Unconfigured Ad

Collapse

Turnigy V-Bar 600 (v3)

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Trulsen
    • Aug 2006
    • 3411

Takk for gode svar begge to! Halen holder veldig bra (så langt, bare testet to turer) men resten må sjekkes ut

Hvor langt inn må kulene være? På HS65MG (som er identisk horn som jeg bruker) har jeg satt kulene på hull nr 3 (telt fra lengst ute og 3 hull inn) Kan kanskje flytte enda ett hakk uten at det gjør noe..

Skal sette alt opp på nytt i kveld og justere linkene slik at alt er 100% før neste flytur.

Comment

• Trulsen
      • Aug 2006
      • 3411

Originally posted by Øyvind M
      hvis der er følelsen av at heliet bare flyter omkring?
      Ja, det er litt denne følelsen.. Føles stabilt i hover, men er helt gelè når jeg henter inn igjen etter fast fwd flight feks. Må kompansere veeeldig mye for å hente det inn igjen. Prøvde en roll også, men det rollet absolutt ikke slik det skal.

Comment

• Øyvind M
        • Oct 2008
        • 837

rollet det for tregt eller hva?

så når du flyr rundt, så vil det egentlig bare drive alle veier? eller er det når du skal gå over i hover igjen? jo lavere gain man har jo mindre vil gyroen prøve å holde heliet i samme posisjon, derfor, prøv med så mye gain som mulig uten at du får wobbling når du flyr rundt.
        dx7

Trex 700LE - beastX - bls251 - align 91H - hatoriSB20FH2 - ar7100r - 3xbls451 på2SLIPO - switchglopro
        Hobbyking Radjet800 - Turnigy 2836-2350, turnigy plush 60amp, 4s turnigy lipo
        Løten MFK
        Stay Frosty

Comment

• Trulsen
          • Aug 2006
          • 3411

Når jeg flyr rundt så driver det alle veier ja, ingen bevegelser som er "rette" eller hva jeg skal si. Halen glipper litt når jeg pitcher opp og ned så skal sette opp litt gain der også.

Skal teste litt mer i dag om regnet gir seg og så komme tilbake med resultatet :P Kanskje jeg bare gir f og monterer FBL på 600'n istedet..

Comment

• Øyvind M
            • Oct 2008
            • 837

prøv å skru opp gainnen på ail og ele, 5 om gangen fra 26, se om det gir noen forskjell.
            dx7

Trex 700LE - beastX - bls251 - align 91H - hatoriSB20FH2 - ar7100r - 3xbls451 på2SLIPO - switchglopro
            Løten MFK
            Stay Frosty

Comment

• Trulsen
              • Aug 2006
              • 3411

Ail og ele gain sto på 30, ail og ele feed stod på 20. Har satt ned feed til 10 på begge og gain opp til 45. Hva er forresten feed?
              Halen stod på 26, har satt den opp til 35. Så får vi se om det blir bedre Satser på litt opplett i morgen.. Akkurat nå regner det dråper på størrelse med tennisballer!

Comment

• Trulsen
                • Aug 2006
                • 3411

Har også justert alle linkene i hodet, og nå får jeg 0 grader pitch midt på stikken, 11 på maks og litt over -10 negativ. Har litt mer å gå på, men dette bør være et greit utgangspunkt håper jeg? Alt er også 90 grader nå, og swashplaten beveger seg beint og fint hele veien..

Comment

• johanngj
                  • Nov 2007
                  • 533

Feed er hvor fort swashplaten skal gå tilbake til nøytral etter at du har sluppet stikka. Feed på null vil si at den aldri vil returnere til nøytral/senter, og 10 er et greit utgangspunkt. Noen flyr med feed på 3, men da må man ha full kontroll på heliet, og aldri ha behov for å hovre rett og "slappe av" i flyvingen. Prøvde 3 hos meg og det var heftig, men veldig kilent.
                  Med vennlig hilsen
                  Johannes Gjessing GMFK
                  || JETI DS-16 Carbon || Baudis FOSA F3F || TUD Freestyler 4 || Paritech DG303 Elan Acro 1:2,2 Turbin IQ 160+ SE ||

Comment

• Trulsen
                    • Aug 2006
                    • 3411

Woho! Suksess! Klarte ikke vente på oppholdsvær så gikk i parkeringskjelleren og prøvde der.. Var heldig så ingen biler var der! Måtte øke gain til 40 på halen og nå er den dønn i ro ved hovring og pitch pumping på 100% throttlecurve. Turtallet føles veldig rett, men jeg vet ikke hvor mye det er på nå. Hovret i to-tre minutter uten å røre rudder i det hele tatt! Brukte kun cyclic og heliet holdt veldig bra høyde. Ingen tracking (vet ikke hvor relevant dette er i fbl sammenheng?) og det er veldig stabilt i hover. Litt uvandt i forhold til flybar oppsett men er iallefall veldig happy så langt Nå MÅ jeg vente på oppholdsvær så jeg får testa det skikkelig. Håper bare jalla-rexen holder, hehe..

Prøvde også autotrim, og det føles bedre, men vet ikke om jeg gjorde det rett? Jeg landet, hadde autotrim på "true", tok av ledningen, hovret en stund, landet, autotrim false. Gjentok dette 3 ganger for sikkerhets skyld

Comment

• Øyvind M
                      • Oct 2008
                      • 837

jeps, autotrim frangangsmåten er korrekt. mitt hovrer egentlig ganske så bra uten at jeg har fått testet autotrim ordentlig.
                      lykke til imorra, håper det blir bra
                      dx7

Løten MFK
                      Stay Frosty

Comment

• Stian
                        • Jan 2006
                        • 483

Har jeg forstått det riktig om man trenger kun denne boksen og nytt hode?
                        Eller trenges det en boks til?

Stian

Comment

• Øyvind M
                          • Oct 2008
                          • 837

Originally posted by Stian
                          Har jeg forstått det riktig om man trenger kun denne boksen og nytt hode?
                          Eller trenges det en boks til?

Stian
                          helt riktig. du har bare denne boksen + fbl hode etter ønske for 50 size, er rjx hode som fåes kjøpt hos HC en sikker vinner.
                          dx7

Løten MFK
                          Stay Frosty

Comment

• Stian
                            • Jan 2006
                            • 483

Det er jo fantastisk
                            Jeg har allerede hode fra HK til min HK500GT. Får bestille en slik en sak, bare få inn lønn først!

Stian

Comment

• lillejon78
                              • Dec 2005
                              • 1530

PS: elefun selger rondo til halv pris, 1995.- sviiiiinbillig, har bestilt en til jeg, har en fra før i min andre modell, dette er en gyro som er helt suveren
                              trex-600-NSP-FBL 0s55hz,beastX,align ds610,ds650.
                              trex-550e. FBL align ds610.ds620. beastX, castle esc &bec, EDGE 553mm.
                              arf jupiter med magnum 52 med ukjente servoer.
                              PA katana MD elektro med ymse elektronikk.
                              homemade quad med diverse elektronikk.
                              noen depronkjerrer.
                              futaba10c 2.4ghz.
                              radiostyrte bilær med reservedeler liggende klart

Comment

• Øyvind M
                                • Oct 2008
                                • 837

Originally posted by lillejon78
                                PS: elefun selger rondo til halv pris, 1995.- sviiiiinbillig, har bestilt en til jeg, har en fra før i min andre modell, dette er en gyro som er helt suveren
                                sikkert flott dette, men har vel ikke så mye med turnigy vbar å gjøre?
                                dx7

Løten MFK
                                Stay Frosty

Comment

Working...