If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above.
You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.
Og du med Millennium som spør om option-parts: Du trenger ingen!
/Tom Erik
Tom Erik da...veit jo det!! Har hatt 1'rn og nå 2'rn, og de er jo bare helt konge....trenger bare å få skifta ut den gamle motor'n din nå så....(for den krangler fælt om dagen)
Du har mange bra poeng rundt dette med alu kontra plastikk deler, og det er helt klart for lite ''bevissthet' eller kunnskap om dette blant de aller fleste. Men det ser jo drita kult ut, og det ville ikke overraske meg om det er en del som handler med dette i tankene.
ps...har aldri vurdert å skifte ut noe på Mille'n annet enn blader, paddlere og servoer!
hei tom erik takk for svarene, er så og si alene med helikopter på stripa så jeg har ikke så mange og spørre, er klar over at det er mange raringer på run ryder men jeg tror ikke alle er helt"lost" der.
flyr foresten selv med turtall på 2000+ men rotor turtallet faller mange ganger kraftig når jeg prøver på piro flip, er ikke i nerheten av å få til dette så det blir mye rar flyving.
grunnen til at jeg begynte og fokusere på jesusbolten var at jeg selv hadde en som røyk på en sceadu evo 50 dette var ikke noe pent syn og heller ikke helt trygt. metalhuben til tt har et klammer som gjør at huben sitter bedre og avlaster bolten (tror jeg)
vurderer en r-90 selv har en freya 90 og den er helt rå å fly.
dette er en plastik freya uten noen option parts bruker til og med bladene som fulgte med i settet.
flyr foresten selv med turtall på 2000+ men rotor turtallet faller mange ganger kraftig når jeg prøver på piro flip, er ikke i nerheten av å få til dette så det blir mye rar flyving.
Har du prøvd flip'ene andre veien? den ene veien belaster motoren mere.... Bogger den med mindre utslag på stikkene?, atlså ikke til det helt ekstreme på linkene
Har du prøvd flip'ene andre veien? den ene veien belaster motoren mere
Piruettene andre veien mener du vel? Det er riktig at du belaster motoren mindre når du piruetterer motsatt vei av dreieretningen på rotoren.
På alle høyredreiende heli(dvs. de fleste) vil du redusere belastningen ved å piruettere mot venstre.
Så dersom du piruetterer mot venstre er det ingen grunn til at motoren skal bli mer belastet ved piroflipper enn ved vanlige flipper, forutsatt at du ikke bruker overdrevne stikkebevegelser og pitcher den i hjel.
Piruettene andre veien mener du vel? Det er riktig at du belaster motoren mindre når du piruetterer motsatt vei av dreieretningen på rotoren.
På alle høyredreiende heli(dvs. de fleste) vil du redusere belastningen ved å piruettere mot venstre.
piruttene ja. Selvsagt.
Noe av samme effekten er det vel og ved en roll den og går enklere i den ene rettningen. Dersom en står i ro, og "flipper" sidelengs så vil jeg jo tro det samme skjer som i en roll (kan vel flippe sidelengs? eller har det annet navn? Nå flipper en jo ikke i samme rettning da, siden en rører på pinnen.. Men "retningen" blir jo den samme for energien.) Så ved å legge på piroutter samtidig så blir det enda mere forsterket... Så når en får flipper og piroutter i samme harmony så går det toppers uten feil pitching/utslag osv...
men rotor turtallet faller mange ganger kraftig når jeg prøver på piro flip
Hvis du er nybegynner på piroflip så er nok dette et ganske vanlig fenomen. Hvor mye energi du bruker på dette er VELDIG avhengig av mannen bak stikkene.
Hvor mye energi du bruker på dette er VELDIG avhengig av mannen bak stikkene.
Det er ihvertfall sikkert. I de rette hendene så kan en dreven kar fly en 30 maskin som en annen klarer å presse utav en 50 maskin.
Kommer tydelig frem i Las Vegas greiene til Szabo i den filmen hvor han bruker en raptor 30....
We process personal data about users of our site, through the use of cookies and other technologies, to deliver our services, personalize advertising, and to analyze site activity. We may share certain information about our users with our advertising and analytics partners. For additional details, refer to our Privacy Policy.
By clicking "I AGREE" below, you agree to our Privacy Policy and our personal data processing and cookie practices as described therein. You also acknowledge that this forum may be hosted outside your country and you consent to the collection, storage, and processing of your data in the country where this forum is hosted.
Comment