Unconfigured Ad

Collapse

Sikkerhet - radio eller heli av først

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • lillejon78
    • Dec 2005
    • 1530

Originally posted by arhennie
    Da vil jeg anbefale deg at du programmerer fail safe på ditt helikopter nå. Hvis ikke vil den garantert spole opp om du minster radiosignalet siden det er det den er programmert til slik du har den nå.
    for en time siden var en kompis å fløy, festet til haleservoen knakk, deretter for så å spinne ukontrollert ned i snøen, han tenkte seg ikke om å skrudde av radioen for så å gå å hente flyet, etter ca 2sek så begynte helien å spinne, lynkjappe "lillejon78" tenkte enda kjappere å skrudde på styring, eneste skade ble et lettere slitt hoveddrev.

SÅÅÅ det sååååååå
    trex-600-NSP-FBL 0s55hz,beastX,align ds610,ds650.
    trex-550e. FBL align ds610.ds620. beastX, castle esc &bec, EDGE 553mm.
    arf jupiter med magnum 52 med ukjente servoer.
    PA katana MD elektro med ymse elektronikk.
    homemade quad med diverse elektronikk.
    noen depronkjerrer.
    futaba10c 2.4ghz.
    radiostyrte bilær med reservedeler liggende klart

Comment

• arhennie
      • Mar 2008
      • 4316

Originally posted by lillejon78
      for en time siden var en kompis å fløy, festet til haleservoen knakk, deretter for så å spinne ukontrollert ned i snøen, han tenkte seg ikke om å skrudde av radioen for så å gå å hente flyet, etter ca 2sek så begynte helien å spinne, lynkjappe "lillejon78" tenkte enda kjappere å skrudde på styring, eneste skade ble et lettere slitt hoveddrev.

SÅÅÅ det sååååååå
      Nok en fyr som bør programmere fail safe med andre ord.
      arhennie

MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
      http://hadelandmfk.no/
      www.henniehobby.no/arne

Comment

• jotto
        • Jul 2007
        • 3060

Originally posted by joo
        Slår du av senderen først stoler du på at:
        - Failsafe fremdeles er rett satt... Sikker at du ikke glemte noe sist du endra på noe på oppsettet?
        Det er et argument jeg kjøper.

Originally posted by orjanp
        Men throttlestikka og throttlehold har du akkurat fått kontrollert at fungerer gjennom å bruke de. Siste gang du sjekket failsafe var forrige gang du fløy.
        Og det er også et godt argument. Ellers har det vært mye dogmatisk oppgulp her.

Originally posted by Brumm
        Dette ga meg noen traumatiske flashbacks fra matte og fysikktimene på videregående!!
        Er du klar over hvor mye alkohol jeg måtte drikke i russetia for å glemme alt jeg hadde lært??!
        Jeg skal gi deg litt flere formler neste gang vi møtes, slapp av!

Nei, nå har jeg ikke lyst til å diskutere dette mere. Forslaget mitt har blitt slaktet så det holder, så da er det på tide å trekke seg tilbake og nyte lørdagspizzaen istedet. Ha en god helg alle sammen, og takk for alle synspunkter
        Greverud Helikopter-, Whisky- og Kaffeforening

Anything worth doing is worth overdoing!

Comment

• Brumm
          • Apr 2008
          • 1816

Originally posted by jotto
          Jeg skal gi deg litt flere formler neste gang vi møtes, slapp av!
          Da håper jeg du har med deg alkohol også!

PS: Det står forresten en nesten full flaske Tequila her vi glemte å drikke opp sist..
          Logo 700 Xxtreme Vbar 5.3 Pro
          T-Rex 700N DFC Vbar 5.3 Pro
          T-Rex 500 DFC Vbar 5.3 Pro

Comment

• lillejon78
            • Dec 2005
            • 1530

Originally posted by arhennie
            Nok en fyr som bør programmere fail safe med andre ord.
            stemmer det
            trex-600-NSP-FBL 0s55hz,beastX,align ds610,ds650.
            trex-550e. FBL align ds610.ds620. beastX, castle esc &bec, EDGE 553mm.
            arf jupiter med magnum 52 med ukjente servoer.
            PA katana MD elektro med ymse elektronikk.
            homemade quad med diverse elektronikk.
            noen depronkjerrer.
            futaba10c 2.4ghz.
            radiostyrte bilær med reservedeler liggende klart

Comment

• Øyvind M
              • Oct 2008
              • 837

likte topic'n jeg jotto. bare en gjeng med møkkafolk som ikke likern spør du meg

om 2 år kan jeg fikse fingern du mister

jeg er avhengig av throttlehold, nokså paranoid er jeg også, så starter 700'n med throttle hold inne og lav stikke. har opplevd at gassarmen på 91 motoren løsna, og da hjelper ingenting annet en en sterk vinkearm
              dx7

Trex 700LE - beastX - bls251 - align 91H - hatoriSB20FH2 - ar7100r - 3xbls451 på2SLIPO - switchglopro
              Hobbyking Radjet800 - Turnigy 2836-2350, turnigy plush 60amp, 4s turnigy lipo
              Løten MFK
              Stay Frosty

Comment

• arhennie
                • Mar 2008
                • 4316

Originally posted by Øyvind M
                ...starter 700'n med throttle hold inne...
                Jeg også. Så bærer jeg det ut før jeg spoler opp.
                arhennie

MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
                http://hadelandmfk.no/
                www.henniehobby.no/arne

Comment

• joo
                  MFN Skribent
                  • Nov 2002
                  • 6936

At folk faktisk tenker rundt temaet er bra. Sjelden èn person alene klarer å få med alle momenter rundt "hva hvis?".
                  Den gamle regelen med sender av sist og på først var 100% før, og er sannsynligvis det ennå. Men så var det all denne elektronikken som er ganske ny på markedet.
                  Og det at sendervotter etc kan skape problemer hadde neppe alle tenkt på? Har sett stygge skader pga nakkestropper som har nappa opp gassen f.eks. Vi skal jo bruke hue, og ikke oppholde oss i "farlig sone" unødvendig. En håndskade kan være noe som gir deg problemer resten av livet.

Husk også at når du stresser og skal gjøre ting kjapt er du nettopp i en situasjon der du kan gjøre en grov feil du ikke ville gjort normalt! Vær observante og forsiktige, og bruk gjerne huet
                  Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

Comment

• roadrune
                    • Jul 2007
                    • 2292

Originally posted by Raptor
                    På min bil kan ikke antispinn koples ut men sperren bak kan koples inn/ut etter behov. (Hadde engentlig hatt behov for og koplet ut antispinn av og til) Dessuten så bruker ikke antispinn bremsenefunksjonen for fysisk og stoppe skrens men frir transmissionen/drivverket som om man kopler inn manuell koplingspedal.
                    På min bil (Audi A6) har faktisk antispinn og ESP slått så hardt inn med bremsene at det kvelte motoren.... Jeg stusset på dette, og spurte på Audi/VW forumet, og konklusjonen var at dette er helt normalt, og slik den er programmert til å virke. ESP'en altså...

Men to en tohjulsdrevet bil bruker antispinn bremsene aktivt, jo. Sålenge du ikke har sperre så har den ikke andre muligheter for å få best mulig grep på begge hjul.
                    Hilsen Rune Marcussen

MSH Protos500 DS3517 DS3500 V-Bar
                    T-Rex 600n YS50 DS8717 DS8900 V-Bar
                    JR DSX9

Fitjar Modellflyklubb
                    ---------------------------------------------------------------------------
                    Tyngdekraft- ikke bare en god ide, det er loven!

Comment

Working...