Unconfigured Ad

Collapse

Hilsen og noen spørsmål fra sylfersk medlem!

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • RazorEdge
    • Jun 2011
    • 103

Kan legge til at du bør sjekke oppsettet av servoer hvis du har fulgt Finless Bob sin video. Han har bygget ett veldig gammelt Align kit.

Sjekk denne bygge videoen som baserer seg på nyere sett og Align servoer.

Manualen fra Align stemmer ikke helt heller.

Finless Bob har også gjordt seg noen tanker om dette i Nitro ombyggings videoen sin.
    Ola A.

Trex 100x | Trex 250Pro | Trex 450 v2 | Trex 500 ESP | mCPx
    Beast 3D AS3X | Cessna 182
    Spektrum DX8s

Comment

• johndoomed
      • Jun 2011
      • 53

Igjen takk for innspill!

kesundt: Du har helt rett. Expo står på -20% (Futbaba T6EX). Jeg bare slo opp i Excel'en, og der hadde jeg ikke lagt den endringen inn.

Skal også sjekke servo oppsettet! Har bare fulgt Bob.

MEN, har en veldig konkret ting jeg lurer på. Har mistet en linkage rod (Den "øverste" som er festa i rotorholderen), og ball linken her, er mindre enn de andre i settet. Den eneste typen jeg finner under reservedeler hos Elefun er denne: H50054T Ball link - elefun.no - Radiostyrt hobby, som visuelt ser ut som den litt mindre ball linken. På en utenlandsk nettbutikk står også H60071TA Ball Link - elefun.no - Radiostyrt hobby oppført under 500, og denne ser visuelt ut som den litt større ball linken som brukes alle andre steder. Klarer ikke se dette i bruksanvisningen.

Liten:
      Click image for larger version

Name:	9663.jpg
Views:	1
Size:	14.0 KB
ID:	580033

Stor:

Name:	5941.jpg
Size:	18.8 KB
ID:	580034

Er det riktig vurdert?

Comment

• Brumm
        • Apr 2008
        • 1816

Originally posted by kesundt
        Så noen anbefalte å fly i Normal mode som nybegynner. (Fare for at dette fort blir en meningsdebatt) men ikke fly i Normal mode som vi snakket om. Fly i IDLE1 modus. Grunnen er at en overreaksjon nedover gir dobbel negative effekt i Normal mode:
        - Du har negative collective
        - ... og du mister motorkraft
        Du skal ha mye erfaring for ikke å deise i bakken da, spesielt om du flyr lavt over bakken.

Ha fingeren klar på "fuck up" knappen, som vi programmerte inn på radioen din. Dersom du ser du går i bakken ... kutt motoren

Originally posted by jotto
        Min mening er at man bør lære seg å bruke throttle hold som panikk-refleks så raskt som mulig istedenfor å venne seg til å dra ned collective-stikka. Venner seg man til å bruke collective-stikka, så må man avvenne seg en uvane når man senere begynner å fly idle up

Sent from my mobile phone - I apologize for any spelling errors!
        Enig med kesundt & jotto.. Lær deg å fly i idle 1 og bruk throttlehold.. Heliet blir mer stabilt og forutsigbart da.. Og det er jo uansett det du skal fly med senere
        Logo 700 Xxtreme Vbar 5.3 Pro
        T-Rex 700N DFC Vbar 5.3 Pro
        T-Rex 500 DFC Vbar 5.3 Pro

Comment

• johndoomed
          • Jun 2011
          • 53

Tid for en kort oppdatering. Her er det jeg har ødelagt på mine 3 flyturer/krasjer. I morgen blir det treningsunderstell!

Name:	P1030498.jpg
Size:	113.8 KB
ID:	580081

(Jeg tror jeg skal kjøpe aksjer i fabrikken som lager tannhjulene til servoene)
          Last edited by johndoomed; 14-07-11, 00:46.

Comment

• johndoomed
            • Jun 2011
            • 53

Hei igjen folkens!

Etter utenlandstur og andre ferieaktiviteter er jeg nå i gang igjen. Jeg har nå brukbart "teken" på å hoovre tail-in og litt på siden, men når jeg skal forsøke meg på andre retninger går det stort sett galt. Nå har jeg riktignok ikke forsøkt såå mye, og trenger noen timer med sim'en før neste forsøk..

Jeg bruker bare tomlene oppå stikkene - jeg vet noen/mange/alle synes det er dumt, og anbefaler tommel+pekefinger, men for meg ble ikke det naturlig. Sikkert noe med x-antall timer på Playstation. En annen ting jeg har "lagt meg til" er å skifte til idle-up på bakken, med stikka på 50%. Da slipper jeg å få "sjokk" når helien endrer karakter i lufta. Har også fått inn refleksen på "kill switchen" (Throtle hold), så i alle fall en god vane har jeg.

Ellers har jeg drept litt flere deler, men siden det er de samme gang etter gang, så har jeg hatt ekstra (Kjøper alltid 2 av det som går i stykker). Vet ikke hvor mange sett med servotannhjul jeg har drept, men det er godt over 10!

Uansett så gleder jeg meg til å få litt bedre tid til å øve meg utover høsten! Det geniale er at jeg også har tilgang på en svær fotballhall 2 ganger i uka, så her blir det nok litt flying i høst/vinter!

Comment

• kesundt
              • Jun 2008
              • 284

Hei, bra du er igang igjen.
              Her er noen bilder fra mekke-kvelden tidligere i sommer...
              700-maskinen ble dessverre fløyet inn i et tre denne helgen. Helt på trynet flyging av undertegnede. Bedømte avstanden feil -> trenger nye briller eller noe sånt.

Name:	CanonEOS 40D_2011_07_14_101_3902_scaled.jpg
Size:	91.0 KB
ID:	580885Click image for larger version

Name:	CanonEOS 40D_2011_07_14_101_3904_scaled.jpg
Size:	84.2 KB
ID:	580886
              TREX250 Super Combo + TREX450 Pro V2 + TREX700N 3G FBL + OS91HZ-R + Hattori pipe + E-Flite Blade MCPX v2
              Futaba Radio 10CP, FASST RS617FS Receiver + FASST R6008HS receiver + Spectrum 6E
              GoPro Hero2 + 5,8GHz FPV equipment
              Realflight G45 simulator
              Webside: http://kestral.no/Knut/RC/RC.htm

Comment

Working...