvis du regulerer går vel strømmen opp?
Servoen trenger vel en viss wattmengde, og tar du spenningen ned, må jo strømmen (ampere) gå opp.
Og alt må jo fortsatt gjennom mottakeren....
Nå er ikke jeg så flink på elektro, men hvis du regulerer går vel strømmen opp?
Servoen trenger vel en viss wattmengde, og tar du spenningen ned, må jo strømmen (ampere) gå opp.
Og alt må jo fortsatt gjennom mottakeren....
Går spenningen ned må strømmen gå opp får å få samme effekt (P=U*I). Men en servo trekker mer effekt når den får høyere spenning. Derfor blir den sterkere og raskere når spenningen går opp. Hvor mye strømmen endrer seg når man endrer spenningen vet jeg ikke. Det geniale med en regulator som reactor X og fromeco er at man ikke kjører strømmen gjennom mottakeren. Se bildet fra ReactorX nederst i innlegget. Her sendes signalet fra mottakeren til regulatoren som powrer opp cyclic servoene.
Denne så helt genial ut. Ser litt mer robust ut enn AR7000. Hadde vært kjekt å høre hvor mange amp denne tåler. Er det noen som selger denne? Fant den bare på spektrum sidene.
Attached Files
Geir G
-----------------------------
T-Rex 600N Pro VBar
Raptor 50 Titan
T-Rex 450SE
Spektrum DX7
Det blir da fryktelig mye ledninger med en slik regulator....
Sakset fra manualen til AR7100:
It is important to select a battery that has more than adequate
capacity to provide the necessary flight time. Our staff has been
recording in-flight data to determine typical current consumption of
aircraft in flight. The following graph illustrates a T-Rex Nitro 600
during aggressive 3D flight.
Helicopter -T-Rex 600N
Servos - 3-JR8717’s, 1-8900G (rudder), 1-8317 (throttle)
Batteries - 1- 2100mAh 2-cell 7.4-volt LiPo
Engine - YS50
Flight envelope - Aggressive 3D
Average current - 1.15 amps
Peak current - 3.33 amps
Milliamps used per 8 minute flight- 173mAh
In
Så jeg tror kanskje ikke det store stygge strømtrekket er så ille allikevel....
Det er vel først ved binding av servoer det kan bli stygt.
Jeg så en som hadde testet binding av alle cyclic servoene (8717), og målte der strømtrekk til ca. 9A, jeg husker desverre ikke hvor jeg leste det, men det så ut til å være en som hadde peiling.
Jeg mener han hadde samme oppsett som meg, og han fikk ikke mottakeren til å kutte selv med disse trekkene.
Ps: hvor sansynlig er det at alle servoene binder samtidig? (egentlig så skal det vel ikke være mulig å binde noen med rett oppsett?)
Det blir da fryktelig mye ledninger med en slik regulator....
Litt ekstra spagetti får man.
Originally posted by roadrune
Milliamps used per 8 minute flight- 173mAh
hmmm. Det var lite strømforbruk på 3x8717 servoer. Jeg bruker ca 230mAh nå med futaba 9252 servoer? Er ikke sikkert det er noe problem å kjøre alt gjennom mottakeren. Ser det er flere på RR som gjør det samme.
Hvis man vil spare litt ledninger må denne være grei:
Oops! You've gone off course. This page cannot be found.
Den revlimit funksjonen må være noe de har hentet fra ModelAvionics sin Throttle Jockey RevMax. Er akkurat samme configurering. Hvis denne virker som beskrevet, er det ingen tvil hva jeg vil ha i mitt heli. Sparer seg en del spagetti med denne.
Geir G
T-Rex 600N Pro VBar
Raptor 50 Titan
T-Rex 450SE
Spektrum DX7
Jeg tror ville skaffet ett litt større batteri enn det
jeg har ett 2s batteri på 3000mah på min t-rex med 4x8717 og jeg fikk ikke mer enn 6 turer med den før jeg måtte lade..og det var ganske rolig flyging mens jeg kjørte inn motoren
Jeg tror ville skaffet ett litt større batteri enn det
jeg har ett 2s batteri på 3000mah på min t-rex med 4x8717 og jeg fikk ikke mer enn 6 turer med den før jeg måtte lade..og det var ganske rolig flyging mens jeg kjørte inn motoren
Hvilket batteri kjører du med da? Li-Ion, Li-Po, Li-Mh?
Geir G
T-Rex 600N Pro VBar
Raptor 50 Titan
T-Rex 450SE
Spektrum DX7
We process personal data about users of our site, through the use of cookies and other technologies, to deliver our services, personalize advertising, and to analyze site activity. We may share certain information about our users with our advertising and analytics partners. For additional details, refer to our Privacy Policy.
By clicking "I AGREE" below, you agree to our Privacy Policy and our personal data processing and cookie practices as described therein. You also acknowledge that this forum may be hosted outside your country and you consent to the collection, storage, and processing of your data in the country where this forum is hosted.
Comment