Announcement

Collapse
No announcement yet.

Spm ang Raptor titan SE

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #46
    mjoa. skal komme der også
    Tom I. Arntsen

    Comment


    • #47
      Har flydd 5-6 tanker med raptorn å det virker ok. Noen justeringer så er man vel klar til å fly oftere å flere tanker hver gang man kommer seg ut. Ikke så nervøs nå.

      Men lurer på en ting. Noen som har sett dette?
      Det er et gult stoff som har samlet seg i i fuelfilteret. Ser ut som skumgummi i fargen.
      Her er bilde.
      Attached Files
      I find that a Ducks opinion of me is very much influence`d over whether or not i have bread with me

      Comment


      • #48
        Bruker du fuelmagnet? I så tilfelle kan det være den som er i ferd med å løse seg opp..

        Uansett må du få det bort før du flyr mer, eller så risikerer du å skjære motoren når blandingen blir for lean..
        Logo 700 Xxtreme Vbar 5.3 Pro
        T-Rex 700N DFC Vbar 5.3 Pro
        T-Rex 500 DFC Vbar 5.3 Pro

        Comment


        • #49
          Hei. Bruker ikke fuelmagnet. Vet ikke helt hva det er. Skal google det.
          Tenkte kanskje kunne være fuelen som har fått fukt i seg. Men helikopteret har vært inne å fuelkannen har vært i bilen.

          Trodde jeg ikke hadde fuelmagnet men det hadde jeg gitt
          Den har løst seg opp......
          Takk for hjelpa Brumm

          Hva bør jeg bestille da?
          Komlett tank fra elefun?

          Har noen tanker til fly liggende. Kanskje jeg kan bruke den klunkdingsen til dem?
          Last edited by Hansi79; 23-08-10, 21:06.
          I find that a Ducks opinion of me is very much influence`d over whether or not i have bread with me

          Comment


          • #50
            Nei, du trenger ikke bestille ny tank.. Sørg for å få renset og tømt tanken skikkelig, så kjøper du en ny fuelmagnet.. Jeg bruker denne: OMI ELD Fuel Magnet

            Det kan være lurt å lagre helikopteret med fuel i tanken når man bruker fuelmagnet, da avgassene som kommer inn i tanken fra potta ødelegger fuelmagneten..
            Logo 700 Xxtreme Vbar 5.3 Pro
            T-Rex 700N DFC Vbar 5.3 Pro
            T-Rex 500 DFC Vbar 5.3 Pro

            Comment


            • #51
              Spartan Qark

              Hei godtfolk.
              har lagt FBL til raptorn på is.
              Kjøpt ny gyro kombo. Spartan quark + savöx sh-1290mg. 1520usec 333Hz.
              Men hvor bør jeg montere gyro?
              Tenker det er lurt å ha den under canopy.
              Noen forslag?
              I find that a Ducks opinion of me is very much influence`d over whether or not i have bread with me

              Comment


              • #52
                Kult Hansi! Få gyroen under canopy ja! Flybar er best
                Honeybee CP 2

                Comment


                • #53
                  Monterte den opp på ramma i front.
                  Du har snudd på flisa ang fbl har jeg skjønt hehe
                  Blir testing imorra hvis være tillater det...
                  I find that a Ducks opinion of me is very much influence`d over whether or not i have bread with me

                  Comment


                  • #54
                    Snudd? Har aldri sagt fbl er bedre jeg, da tar du meg for noen andre! Ser såklart fordelen med fbl, men vil alltid ha ett med. Send gjerne en melding hvis du skal ut å leke i morgen, tar meg gjerne en tur jeg =)
                    Honeybee CP 2

                    Comment


                    • #55
                      Spartan lager knall gode gyroer, så jeg tror du blir fornøyd.. Et lite tips; gjør deg godt kjent med softwaren til å tweake med, så kan du skreddersy hvordan den skal oppføre ned til hver minste detalj..
                      Logo 700 Xxtreme Vbar 5.3 Pro
                      T-Rex 700N DFC Vbar 5.3 Pro
                      T-Rex 500 DFC Vbar 5.3 Pro

                      Comment


                      • #56
                        Hvis du har en god haleservo, og lite slark ut til halen, så kan du sette ganske høy gain, og få hale som sitter dønn. Hvis du dermed får sprett ved piro-stopp eller piro-reversering, så kan du gå inn i softwaren og sette ned acceleration osv i hver retning. Hvis det trengs =)
                        Honeybee CP 2

                        Comment


                        • #57
                          Originally posted by lacappuchino View Post
                          Snudd? Har aldri sagt fbl er bedre jeg, da tar du meg for noen andre! Ser såklart fordelen med fbl, men vil alltid ha ett med. Send gjerne en melding hvis du skal ut å leke i morgen, tar meg gjerne en tur jeg =)
                          sorry leste fbl når du skrev flybar hehe

                          God gammel mekanikk er saker.

                          Har ikke kjøpt den dingsen man kopler den opp på data.
                          Tror ikke jeg trenger den i første omgang.
                          I find that a Ducks opinion of me is very much influence`d over whether or not i have bread with me

                          Comment


                          • #58
                            Nei, til normalt bruk tror jeg ikke du trenger det. Min 760 har jeg ikke justert noe på. Får se når jeg puttern på 450'n om jeg trenger gjøre noe.
                            Honeybee CP 2

                            Comment


                            • #59
                              Originally posted by Hansi79 View Post
                              Har ikke kjøpt den dingsen man kopler den opp på data.
                              Tror ikke jeg trenger den i første omgang.
                              Nei, man må ikke ha den.. Men jeg synes de har gjort så god jobb med å lage den enkel, så hvem som helst kan bruke den.. Så hvis du vil ha mest mulig ut av gyroen, vil jeg anbefale deg å kjøpe usb dongelen.. Da kan leke deg med innstillingene til gyroen funker helt etter din smak
                              Logo 700 Xxtreme Vbar 5.3 Pro
                              T-Rex 700N DFC Vbar 5.3 Pro
                              T-Rex 500 DFC Vbar 5.3 Pro

                              Comment


                              • #60
                                Får kjøpe en sånn etterhvert.
                                Den var superenkel å sette opp.

                                Det ble litt av en vektforskjell.
                                Før gy 601 og digert 3300mah nimh batteri. Power HD servoer.

                                Nå spartan qark, 2 cell lipo, turnegy servoer som tåler 2 cell lipo.
                                Servoene veier omtrent det samme men dem servoene på 2 cell lipo er super raske.
                                Hele helikopteret rister nesten når man beveger stikkene raskt

                                Dette kommer til å gå gæli
                                I find that a Ducks opinion of me is very much influence`d over whether or not i have bread with me

                                Comment

                                Working...
                                X