Announcement

Collapse
No announcement yet.

Nye servoer til min vibe 50

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Nye servoer til min vibe 50

    hallo har tenkt på nye servoer til min vibe 50 og har nettopp bygget om min jr 9x2 med spektrum modul 2,4 og lutre på om dette kunne være noe:readyheli.com - Dette nettstedet er til salgs! - readyheli Ressurser og informasjon Eller denne:readyheli.com - Dette nettstedet er til salgs! - readyheli Ressurser og informasjon nå med et fromeco 2600mah batteri,kan dette brukes,og hvordan skal den regulatoren som følger med kobles opp mot den motakeren jeg har spektrum AR 7000.
    Last edited by kjella; 18-06-08, 20:40.
    TREX 700N FBL beast X,reactor x,
    TREX 700N FBL beast X ,reactor x
    TREX 600N FBL 3G align.
    jr11x:--))

    http://sokndal-modellfly.com/

  • #2
    Til de servoene ville jeg i allefall byttet batteri, fromeco oppgir maks belastning til 4 ampere på 2600 pakken :O
    Mvh
    Bjørn Tore Espevik

    Team Visa...

    Comment


    • #3
      Originally posted by Heliman View Post
      Til de servoene ville jeg i allefall byttet batteri, fromeco oppgir maks belastning til 4 ampere på 2600 pakken :O
      ja det fant jeg også ut men sånn ellers skulle de være greie
      TREX 700N FBL beast X,reactor x,
      TREX 700N FBL beast X ,reactor x
      TREX 600N FBL 3G align.
      jr11x:--))

      http://sokndal-modellfly.com/

      Comment


      • #4
        Joda, det er veldig bra servoer det der, de er vel egentlig regnet for å være blandt de beste pr i dag.....
        Mvh
        Bjørn Tore Espevik

        Team Visa...

        Comment


        • #5
          Har du ta en titt på den nye spektrum AR7100R mottakeren.. Den er ganske genial da den har innbygd 2A regulator til rudder/gyro, og revlimter(govenor) med en genial sensor som monteres i bakplaten på motoren. Med andre ord så er det en "3 in 1" apparat som sparer deg for vekt og kroner.
          Den er helt nytt og har nettopp kommet på markedet så det vil lønne seg å søke mer lesestoff om den av folk som har fått prøvd den.

          Sites-spektrum-us-Site | Spektrum

          Spektrum AR7100R Overview and Setup - HeliFreak
          Bedre å spørre en gang for mye enn en styrt for mye

          walter@retlaw.no

          Comment


          • #6
            Originally posted by Heliman View Post
            Til de servoene ville jeg i allefall byttet batteri, fromeco oppgir maks belastning til 4 ampere på 2600 pakken :O
            Jeg må spøre litt her også ettersom jeg tenkte snart å gå over til lipo og fromenco selv. Reg. begrenser seg til 4 amp med 2600, Hvordan er dette regnestykket?

            Comment


            • #7
              Originally posted by Lars Odland View Post
              Jeg må spøre litt her også ettersom jeg tenkte snart å gå over til lipo og fromenco selv. Reg. begrenser seg til 4 amp med 2600, Hvordan er dette regnestykket?
              Batteri produsentene spesifiserer hvor tungt batteri kan belastes i C. C faktoren multipliseres med batteri kapasisten som gir deg ampar vedien.

              Eksemepel:
              En pakke med verdiene 10C 3000mAh(3Ah) kan balastes med 30A. Regnestykke er slik: 10C x 3Ah = 30A

              De fleste lipo batteriene (mest dem billige) skriver alltid høyere C verdi enn det batteriet faktisk tåler. Dette gjør dem fordi batterier med høyere C er bedre/tåler mer og derfor også dyrere i pris.

              C verdien brukes også til å forklarer hvor tungt/kjapp batteriene kan lades opp. Normalt er dette 1C om ikke produsenten oppgir annet informasjon (OBS. Den C verdien som står på pakken gjelder kun for utlading). Når Lipo lades så anbefales det å bruke lavt C faktor da dette forlenger levetiden til pakken betraktelig. Jeg lader alltid med 0,5C

              Eksempel.
              En pakke med verdiene 10C 3000mAh kan maks lades med 3A (1C) om ikke produsenten oppgir annet verdi. Med 0,5C lading lades pakken med 1,5A
              Bedre å spørre en gang for mye enn en styrt for mye

              walter@retlaw.no

              Comment


              • #8
                Takker for svar å det har jeg fått med meg. Virket bare som eom det var et eget regnestykke for hvor mye belastning den spesifikke reg. kunne levere kontra batt. kapasitet.

                Comment


                • #9
                  Originally posted by retlaw View Post
                  Har du ta en titt på den nye spektrum AR7100R mottakeren.. Den er ganske genial da den har innbygd 2A regulator til rudder/gyro, og revlimter(govenor) med en genial sensor som monteres i bakplaten på motoren. Med andre ord så er det en "3 in 1" apparat som sparer deg for vekt og kroner.
                  Den er helt nytt og har nettopp kommet på markedet så det vil lønne seg å søke mer lesestoff om den av folk som har fått prøvd den.

                  Sites-spektrum-us-Site | Spektrum

                  Spektrum AR7100R Overview and Setup - HeliFreak
                  dette så jo bra ut hvor for en kjøpt den
                  TREX 700N FBL beast X,reactor x,
                  TREX 700N FBL beast X ,reactor x
                  TREX 600N FBL 3G align.
                  jr11x:--))

                  http://sokndal-modellfly.com/

                  Comment


                  • #10
                    Jeg bestilte min på fra heliproz.com du får og kjøpt den hos espritmodels.com..men det er sikkert andre som har den inne og

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by KTL! View Post
                      Jeg bestilte min på fra heliproz.com du får og kjøpt den hos espritmodels.com..men det er sikkert andre som har den inne og
                      DA blir min handlekurv slik

                      SPMAR7100R Spektrum AR7100R 7 Channel DSM2 Heli Receiver w/RevLimit $219.99 JR DS8717 Ultra Speed Cyclic Servo $99.99 3 $299.97
                      ser[/url] det er 2 typer av disse servoen men er de jeg har valgt fine til å bruke i heliet mitt??og en kan vell kjøre dem på 6v?
                      Last edited by kjella; 20-06-08, 01:08.
                      TREX 700N FBL beast X,reactor x,
                      TREX 700N FBL beast X ,reactor x
                      TREX 600N FBL 3G align.
                      jr11x:--))

                      http://sokndal-modellfly.com/

                      Comment


                      • #12
                        Har du tenkt å kjøre uregulert? Hvilket batteri har du tenkt å bruke?
                        Geir G
                        -----------------------------
                        T-Rex 600N Pro VBar
                        Raptor 50 Titan
                        T-Rex 450SE
                        Spektrum DX7
                        -----------------------------

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by kjella View Post
                          DA blir min handlekurv slik

                          SPMAR7100R Spektrum AR7100R 7 Channel DSM2 Heli Receiver w/RevLimit $219.99 JR DS8717 Ultra Speed Cyclic Servo $99.99 3 $299.97
                          ser[/url] det er 2 typer av disse servoen men er de jeg har valgt fine til å bruke i heliet mitt??og en kan vell kjøre dem på 6v?
                          Det er ingen problem å kjøre de på hverken 4,8 eller 6V.

                          To typer? Jeg tror det bare fins en versjon, du har ikke sett på 8711 da?
                          Hilsen Rune Marcussen

                          MSH Protos500 DS3517 DS3500 V-Bar
                          T-Rex 600n YS50 DS8717 DS8900 V-Bar
                          JR DSX9

                          Fitjar Modellflyklubb
                          ---------------------------------------------------------------------------
                          Tyngdekraft- ikke bare en god ide, det er loven!

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by roadrune View Post
                            Det er ingen problem å kjøre de på hverken 4,8 eller 6V.

                            To typer? Jeg tror det bare fins en versjon, du har ikke sett på 8711 da?
                            jo det er kanskje 8711 jeg har sett men ddeet er ikke de som er nyest vell,har tenkt å bruke et 2s lipo batteri ,hva sier dere til det .?Det $ tegnet er ikke det det samme som amerikanske dollar som er forkorta med USD i valutakalkulatoren min,???
                            Last edited by kjella; 20-06-08, 10:14.
                            TREX 700N FBL beast X,reactor x,
                            TREX 700N FBL beast X ,reactor x
                            TREX 600N FBL 3G align.
                            jr11x:--))

                            http://sokndal-modellfly.com/

                            Comment


                            • #15
                              Originally posted by kjella View Post
                              jo det er kanskje 8711 jeg har sett men ddeet er ikke de som er nyest vell,har tenkt å bruke et 2s lipo batteri ,hva sier dere til det .?Det $ tegnet er ikke det det samme som amerikanske dollar som er forkorta med USD i valutakalkulatoren min,???
                              8711 er nyest, de er litt tregere, og noe sterkere enn 8717, til en 50 size er 8717 tingen.
                              Jeg bruker 2s LiPo på min 600, går helt fint det.

                              $ betyr vel bare dollar, tror jeg, i motsetning til USD som er en forkortelse for AMERIKANSKE dollar, mener du kan bruke US$ også.
                              Hvis du bare skriver $, så kan det være en rekke forskjellige vautaer f. eks. australske dollar, selv om de fleste vil tenke på amerikanske når de ser $. (Kjedelig? oh yes )
                              Hilsen Rune Marcussen

                              MSH Protos500 DS3517 DS3500 V-Bar
                              T-Rex 600n YS50 DS8717 DS8900 V-Bar
                              JR DSX9

                              Fitjar Modellflyklubb
                              ---------------------------------------------------------------------------
                              Tyngdekraft- ikke bare en god ide, det er loven!

                              Comment

                              Working...
                              X