Resette passord? Klikk HER
Har du en gammel konto, men ny mail? Send en melding, så fikser vi det. Bare oppgi brukernavn og gammel + ny mailadresse
Vi kan også smelte sammen 2 brukere til 1, hvis du har registrert deg på nytt.
Vi setter pris på at alle logger seg inn, selv om du ikke skriver noe, dette for å se aktivitet.
Da vil jeg anbefale deg at du programmerer fail safe på ditt helikopter nå. Hvis ikke vil den garantert spole opp om du minster radiosignalet siden det er det den er programmert til slik du har den nå.
for en time siden var en kompis å fløy, festet til haleservoen knakk, deretter for så å spinne ukontrollert ned i snøen, han tenkte seg ikke om å skrudde av radioen for så å gå å hente flyet, etter ca 2sek så begynte helien å spinne, lynkjappe "lillejon78" tenkte enda kjappere å skrudde på styring, eneste skade ble et lettere slitt hoveddrev.
SÅÅÅ det sååååååå
trex-600-NSP-FBL 0s55hz,beastX,align ds610,ds650.
trex-550e. FBL align ds610.ds620. beastX, castle esc &bec, EDGE 553mm.
arf jupiter med magnum 52 med ukjente servoer.
PA katana MD elektro med ymse elektronikk.
homemade quad med diverse elektronikk.
noen depronkjerrer.
futaba10c 2.4ghz.
radiostyrte bilær med reservedeler liggende klart
for en time siden var en kompis å fløy, festet til haleservoen knakk, deretter for så å spinne ukontrollert ned i snøen, han tenkte seg ikke om å skrudde av radioen for så å gå å hente flyet, etter ca 2sek så begynte helien å spinne, lynkjappe "lillejon78" tenkte enda kjappere å skrudde på styring, eneste skade ble et lettere slitt hoveddrev.
SÅÅÅ det sååååååå
Nok en fyr som bør programmere fail safe med andre ord.
Slår du av senderen først stoler du på at:
- Failsafe fremdeles er rett satt... Sikker at du ikke glemte noe sist du endra på noe på oppsettet?
Det er et argument jeg kjøper.
Originally posted by orjanp
Men throttlestikka og throttlehold har du akkurat fått kontrollert at fungerer gjennom å bruke de. Siste gang du sjekket failsafe var forrige gang du fløy.
Og det er også et godt argument. Ellers har det vært mye dogmatisk oppgulp her.
Originally posted by Brumm
Dette ga meg noen traumatiske flashbacks fra matte og fysikktimene på videregående!!
Er du klar over hvor mye alkohol jeg måtte drikke i russetia for å glemme alt jeg hadde lært??!
Jeg skal gi deg litt flere formler neste gang vi møtes, slapp av!
Nei, nå har jeg ikke lyst til å diskutere dette mere. Forslaget mitt har blitt slaktet så det holder, så da er det på tide å trekke seg tilbake og nyte lørdagspizzaen istedet. Ha en god helg alle sammen, og takk for alle synspunkter
Nok en fyr som bør programmere fail safe med andre ord.
stemmer det
trex-600-NSP-FBL 0s55hz,beastX,align ds610,ds650.
trex-550e. FBL align ds610.ds620. beastX, castle esc &bec, EDGE 553mm.
arf jupiter med magnum 52 med ukjente servoer.
PA katana MD elektro med ymse elektronikk.
homemade quad med diverse elektronikk.
noen depronkjerrer.
futaba10c 2.4ghz.
radiostyrte bilær med reservedeler liggende klart
likte topic'n jeg jotto. bare en gjeng med møkkafolk som ikke likern spør du meg
om 2 år kan jeg fikse fingern du mister
jeg er avhengig av throttlehold, nokså paranoid er jeg også, så starter 700'n med throttle hold inne og lav stikke. har opplevd at gassarmen på 91 motoren løsna, og da hjelper ingenting annet en en sterk vinkearm
At folk faktisk tenker rundt temaet er bra. Sjelden èn person alene klarer å få med alle momenter rundt "hva hvis?".
Den gamle regelen med sender av sist og på først var 100% før, og er sannsynligvis det ennå. Men så var det all denne elektronikken som er ganske ny på markedet.
Og det at sendervotter etc kan skape problemer hadde neppe alle tenkt på? Har sett stygge skader pga nakkestropper som har nappa opp gassen f.eks. Vi skal jo bruke hue, og ikke oppholde oss i "farlig sone" unødvendig. En håndskade kan være noe som gir deg problemer resten av livet.
Husk også at når du stresser og skal gjøre ting kjapt er du nettopp i en situasjon der du kan gjøre en grov feil du ikke ville gjort normalt! Vær observante og forsiktige, og bruk gjerne huet
På min bil kan ikke antispinn koples ut men sperren bak kan koples inn/ut etter behov. (Hadde engentlig hatt behov for og koplet ut antispinn av og til) Dessuten så bruker ikke antispinn bremsenefunksjonen for fysisk og stoppe skrens men frir transmissionen/drivverket som om man kopler inn manuell koplingspedal.
På min bil (Audi A6) har faktisk antispinn og ESP slått så hardt inn med bremsene at det kvelte motoren.... Jeg stusset på dette, og spurte på Audi/VW forumet, og konklusjonen var at dette er helt normalt, og slik den er programmert til å virke. ESP'en altså...
Men to en tohjulsdrevet bil bruker antispinn bremsene aktivt, jo. Sålenge du ikke har sperre så har den ikke andre muligheter for å få best mulig grep på begge hjul.
We process personal data about users of our site, through the use of cookies and other technologies, to deliver our services, personalize advertising, and to analyze site activity. We may share certain information about our users with our advertising and analytics partners. For additional details, refer to our Privacy Policy.
By clicking "I AGREE" below, you agree to our Privacy Policy and our personal data processing and cookie practices as described therein. You also acknowledge that this forum may be hosted outside your country and you consent to the collection, storage, and processing of your data in the country where this forum is hosted.
Comment