Announcement

Collapse
No announcement yet.

Flybarless T-REX 500 og 700

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Originally posted by tfagermoen View Post
    Kasama sitt 90 Cyber Head (FBL) hode er for hovedakslinger på 10mm. T-Rex 700 har 12mm hovedaksling.
    Gikk noen rykter om at Kasama skulle lage dette hode med 12 mm hovedaksling. Har ikke sett det.

    Jeg flyr med dette hode på min Evo 90. Men vi hadde litt problemer i begynnelsen med noen trust lagre som satt for trangt. Ikke på min, men en i klubben sin. Han fikk rett og slett låsninger i hode.
    - Erik -

    ------------------------------------------
    Logo 600SX + 6003D
    Logo 400SE

    Futaba 18MZ

    Comment


    • #17
      Fikk endelig testet noen turer til nå i helgen, og fikk filmet den ene turen med 700'n.

      Nå er jo ikke jeg noe råskinn til å fly enda... men det går nå fremover, fikk ikke helt kontroll på piroflippene på denne turen (det var vel rett under 0 grader så fingrene blir litt stive), men utover det var det jo skikkelig bra vær til å være midt i desember.

      T-REX 500 ESP Mikado mini V-bar * T-REX 700N Mikado V-bar * T-REX 700N * T-REX 600 CF "Airwolf"
      JR DSX9

      Comment


      • #18
        hallo tigern,tror jeg drar kjensel på deg ,var ikke du på 3dx i larvik i sommer??hvis ja ?husker du kanskje en som hjalp til med teltet ditt,det var meg,hehe
        Fin flyging det der!!
        Last edited by kjella; 16-12-09, 19:57.
        TREX 700N FBL beast X,reactor x,
        TREX 700N FBL beast X ,reactor x
        TREX 600N FBL 3G align.
        jr11x:--))

        http://sokndal-modellfly.com/

        Comment


        • #19
          Jepp, jeg husker det, blir ikke alt for ofte teltet er i bruk så det var greit med litt hjelp... takker!

          Du får hive deg med du også til neste år (dersom det blir 3DX da), så får vi prøve å puste Philip litt i nakken..
          T-REX 500 ESP Mikado mini V-bar * T-REX 700N Mikado V-bar * T-REX 700N * T-REX 600 CF "Airwolf"
          JR DSX9

          Comment


          • #20
            tror ikke jeg greier å puste han i nakken men moro var det i larvik,blir nok tur neste år hvis det blir noe,holder på å sette sammen en ny 700LE utgave med rondo flb system og 3dx hode ,blir spenende å prøve dette,har en fra før med 360 skookum,funker bra den,men sliter litt med hale,har jeg stor fart begynner halen å slå noe voldsomt frem og tilbake under forwardfligth,har 8900servo sammen med 770t gyroen,noen forslag til hva det kan være??holder ikke helt heller når jeg flyr inverted og stiger rett opp da vrir heliet seg ,tror jeg har ca 80 i gain i jr 9x2 senderen min
            TREX 700N FBL beast X,reactor x,
            TREX 700N FBL beast X ,reactor x
            TREX 600N FBL 3G align.
            jr11x:--))

            http://sokndal-modellfly.com/

            Comment


            • #21
              Det gjør nok ikke jeg heller, men med litt simulator hver dag frem til sommeren så må det vel hjelpe litt..

              Min erfaring er at problemer med halen som ofte skyldes at ting ikke går lett nok eller vibrasjoner, men kan sikkert være andre ting også.

              Jeg har de siste par årene bare flydd med 611 gyroer i mine 500, 600 og 700 og det har fungert bra dersom mekanikken har gått lett nok, gyroservoene er ikke så veldig sterke så det skal lite motstand til før de får problemer. Har flere ganger plukket fra hverandre halemekanikken og satt sammen igjen og passet på at ting virkelig går lett overalt, og det har løst mine problemer flere ganger.

              Jeg er også veldig fornøyd med V-Baren når det gjelder halen, den sitter som et skudd og piroraten har jeg inntrykk av er enda mer presis enn med 611, føles slik så langt ihvertfall.
              T-REX 500 ESP Mikado mini V-bar * T-REX 700N Mikado V-bar * T-REX 700N * T-REX 600 CF "Airwolf"
              JR DSX9

              Comment


              • #22
                Hallo Tommy

                Var ikke klar over at du er Tigern
                Kjempebra flyving! Ser du har flydd mye siden sist

                Jeg er også storfornøyd med Vbar!
                Blir nok det på Stratusen også etterhvert
                Philip
                www.airheads.no
                Hobby24.no

                Comment


                • #23
                  Philip!
                  Joda det har blitt en del flyving i høst og ganske mye simulator, det går jo heldligvis fremover men du skal nok ikke frykte at jeg puster deg i nakken på lenge enda.

                  Har øvd enorm mye på chaos eller piroflip i sommer/høst og det begynner å fungere, ikke alltid jeg får den til å holde seg helt på samme sted men det kommer seg. Til sommeren bør jeg kunne ta den i rimmelig lav høyde, håper jeg...

                  Jeg er innom Airheads innimellom så jeg ser Stratusen begynner å bli ferdig, ser veldig bra ut og knallfin canopy har du også fått på, samme design som på 700'n.
                  T-REX 500 ESP Mikado mini V-bar * T-REX 700N Mikado V-bar * T-REX 700N * T-REX 600 CF "Airwolf"
                  JR DSX9

                  Comment


                  • #24
                    Her er min nybygde 700LE FBL utgave med rondo og 3dx hode.
                    Attached Files
                    TREX 700N FBL beast X,reactor x,
                    TREX 700N FBL beast X ,reactor x
                    TREX 600N FBL 3G align.
                    jr11x:--))

                    http://sokndal-modellfly.com/

                    Comment


                    • #25
                      Nå kommer jo snart Align sine FBL sett til 500, 600 og 700 på markedet.

                      Prisene blir omtrent som følger for komplette ombyggingskit med elektronikk:
                      $333.00 T-Rex 500
                      $360.00 T-Rex 600
                      $416.00 T-Rex 700
                      Terje Fagermoen
                      Phoenix RC Club - AHMHK - OHK
                      Rave ENV Nitro VBar - Rave ENV Nitro VBar - JR DSX9 - Depron tjafs

                      Comment


                      • #26
                        Originally posted by tfagermoen View Post
                        Nå kommer jo snart Align sine FBL sett til 500, 600 og 700 på markedet.
                        Ser ut som de kun vil kunne brukes på T-rex. Eller i allefall helikoptre med samme swash geometri som T-rex.
                        arhennie

                        MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
                        http://hadelandmfk.no/
                        www.henniehobby.no/arne

                        Comment


                        • #27
                          Originally posted by arhennie View Post
                          Ser ut som de kun vil kunne brukes på T-rex. Eller i allefall helikoptre med samme swash geometri som T-rex.
                          Kan nok brukes på de aller fleste helikopter med 120 grader swash tror jeg.
                          Så lenge "utvekslingen" mellom servo og pitch er noenlunde lik som på trex'n så virker det nok.
                          Det er flere måter å fikse det på f.eks med kortere servoarm, forandre på avstander på bellcranker eller bruke miksearmer....
                          Mvh
                          Bjørn Tore Espevik

                          Team Visa...

                          Comment


                          • #28
                            Originally posted by Tiger'n View Post
                            Fikk endelig testet noen turer til nå i helgen, og fikk filmet den ene turen med 700'n.

                            Nå er jo ikke jeg noe råskinn til å fly enda... men det går nå fremover, fikk ikke helt kontroll på piroflippene på denne turen (det var vel rett under 0 grader så fingrene blir litt stive), men utover det var det jo skikkelig bra vær til å være midt i desember.

                            hei, de piroflippene, jeg prøver å prøver på simulatoren, (aeroflypro), men ikke F om jeg får det til, noen tips/film som viser hvordan man bruker stikkene? mvh jon
                            trex-600-NSP-FBL 0s55hz,beastX,align ds610,ds650.
                            trex-550e. FBL align ds610.ds620. beastX, castle esc &bec, EDGE 553mm.
                            arf jupiter med magnum 52 med ukjente servoer.
                            PA katana MD elektro med ymse elektronikk.
                            homemade quad med diverse elektronikk.
                            noen depronkjerrer.
                            futaba10c 2.4ghz.
                            radiostyrte bilær med reservedeler liggende klart

                            Comment


                            • #29


                              masse greier på youtube
                              Mvh
                              Bjørn Tore Espevik

                              Team Visa...

                              Comment


                              • #30
                                lillejon78, jeg benyttet denne "oppskriften"..

                                HeliFreak - View Single Post - Piro Flips How-To

                                Jeg forsøkte i lang tid å få til piroplippene med en piruett pr flipp (men jeg synes det ser mye bedre ut med min 2 piruetter pr flipp), det fungerte til en viss grad på simulatoren men fikk det ikke til med helikopteret. Etter at jeg fant denne veiledningen for et halvt år siden gikk ting mye bedre og allerede etter noen uker ser man at ting beveger seg i riktig retning.

                                Men ingen tvil om at man må være tolmodig, for min del har jeg flydd litt simulator nesten hver dag siden i sommer og nå begynner det å sitte ganske bra. En annen fordel dersom man lærer på denne måten er at veien ikke er alt for lang til å ta enda flere piruetter pr flipp. Lykke til!

                                Så ikke posten til Heliman mens jeg skrev, men denne videoen viser de øveslene du må trene på og som er beskrevet i Helifreak tråden..
                                Last edited by Tiger'n; 01-01-10, 14:39.
                                T-REX 500 ESP Mikado mini V-bar * T-REX 700N Mikado V-bar * T-REX 700N * T-REX 600 CF "Airwolf"
                                JR DSX9

                                Comment

                                Working...
                                X