Announcement

Collapse
No announcement yet.

Haleservo til Trex 700N?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Haleservo til Trex 700N?

    Endelig har kona gitt meg tillatelse til å kjøpe meg en Trex 700N!!

    Med lav dollarkurs, blir det til at jeg bestiller denne pakka fra Flying-hobby: http://flying-hobby.com/catalog/prod...oducts_id=4597

    Jeg har en ny Spartan DS760 ligggende, så da er vel bare haleservo jeg mangler.. Er det noen som kan anbefale en rask servo som kan jobbe sammen Spartan?
    Logo 700 Xxtreme Vbar 5.3 Pro
    T-Rex 700N DFC Vbar 5.3 Pro
    T-Rex 500 DFC Vbar 5.3 Pro

  • #2
    Ja det er noen som har det Gratulerer!

    Det er vel BLS251, s9256 og JR8900g som får best rating på spartan sine hjemmesider. Sendte Spartan en mail angående den nye Align ds650 haleservoen. De holder på å teste den nå, og fortalte at den ligger an til å få 4 eller 5 stjerner.

    Align DS650 Digital Servo Specifications:
    * Stall torque: 4.0kg.cm(4.8V), 5.0kg.cm(6.0V)
    * Motion speed: 0.058sec/60°(4.8V), 0.048sec/60°(6.0V)
    * Rating voltage: DC 4.8-6V
    * Temperature range: -20°C~+60°C
    * Dimension: 40.3 x 20.1 x 36mm
    * Weight: 56g

    Komplett liste over servoer testet av Spartan finner du her:
    Spartan RC

    Lykke til!
    Med vennlig hilsen
    Johannes Gjessing GMFK
    || JETI DS-16 Carbon || Baudis FOSA F3F || TUD Freestyler 4 || Paritech DG303 Elan Acro 1:2,2 Turbin IQ 160+ SE ||

    Comment


    • #3
      Takk for raskt svar Johannes!

      Jeg ser Align DS650 er omtrent halve prisen, selv om den er raskere enn både Futaba og JR.. Er kvaliteten noe spesielt dårligere?

      De Align servoene jeg har brukt på 500'en har jeg så langt vært fornøyd med..
      Logo 700 Xxtreme Vbar 5.3 Pro
      T-Rex 700N DFC Vbar 5.3 Pro
      T-Rex 500 DFC Vbar 5.3 Pro

      Comment


      • #4
        Originally posted by Brumm View Post
        Jeg ser Align DS650 er omtrent halve prisen, selv om den er raskere enn både Futaba og JR.. Er kvaliteten noe spesielt dårligere?
        Har en mindre heldig erfaring med 650'ens forgjenger DS620 - og det er jeg ikke alene om. Regner med det er noe av grunnen til at align kom med ny haleservo.

        Selv om det er mange som er strålende fornøyd, kommer ikke jeg til å kjøre align på halen igjen. Har bls251 nå, og synes det er strålende.
        De 4 andre servoene på 700'en min er align 610, og de har funket bra.
        Knut Eirik Lyngmo

        Bodø Modellflyklubb http://www.bodomfk.net/portal/

        Comment


        • #5
          din heldiggris! gratulerer. trex 700..... herre jesus...jeg er misunnelig:O

          jeg har ingen tips, ville bare gratulere
          dx7

          Trex 700LE - beastX - bls251 - align 91H - hatoriSB20FH2 - ar7100r - 3xbls451 på2SLIPO - switchglopro
          Hobbyking Radjet800 - Turnigy 2836-2350, turnigy plush 60amp, 4s turnigy lipo
          Løten MFK
          Stay Frosty

          Comment


          • #6
            Takk, Øyvind!

            Er rimelig fornøyd nå.. Har akkurat lagt inn orderen nå

            Det er bare en liten hake.. Jeg har lovet å slutte å snuse, og det blir tøft Men det er klart en 700N er et lite plaster på såret..
            Logo 700 Xxtreme Vbar 5.3 Pro
            T-Rex 700N DFC Vbar 5.3 Pro
            T-Rex 500 DFC Vbar 5.3 Pro

            Comment


            • #7
              Bestilte du haleservo samtidig? Hva landet du på isåfall? Har lest om flere som er fornøyde med ds650 og spartan som combo. Selv landet jeg på en BLS251, fordi jeg har hørt så mye positivt om den.
              Med vennlig hilsen
              Johannes Gjessing GMFK
              || JETI DS-16 Carbon || Baudis FOSA F3F || TUD Freestyler 4 || Paritech DG303 Elan Acro 1:2,2 Turbin IQ 160+ SE ||

              Comment


              • #8
                Originally posted by Brumm View Post
                Det er bare en liten hake.. Jeg har lovet å slutte å snuse, og det blir tøft Men det er klart en 700N er et lite plaster på såret..
                Hehe, det gjorde jeg i fjor vår også. sparte meg for noen penger, og de gikk til 500'n min. Du får kose deg med byggingen, regner med at du tar EMS( anbefaler det sterkt hvis det blir tatt i toll, betaler du bare mva, og ikke andre gebyrer). Lykke til. vil gjerne se byggelogg

                gjett om johannes er misunnelig a....
                dx7

                Trex 700LE - beastX - bls251 - align 91H - hatoriSB20FH2 - ar7100r - 3xbls451 på2SLIPO - switchglopro
                Hobbyking Radjet800 - Turnigy 2836-2350, turnigy plush 60amp, 4s turnigy lipo
                Løten MFK
                Stay Frosty

                Comment


                • #9
                  Originally posted by johanngj View Post
                  Bestilte du haleservo samtidig? Hva landet du på isåfall? Har lest om flere som er fornøyde med ds650 og spartan som combo. Selv landet jeg på en BLS251, fordi jeg har hørt så mye positivt om den.
                  Nei, jeg har ikke bestilt haleservo ennå.. Tenkte å høre litt hva folk anbefaler.. Ser som sagt at DS650 er raskest og billigst, men på dette prosjektet er ikke prisen så avgjørende.. Det viktigste er at det er en driftsikker og rask servo..

                  700'en er forresten er julepresang fra kona, som jeg får pakket inn under juletreet dersom jeg klarer å holde meg snus-fri frem til jul.. Ellers har hun truet med å selge det
                  Logo 700 Xxtreme Vbar 5.3 Pro
                  T-Rex 700N DFC Vbar 5.3 Pro
                  T-Rex 500 DFC Vbar 5.3 Pro

                  Comment


                  • #10
                    Gratulerer!

                    Jeg ville helt klart gått for en Futaba BLS251 eller JR DS8900G. Begge fungerer knallbra.
                    Mathias
                    Mikado Logo 700 Xxtreme | Blade 130 X | JR XG8 & Spektrum DX8

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by Mathias View Post
                      Gratulerer!

                      Jeg ville helt klart gått for en Futaba BLS251 eller JR DS8900G. Begge fungerer knallbra.
                      Takker!

                      Nå er selvfølgelig begge utsolgt hos Flying-hobby, så jeg får sjekke litt flere steder..
                      Logo 700 Xxtreme Vbar 5.3 Pro
                      T-Rex 700N DFC Vbar 5.3 Pro
                      T-Rex 500 DFC Vbar 5.3 Pro

                      Comment


                      • #12
                        Må jeg forresten bestille RC screwz til 700'en også, eller følger det bedre skruer med den?
                        Logo 700 Xxtreme Vbar 5.3 Pro
                        T-Rex 700N DFC Vbar 5.3 Pro
                        T-Rex 500 DFC Vbar 5.3 Pro

                        Comment


                        • #13
                          Jeg har en ds650 på 600e'n og en bls på 600n, og jeg kan ikke merke noen forskjell på de to.
                          Jeg antar at levetiden er noe kortere på Align kontra en bls servo, men jeg har ikke noe problem med å si at ds650'n er god nok til de aller fleste.
                          Det er forresten ds650 A.Szabo flyr på halen med prototypen av fbl systemet til Align...
                          Mvh
                          Bjørn Tore Espevik

                          Team Visa...

                          Comment


                          • #14
                            jeg skal sende deg masse snus fremover brumm...... så selger nok kona de trexen til meg

                            jeg vet hvor du bor!
                            dx7

                            Trex 700LE - beastX - bls251 - align 91H - hatoriSB20FH2 - ar7100r - 3xbls451 på2SLIPO - switchglopro
                            Hobbyking Radjet800 - Turnigy 2836-2350, turnigy plush 60amp, 4s turnigy lipo
                            Løten MFK
                            Stay Frosty

                            Comment


                            • #15
                              Originally posted by Heliman View Post
                              Jeg har en ds650 på 600e'n og en bls på 600n, og jeg kan ikke merke noen forskjell på de to.
                              Jeg antar at levetiden er noe kortere på Align kontra en bls servo, men jeg har ikke noe problem med å si at ds650'n er god nok til de aller fleste.
                              Det er forresten ds650 A.Szabo flyr på halen med prototypen av fbl systemet til Align...
                              Ikke følge specs'ene skal jo DS650 være både raskere og sterkere, så hva kommer det av at så mange er skeptiske? I tillegg kan man vel kjøre Align på 6V mens BLS er anbefalt å kjøre på 4,8V..

                              Originally posted by Øyvind M View Post
                              jeg skal sende deg masse snus fremover brumm...... så selger nok kona de trexen til meg

                              jeg vet hvor du bor!
                              Ikke gjør det!! Jeg er en svak sjel, og det blir tøft å slutte når jeg har holdt på siden jeg var 13
                              Logo 700 Xxtreme Vbar 5.3 Pro
                              T-Rex 700N DFC Vbar 5.3 Pro
                              T-Rex 500 DFC Vbar 5.3 Pro

                              Comment

                              Working...
                              X