Announcement

Collapse
No announcement yet.

Tør ikke ta av med 600!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Originally posted by telecaster View Post
    har du ingen i nærområdet som kan ta den opp første gang for deg?
    Det er sikkert noen her på forumet som kan stille opp om du er mobil og kan kjøre noen kilometer.
    Njai. Jeg kjenner flest flyfolk. Noe heli er det, men det er ingen som har stått fram som noen ihuga rotor-elskere.
    Men mobil er jeg! Jeg er ledig for (heli)date om noen skulle ha tid og lyst
    Kristian Westgård
    Nittedal

    Rave ENV / JR Vibe E12 SG Ito / JR NEX E8 / JR Vibe 50


    Pilots take no special joy in walking. Pilots like flying.
    — Neil Armstrong

    Comment


    • #17
      Originally posted by kristianwest View Post
      Men det skal legges til at om jeg hadde fått maskinen i lufta, klart å hovre den og kanskje til og med lekt litt forsiktig med rudderen, og så lande igjen uten noen skade skjedd - da hadde jeg ikke trengt helikopter for å fly! Da hadde kristianwest i egen person tatt av med et smell og flydd hjem med adrenalin og efidrin som drivstoff
      Dette fikser du!

      Forbred deg godt på simulatoren og ta sats.. Det viktigste er at du ikke blir nølende og lar helikopteret fly deg.. Minn deg selv på at det er DU som skal fly helikopteret før hver flight

      Lykke til!
      Logo 700 Xxtreme Vbar 5.3 Pro
      T-Rex 700N DFC Vbar 5.3 Pro
      T-Rex 500 DFC Vbar 5.3 Pro

      Comment


      • #18
        Originally posted by Brumm View Post
        Dette fikser du!

        Forbred deg godt på simulatoren og ta sats.. Det viktigste er at du ikke blir nølende og lar helikopteret fly deg.. Minn deg selv på at det er DU som skal fly helikopteret før hver flight

        Lykke til!
        Tok maiden på 500 for ikke alt for lenge siden. Det eneste jeg har fløyet er mcpx og 250. Det er skummelt når du spinner opp, men i det helikopteret FLYR blir det ikke skummelt lenger fordi det blir jo så mye lettere enn 450. Lykke til
        Compass Atom 550 FBL - ds510m - bls 251 - mini v-bar
        XG8
        Snart:

        Compass 7hv v2 - MKS HBL 950 - HBL 980 -
        V-bar
        Compass Warp 360 - MKS DS95 - DS95i - Beast X - Yge 40A

        Comment


        • #19
          Originally posted by Dataha1 View Post
          Tok maiden på 500 for ikke alt for lenge siden. Det eneste jeg har fløyet er mcpx og 250. Det er skummelt når du spinner opp, men i det helikopteret FLYR blir det ikke skummelt lenger fordi det blir jo så mye lettere enn 450. Lykke til
          Okay okay okay! Hehe!

          Jeg skal gi det noen forsøk i kveld, så får vi se.

          Jeg flyr som sagt 450'n rimelig kontrollert, og jeg flyr mCPx'en enda mer kontrollert. Ikke inverted, though. Jeg klarer ikke se for meg hvor mye roll / flip jeg skal legge på og blir dermed redd for å gi for mye/for lite. Simulator har jeg også etter hvert en del timer med. Og det går jo veldig greit, så lenge jeg holder meg til øvelser jeg vet jeg kan.

          Jeeez!
          Kristian Westgård
          Nittedal

          Rave ENV / JR Vibe E12 SG Ito / JR NEX E8 / JR Vibe 50


          Pilots take no special joy in walking. Pilots like flying.
          — Neil Armstrong

          Comment


          • #20
            Trenings understell er jo en fin ting å ha i ditt tilfelle:Bronto Treningsunderstell for 30/50-size - elefun.no - Radiostyrt hobby
            Brukte det selv på min 600 de første turene,fikk liksom litt mindre ørner i magen da
            I Hangaren:

            Rotor:
            Align-Trex 600GF * 3xAlign^DS610,Futaba^GY401,Futaba^S9254,AR7000
            Align-Trex 450S V2 * 3xHitec^HS-65MG,CY^Mini G,Futaba^BLS257,AR6100e
            "Jysk" Tricopter * Assan GA250
            Bumblebee ST450 * KK2.0
            Fly:
            ST-Model Mandala-1300kv
            ST-Model T3DII Wild Beast-700kv
            STM Cessna
            Spektrum DX7

            Comment


            • #21
              Originally posted by Blypropell View Post
              Trenings understell er jo en fin ting å ha i ditt tilfelle:Bronto Treningsunderstell for 30/50-size - elefun.no - Radiostyrt hobby
              Brukte det selv på min 600 de første turene,fikk liksom litt mindre ørner i magen da
              Treningsunderstell kan skape vibrasjoner FBL gyroen ikke liker.....

              Comment


              • #22
                Jeg syns treningsunderstell er noe skikkelig herk. Ikke først og fremst fordi det ser jalla ut, men fordi jeg føler det er mer i veien enn til hjelp. Jeg hadde treningsunderstell på et lekeheli jeg kjøpte for mange år siden (mon tro om det var starten på det hele) - men det plukket jeg av, og fløy uten. På 450´n har jeg aldri brukt treningsunderstell. Men det er klart - slike hjelpemidler er laget av en grunn
                Kristian Westgård
                Nittedal

                Rave ENV / JR Vibe E12 SG Ito / JR NEX E8 / JR Vibe 50


                Pilots take no special joy in walking. Pilots like flying.
                — Neil Armstrong

                Comment


                • #23
                  Originally posted by Trulsen View Post
                  Treningsunderstell kan skape vibrasjoner FBL gyroen ikke liker.....
                  Og der kom til og med et saklig argument imot
                  Kristian Westgård
                  Nittedal

                  Rave ENV / JR Vibe E12 SG Ito / JR NEX E8 / JR Vibe 50


                  Pilots take no special joy in walking. Pilots like flying.
                  — Neil Armstrong

                  Comment


                  • #24
                    Flott at du nevner dette med FBL & vibrasjoner Trulsen.Jeg har ikke FBL selv så det vet jeg ikke noe om,men høres ikke usannsynelig ut hvis f.eks rotorbladene var i ubalanse og at det vil forplante seg ut i t-understellet og skape trøbbel for FBL gyroen.

                    Å ja..det ser jo ikke noe pent ut med det svære krysse hengende under,men det er fint å ha når man lærer på de første løftene/landingene.
                    I Hangaren:

                    Rotor:
                    Align-Trex 600GF * 3xAlign^DS610,Futaba^GY401,Futaba^S9254,AR7000
                    Align-Trex 450S V2 * 3xHitec^HS-65MG,CY^Mini G,Futaba^BLS257,AR6100e
                    "Jysk" Tricopter * Assan GA250
                    Bumblebee ST450 * KK2.0
                    Fly:
                    ST-Model Mandala-1300kv
                    ST-Model T3DII Wild Beast-700kv
                    STM Cessna
                    Spektrum DX7

                    Comment


                    • #25
                      Å ja..det ser jo ikke noe pent ut med det svære krysse hengende under,men det er fint å ha når man lærer på de første løftene/landingene.
                      Jeg bryr meg ikke så mye om at det ser stygt ut - jeg har en JP Prangster planke stående i hangaren. Ikke noe pent syn! Men kul Jeg har bare aldri likt de svære, lange "pinnene" som stikker ut. De var mer i veien enn til hjelp. Dessuten tror jeg ikke jeg trenger det, jeg har grei kontroll på maskinen. Det er bare det at 600'n ser så skummel ut

                      Skal bare bli ferdig med ettermiddagens plikter - så er det ut og prøve!
                      Kristian Westgård
                      Nittedal

                      Rave ENV / JR Vibe E12 SG Ito / JR NEX E8 / JR Vibe 50


                      Pilots take no special joy in walking. Pilots like flying.
                      — Neil Armstrong

                      Comment


                      • #26
                        Lykke til!


                        Sent from my mobile phone - I apologize for any spelling errors!
                        Greverud Helikopter-, Whisky- og Kaffeforening

                        Anything worth doing is worth overdoing!

                        Comment


                        • #27
                          Jeg gikk nettop far 450 til Logo 500 i sommer som var skummelt nok i seg selv men i det øyeblikket heliet var i lufta og jeg hadde kontrollen forsvann all redsel som dugg for sola.
                          Jeg får til enkel invertert flyging med 450en men det er høykonsentrert arbeid mens på Logoen kan jeg til og med flippe over fra IU1 til IU2 mens jeg hovrer det invertert.
                          Det er som en stor snill kjempe som ikke finner på noe tull.

                          450en blei litt mere skummel etter å ha flydd logoen så nå varmer jeg opp med 450 først før jeg går over til Logo for gjør jeg det motsatt sitter stabiliteten til det store heliet i fingrene når man skal starte opp 450en, noe som ikke er bra for det er en komplett annet beist og krever mere konsentrasjon.

                          Så bare ta av og fly det ettersom du allerede har fått bekreftet at det er flygedyktig.
                          Du blir overasket over hvor stabilt det er.
                          Trex 450 blandingsrase 4S
                          Logo 500
                          Blade mCPX

                          Comment


                          • #28
                            Done! Udført! Tehty! Gert! Fatto! Hecho! Fait!

                            Mission completed!

                            Jeg rakk i befippelsen å slenge ut en post her om problemer med halen før jeg fikk tenkt meg om. Kremvisperen spant som en snurrebass - og jeg ble selvsagt enda mer nervøs enn jeg var. Jeg fikk den ned like hel, heldigvis. Jeg gikk igjennom alt av innstillinger, men først etter å ha bladd igjennom radio-menyene tre-fire ganger så jeg at gyro ikke var skrudd på. Jeg satte den til auto, startet på 60 prosent og økte etter en testflight til 72 prosent. Da satt den som et skudd.

                            Og fyttigrisen så moro! Kjære vakre vene!

                            O hildranden du!



                            Jeg kunne dratt et par gloser til fra nasjonalromantikken, men det får holde.

                            Nå er bekymringen at jeg må sende inn min Castle HV 80 ESC. Trodde det bare var 120'n det var trøbbel med?

                            PS. Jeg tok opp 450'n etter at batteriet var tomt på 600'n. Etter fire-fem minutter med piruetter begge veier og sakte flyging skulle jeg avslutte med nok en piruett - og satte doningen i bakken med et knas. Det er muligens klokt det som er sagt om rekkefølgen. Grrrr!
                            Kristian Westgård
                            Nittedal

                            Rave ENV / JR Vibe E12 SG Ito / JR NEX E8 / JR Vibe 50


                            Pilots take no special joy in walking. Pilots like flying.
                            — Neil Armstrong

                            Comment


                            • #29
                              Grattis med vellykket maiden
                              Tom I. Arntsen

                              Comment


                              • #30
                                Stilig! Gratulerer! Det er ikke bare heli-piloter som har angst før Maiden. Jeg er helt skjelven hver gang inntil jeg lærer mine enkle fly å kjenne.
                                Vennlig Hilsen
                                Arne Husby

                                Liker alt som flyr. Svært interessert i flyhistorie.

                                Comment

                                Working...
                                X