Announcement

Collapse
No announcement yet.

Motor for T-rex 500.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Motor for T-rex 500.

    Hva slags motor skal jeg velge til en T-rex 500? Vel, 500-klone er det da. HC HK-T500. Jeg vurderer 6S-oppsett. Jeg er ikke ute etter 3D, kun sportsflyging. Hvilken headspeed bør jeg ha? Jeg har sett på noen Scorpion-motorer, de finnes med diverse kv-tall. Fra 880 til 1900. Vil en motor med kv-tall på 1000 gi nok turtall hvis pinjongen velges stor nok? Jeg har en mistanke om at hvis jeg velger kv-tall nær original T-rex 500 (1600kv) så ender jeg opp med veldig lav throttelkurve. Jeg kommer antagelig til å kjøre flybarless, da jeg har en Skookum på lur. For å spørre direkte: Er Scorpion HK3026-1000KV feil valg?

  • #2
    kan du ikke se på den turnigy typhon motoren til hk-500? er vel 1600kv. Jeg har fin headspeed i norm mode, med 80% throttle midstick. bruker 13T pinion med orginal trex500 motor(ikke hk-500). Burde vel være samma greia?

    har du spurt på trex500 forumet på helifreak? mange som har byttet ut stock motor med forskjellige andre så der er det mange erfaringer.
    dx7

    Trex 700LE - beastX - bls251 - align 91H - hatoriSB20FH2 - ar7100r - 3xbls451 på2SLIPO - switchglopro
    Hobbyking Radjet800 - Turnigy 2836-2350, turnigy plush 60amp, 4s turnigy lipo
    Løten MFK
    Stay Frosty

    Comment


    • #3
      Originally posted by Øyvind M View Post
      kan du ikke se på den turnigy typhon motoren til hk-500? er vel 1600kv.
      Jeg har sett på den, 1700kv forøvrig. Prisen er 1/3 av Scorpion; 25$ vs 75$. Noe som er velkomment, men forsåvidt ikke så viktig. Med en 12T pinjong vil den i teorien gi bittelitt mindre enn original motor med 13T. Har du noen formening om hvor høy headspeed du har? I teorien kunne du klart deg med 1280kv hvis du hadde kjørt 100% throttle. Evt kunne du brukt 17T og 1220kv. Men du har vel kanskje mer i idle up? Jeg ønsker så lav kv og stor pinjong som mulig. En Typhoon kan jeg alltids kjøpe for å prøve, men hvis jeg skal bruke 75$ på en Scorpion, så vil jeg ha det så optimalt som mulig.

      har du spurt på trex500 forumet på helifreak? mange som har byttet ut stock motor med forskjellige andre så der er det mange erfaringer.
      Nei, men jeg har søkt og lest en del der. Spørs om jeg skal legge inn et spørsmål der. Jeg har lekt litt med headspeedkalkulatoren hos Readyheli, men problemet er at jeg vet ikke hvilken headspeed jeg egentlig er ute etter. Den må være høy nok til at kopteret fungerer bra til vanlig sportsflyging, ikke minst må halen ha nok hastighet. Skookumen kan tildels kompensere slapp respons. Jeg er jo uansett ikke ute etter noe i nærheten av max respons.

      Comment

      Working...
      X