Announcement

Collapse
No announcement yet.

futaba fovernor gv-1 eller revmax?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Originally posted by roadrune View Post
    En ting som er verdt å legge merke til, er at om du bruker limiter med flat 100% kurve, så får du et skikkelig problem hvis limiteren svikter, så ha ihvertfall en normal kurve i en av flight-modene.
    Hva skjer vist limiteren sviker? ruser motoren eller kan man risikere at den stopper?
    Helge Roland
    Trex400
    Trex600
    U-can-do3D
    DX7

    Comment


    • #17
      Originally posted by HR View Post
      Hva skjer vist limiteren sviker? ruser motoren eller kan man risikere at den stopper?
      Den ruser opp på helt full gass, og vil i verste fall skjære seg og føre til kræsj.
      Hilsen Rune Marcussen

      MSH Protos500 DS3517 DS3500 V-Bar
      T-Rex 600n YS50 DS8717 DS8900 V-Bar
      JR DSX9

      Fitjar Modellflyklubb
      ---------------------------------------------------------------------------
      Tyngdekraft- ikke bare en god ide, det er loven!

      Comment


      • #18
        min tankegang angående revmax er å måtte ha f.eks idle 1 i vanlig kurve tilfelle limitern slutter og fungere, for da og bråskifte ned til idle 1 fra idle 2. kan vel sikkert også være litt greit og muligens ikke kjøre 100% på max, men kanskje legge den på 90/95? og sjekke opp hva motor tåler osv i forhold til blandingen av fuel og varmegang.
        Lower, Lower, oops.
        Flyr mest elektromodeller, og noe bensin/glow.

        Comment


        • #19
          Originally posted by audifrik View Post
          min tankegang angående revmax er å måtte ha f.eks idle 1 i vanlig kurve tilfelle limitern slutter og fungere, for da og bråskifte ned til idle 1 fra idle 2. kan vel sikkert også være litt greit og muligens ikke kjøre 100% på max, men kanskje legge den på 90/95? og sjekke opp hva motor tåler osv i forhold til blandingen av fuel og varmegang.
          Jeg tror den beste løsningen vil være å sette kurven ca. 10% høyere enn det du normalt ville hatt, da ligger den å "sparker" i limiteren hele tiden, samtidig som det ikke er krise om den feiler.
          Hilsen Rune Marcussen

          MSH Protos500 DS3517 DS3500 V-Bar
          T-Rex 600n YS50 DS8717 DS8900 V-Bar
          JR DSX9

          Fitjar Modellflyklubb
          ---------------------------------------------------------------------------
          Tyngdekraft- ikke bare en god ide, det er loven!

          Comment


          • #20
            ja, kanskje en grei ting og gjøre det. gjør nok det jeg da når jeg begynner og sette opp modellen. takker for tips og hjelp
            Lower, Lower, oops.
            Flyr mest elektromodeller, og noe bensin/glow.

            Comment


            • #21
              Hvis man har litt erfaring med helikopter er det ingen problem med å sette opp 100% kurve i IDLE1&2. I normalmodus har jeg deaktivert revmaxen så jeg kan lande hvis den ikke virker som den skal. Er veldig kjekt å ha to IDLE moduser med revmaxen aktivert. Dette for å få to flightmoduser som man kan velge mellom, avhengig av hvilke øvelser man skal fly.
              Geir G
              -----------------------------
              T-Rex 600N Pro VBar
              Raptor 50 Titan
              T-Rex 450SE
              Spektrum DX7
              -----------------------------

              Comment


              • #22
                har kun erfaring fra elektro helikopter så alt dette revmax greiene er ganske nytt.. hehe.
                hvordan får du deaktivert revmaxn ved normal flight? er det via en bryter eller i oppsettet?
                Lower, Lower, oops.
                Flyr mest elektromodeller, og noe bensin/glow.

                Comment


                • #23
                  Originally posted by audifrik View Post
                  har kun erfaring fra elektro helikopter så alt dette revmax greiene er ganske nytt.. hehe.
                  hvordan får du deaktivert revmaxn ved normal flight? er det via en bryter eller i oppsettet?
                  Jeg bruker spektrum DX7 radioen, og på denne kan jeg sette opp en mix som kun er aktivert i IDL1 & 2. Det kan helt sikkert gjøres på det fleste radioene. Bruker Aux bryteren til å endre mellom to ulike turtall. I IDLE1 bruker jeg lav dualrate som er fint for rolig 3D. I IDLE2 kjører jeg full pupp
                  Finnes flere måter å gjøre det på.
                  http://www.raptortechnique.com/dx7-gov.htm
                  http://www.raptortechnique.com/review-dx7.htm
                  Geir G
                  -----------------------------
                  T-Rex 600N Pro VBar
                  Raptor 50 Titan
                  T-Rex 450SE
                  Spektrum DX7
                  -----------------------------

                  Comment


                  • #24
                    Jeg ser du har en 9XII, på den er det en egen GOV. meny, der du setter opp forskjellig headspeed i hver flight-mode, du kan også legge inn en mix for å slå den av og på med en egen bryter hvis du ønsker det.
                    Hilsen Rune Marcussen

                    MSH Protos500 DS3517 DS3500 V-Bar
                    T-Rex 600n YS50 DS8717 DS8900 V-Bar
                    JR DSX9

                    Fitjar Modellflyklubb
                    ---------------------------------------------------------------------------
                    Tyngdekraft- ikke bare en god ide, det er loven!

                    Comment


                    • #25
                      takker for tipsene. har dett governor menyen selv, men ikke sett så nøye på den ennå. skal prøve og bruke den
                      Lower, Lower, oops.
                      Flyr mest elektromodeller, og noe bensin/glow.

                      Comment

                      Working...
                      X