Resette passord? Klikk HER
Har du en gammel konto, men ny mail? Send en melding, så fikser vi det. Bare oppgi brukernavn og gammel + ny mailadresse
Vi kan også smelte sammen 2 brukere til 1, hvis du har registrert deg på nytt.
Vi setter pris på at alle logger seg inn, selv om du ikke skriver noe, dette for å se aktivitet.
Joda har vel egentlig sjekket det meste. Men snakket med en her som mente på at det var starteakslingen som "Glipper" på enveis nålelager i clutch, og mente at lageret gikk "tørt" og trengte ny smørning.
Jeg skal smøre det og sjekke om det hjelper.
Fortsatt takk for alle svar :P
------------------
PA Bad Boy med ASP46
H9 T-34 Mentor Saito 82 (på byggebordet)
E-Flite Taylorcraft
T-rex 450Sport
Cessna Cardinal on floates (EPP)
I og med at lyden forsvinner med en gang motoren starter kan du vel eliminere bort allt untatt enveislageret? Disse lagrene kan lage ganske kraftige klikkelyder når de begynner å bli slitt. Dersom startakslingen er slitt akkurat der enveislageret sitter kan det gi samme resultat.
Du har vel sjekket at det ikke er enveislageret i starteren din som lager lyden?
Joda tror dette er årsaken. skal i allefall prøve.
Hmm.. Har ikke enveislager i starteren jeg.
Går det an og skifte det lageret? eller må jeg skifte clutchen?
------------------
PA Bad Boy med ASP46
H9 T-34 Mentor Saito 82 (på byggebordet)
E-Flite Taylorcraft
T-rex 450Sport
Cessna Cardinal on floates (EPP)
Høy klikkelyd i heli når den skal startes. Hvor kommer denne lyden i fra? Pinion drev/ Lager Eller Cluchlager /enveislager??
Noen som vet? og hva som må til for og fjerne denne irriterende lyden?
- Er reima til halen for slapp? da "klikker" det når den napper borti helt til du får nok turtall..
- Sjekk kulelagerene på start-akslingen. Har sett at de har låst seg opp ja. Med resultat av at de roterer inn i plastikken og smelter ut innhold... Da vil du får masse klikk til slutt....
I dette tilfellet er det neppe reima til halen som er problemet da royalevo skriver at lyden kun kommer før motoren starter, men det kan være verdt å ha dette med halereima i bakhodet, spesiellt på denne årstiden.
Halebommen i metall krymper nemlig når du tar den ut i kulden, men det gjør ikke reima og dermed oppstår det slakk.
Så når du skal fly på vinterstid bør du stramme opp halereima for hver gang du er ute på stripa, og løsne halebommen etter endt flyging.
De av dere som er "optionfreaks" kan jo kjøpe carbon halebom , det løser faktisk dette problemet.
Så når du skal fly på vinterstid bør du stramme opp halereima for hver gang du er ute på stripa, og løsne halebommen etter endt flyging.
og dersom det var sinnsykt kaldt... så husk at det utvides når du drar det med inn igjen i varmt hobbyrom. Løsner du ikke opp igjen da, så får du strekkmerker som en gravid kone...
We process personal data about users of our site, through the use of cookies and other technologies, to deliver our services, personalize advertising, and to analyze site activity. We may share certain information about our users with our advertising and analytics partners. For additional details, refer to our Privacy Policy.
By clicking "I AGREE" below, you agree to our Privacy Policy and our personal data processing and cookie practices as described therein. You also acknowledge that this forum may be hosted outside your country and you consent to the collection, storage, and processing of your data in the country where this forum is hosted.
Comment