Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hk 600

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Hk 600

    Åååå...jeg har så lyst på en HK600!

    Men jeg aner ikke hvilken motor og pinion jeg skal bruke...
    Er ikke helt trygg på servoer heller...

    Tipper jeg går for 6S 5000-5800mAh batteri, avh. av hva jeg putter inn i Spitfire.

    Noen som vet?

    Stian

  • #2
    Er det noen som her som har testet denne ennå?
    Logo 700 Xxtreme Vbar 5.3 Pro
    T-Rex 700N DFC Vbar 5.3 Pro
    T-Rex 500 DFC Vbar 5.3 Pro

    Comment


    • #3
      Viss ikke blir jeg sannsynligvis førstemann

      Bestilt og betalt!

      Vel..dvs. Motor, batteri og servoer gjenstår..

      Stian

      Comment


      • #4
        Lykke til! Du får poste noen bilder og videoer så vi får vite hvordan den er..
        Logo 700 Xxtreme Vbar 5.3 Pro
        T-Rex 700N DFC Vbar 5.3 Pro
        T-Rex 500 DFC Vbar 5.3 Pro

        Comment


        • #5
          jeg må innrømme at både den og 500gt 450pro TT hk produserer ser veldig bra ut.
          jeg har førstegenerasjons hk450 v1 og den flyr akkurat som alt annet. avhenger naturligvis av hvilket utstyr du putter i den,
          den led litt av div produskons feil og svaketer i skruer og plastikk drev men det var da versjon 1. må si di har lykkes i v2 som di har nå ser utrolig mye bedre ut. og det er forstatt veldig billig heli for pengene.
          MvH Marius Leirdal

          Comment


          • #6
            Her er en "unboxing" av HK600: http://www.rchelispot.com/viewtopic....51&no=1#130151

            I tillegg er det nok en del info å hente her:
            HK-600 and HK-700GT from Hobby King - RC Groups
            Hobby King 600 ! - RC Groups

            Century heli, Smartmodel og RC Aerodyne har en del fine skalakropper for 50/600-size som jeg før eller siden må ha (hørte jeg noen si helikopterjunkie?), så da kan det jo være greit å kjøpe en modell uten alt "skrotet" som følger med Align sine modeller (motor/ESC/rotorhode egner seg ikke til skalabruk etter det jeg har lest).

            Comment


            • #7
              Takk for linken!
              Blir spennende å se om pinnene på min også står for langt oppe.. I så fall tipper jeg at jeg lar de stå, kommer sikkert ikke til å trenge så mye negativ pitch uansett..

              Stian

              Comment


              • #8
                Så er jeg igang!

                Pinnene er for korte, montert feil.. men jeg har endret på stagene som går til bladet slik at de står ca i null når "de der andre stagene" står parallelt..

                Dette gir meg ca 10 grader opp og ti grader ned, skulle være fint det...

                Snudde også den bakre "foten".

                Synes alle delene ser virkelig bra ut. Alt i rotoren er stramme og faste ute slark.

                Dessverre er kroppen for smal til å få plass til Scorpion-motoren... Ser ut som jeg må gjøre litt karbon-kirurgi for å få den på plass...

                Stian
                Attached Files
                Last edited by Stian; 20-03-10, 22:25.

                Comment


                • #9
                  Originally posted by Stian View Post

                  Dessverre er kroppen for smal til å få plass til Scorpion-motoren... Ser ut som jeg må gjøre litt karbon-kirurgi for å få den på plass...

                  Stian
                  det er et problem som er helt "normalt" skal visst være å frese ut litt i overkant av hullet i ramma der motoren skal sitte. sjekk helifreak og trex 600E forumet.
                  dx7

                  Trex 700LE - beastX - bls251 - align 91H - hatoriSB20FH2 - ar7100r - 3xbls451 på2SLIPO - switchglopro
                  Hobbyking Radjet800 - Turnigy 2836-2350, turnigy plush 60amp, 4s turnigy lipo
                  Løten MFK
                  Stay Frosty

                  Comment


                  • #10
                    Fantastisk!

                    Comment


                    • #11
                      Noen som har noen servoer å anbefale?

                      Har tenkt på hyperion Atlas DS20 som drar 7,2kg. ( har ikke sjekket om de passer mekanisk)
                      Vet ikke hvilken haleservo jeg har lyst på...har lyst på en som tåler to A123 celler direkte..

                      Fint om de koster litt mindre enn skjorta også..

                      Stian

                      Comment

                      Working...
                      X