Announcement

Collapse
No announcement yet.

Tør ikke ta av med 600!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Gratulerer med helt helikopter etter maiden.
    Jeg klarte forøvrig også å krasje 450en min når jeg fløy etter maiden på 600 min. See a trend evolving?

    Sent from my HTC Desire using Tapatalk
    ---------------------------------------------
    Spektrum DX8 UTEN PROBLEMER
    Align T-Rex 450 pro BeastX + RJX - 6S
    Align T-Rex 600Efl Pro Vbar
    Mikado logo 600 3D Vbar
    Align T-Rex 700N DFC Vbar - Nitro rules

    Comment


    • #32
      Originally posted by kristianwest View Post
      [b]PS. Jeg tok opp 450'n etter at batteriet var tomt på 600'n. Etter fire-fem minutter med piruetter begge veier og sakte flyging skulle jeg avslutte med nok en piruett - og satte doningen i bakken med et knas. Det er muligens klokt det som er sagt om rekkefølgen. Grrrr!
      Grattis med maiden!

      Kjipt at 450'en måtte lide da, men jeg tror ikke rekkefølgen har så mye å si
      Logo 700 Xxtreme Vbar 5.3 Pro
      T-Rex 700N DFC Vbar 5.3 Pro
      T-Rex 500 DFC Vbar 5.3 Pro

      Comment


      • #33
        Gratulerer med vellykket maiden! Jeg kjenner følelsen, jeg var rimelig gira etter maiden på 700 i sommer


        Sent from my mobile phone - I apologize for any spelling errors!
        Greverud Helikopter-, Whisky- og Kaffeforening

        Anything worth doing is worth overdoing!

        Comment


        • #34
          Takk takk! Det ble spennende, for å si det sånn. Nå har jeg selvsagt lyst til å være kjempegod til å fly, men DET tar nok litt lenger tid.
          Kristian Westgård
          Nittedal

          Rave ENV / JR Vibe E12 SG Ito / JR NEX E8 / JR Vibe 50


          Pilots take no special joy in walking. Pilots like flying.
          — Neil Armstrong

          Comment


          • #35
            Originally posted by jonny View Post
            Gratulerer med helt helikopter etter maiden.
            Jeg klarte forøvrig også å krasje 450en min når jeg fløy etter maiden på 600 min. See a trend evolving?

            Sent from my HTC Desire using Tapatalk
            Argh! Ikke fly med opplagret adrenalin, må være moralen. Har ikke fått inspirert maskinen skikkelig ennå, men det ser tilsynelatende ut som en grei sak å fikse. Noe drit uansett!
            Kristian Westgård
            Nittedal

            Rave ENV / JR Vibe E12 SG Ito / JR NEX E8 / JR Vibe 50


            Pilots take no special joy in walking. Pilots like flying.
            — Neil Armstrong

            Comment


            • #36
              Originally posted by kristianwest View Post
              Done! Udført! Tehty! Gert! Fatto! Hecho! Fait!

              Mission completed!
              Og fyttigrisen så moro! Kjære vakre vene!

              O hildranden du!



              Jeg kunne dratt et par gloser til fra nasjonalromantikken, men det får holde.

              Nå er bekymringen at jeg må sende inn min Castle HV 80 ESC. Trodde det bare var 120'n det var trøbbel med?
              Grattis med maiden!

              Når det gjelder Castle tilbakekallingen gjelder det alt fra 60A til 160A på ICE HV serien.
              Problemet er designet av kretskortene og banene inni ESCen.
              Lengden på banene fra FET driveren til FETene som er sluttrinnet på ESCen er for lange og kan forårsake induserte spenninger som gjør at FETene ser spenning på gaten når den skulle vært stengt som igjen forårsaker kortslutning med påfølgende bål.
              Castle har redesignet hele ESCen innvendig og byttet ut FET driveren med en mere robust en for å forhindre fremtidige bål.
              Så har jeg vært deg hadde jeg sendt inn ESCen og ventet på en ny.
              Surt er det og alternativet er å kjøpe seg en Kontronik ESC mens man venter men det koster penger så da avhenger det av hvor mye du har lyst til å fly mens du venter på ny ESC.
              Last edited by perpyro; 24-08-11, 16:51.
              Trex 450 blandingsrase 4S
              Logo 500
              Blade mCPX

              Comment


              • #37
                Originally posted by perpyro View Post
                Surt er det og alternativet er å kjøpe seg en Kontronik ESC mens man venter men det koster penger så da avhenger det av hvor mye du har lyst til å fly mens du venter på ny ESC.
                Eller en HobbyWing. Jeg kjører det både på 500 og 700.
                Greverud Helikopter-, Whisky- og Kaffeforening

                Anything worth doing is worth overdoing!

                Comment


                • #38
                  Har forstått att problemet ikke direkte er lengden på banen fra driver til fet, men att produsenten av driver chippen har endret den. Driveren står visst på ett eget kort som er felles for alle typene. Og castle har nå fått designet om en annen type driver chip som er mer tolerant slik att den er pin kompatibel med den gamle. Sånn tolker iallefall jeg tråden castle er med i på rcgroups. Kontronik er iallefall litt for dyrt for min smak. Har sendt min hv80 til belgia, så nå krysser jeg fingrene for att den kommer tilbake før vinteren.

                  Sent from my HTC Desire using Tapatalk
                  Last edited by jonny; 24-08-11, 17:11.
                  ---------------------------------------------
                  Spektrum DX8 UTEN PROBLEMER
                  Align T-Rex 450 pro BeastX + RJX - 6S
                  Align T-Rex 600Efl Pro Vbar
                  Mikado logo 600 3D Vbar
                  Align T-Rex 700N DFC Vbar - Nitro rules

                  Comment


                  • #39
                    Jeg synes hele recall-historien er litt merkelig:

                    Jeg visste om 120-tilbakekallingen, men det første stedet jeg leste om at dette også gjalt andre escer, var i en kommentar til en post jeg la ut her i går.

                    Så søkte jeg litt rundt, og fant en annen post her på forumet - som egentlig handlet om 120-escen - men som i en kommentar litt nede i tråden også avslørte at det nå var aktuelt for stort sett escer fra Castle. Jeg leste service-rådet som Castle har lagt ut på sine sider, og det ser ut som om jeg er rammet.

                    I formiddag ringte jeg derfor til Hobby24, der heliet ble kjøpt (som combo med ESCen inkludert). De hadde ikke hørt noe fra Castle om recall på HV80 som står i min maskin.
                    - Hvis det var recall på denne enheten, ville vi hørt om det, sa de.

                    Det høres logisk ut - men Castle sine nettsider sier altså noe annet.

                    Jeg har søkt rundt på andre nettbutikker som selger samme ESC / combo, men finner ingen ting om recallen på annet enn 120-ESCen.

                    Værsågodbliforvirret!

                    Det ER for j... om jeg må demontere kontrolleren for å sende den tilbake til Beliga nå (og enda mer nå, etter at jeg turte å løfte den i går) samtidig gjør jeg jo det hvis jeg må/bør.

                    Er det ikke merkelig at det per i dag selges pakker med utstyr som aldri kan monteres, men sendes rett tilbake??

                    Om jeg kjøper en Kontronik trenger jeg jo ikke få tilbake Castle sin... I hvert fall ikke til dette heliet.
                    Kristian Westgård
                    Nittedal

                    Rave ENV / JR Vibe E12 SG Ito / JR NEX E8 / JR Vibe 50


                    Pilots take no special joy in walking. Pilots like flying.
                    — Neil Armstrong

                    Comment


                    • #40
                      Originally posted by jotto View Post
                      Eller en HobbyWing. Jeg kjører det både på 500 og 700.
                      Ligger en tråd på Helifreak om Hobbywing 120 reg som har gått in flames også.....sikkert fabrikasjonsfeil .

                      Hobbywing Platinum HV120a Pro up in flames! - HeliFreak
                      Øyvind

                      www.ahmfk.com http://sportwing.no/ http://hp.nlf.no/

                      Comment


                      • #41
                        Originally posted by kristianwest View Post
                        Jeg synes hele recall-historien er litt merkelig:

                        Jeg visste om 120-tilbakekallingen, men det første stedet jeg leste om at dette også gjalt andre escer, var i en kommentar til en post jeg la ut her i går.

                        Så søkte jeg litt rundt, og fant en annen post her på forumet - som egentlig handlet om 120-escen - men som i en kommentar litt nede i tråden også avslørte at det nå var aktuelt for stort sett escer fra Castle. Jeg leste service-rådet som Castle har lagt ut på sine sider, og det ser ut som om jeg er rammet.

                        I formiddag ringte jeg derfor til Hobby24, der heliet ble kjøpt (som combo med ESCen inkludert). De hadde ikke hørt noe fra Castle om recall på HV80 som står i min maskin.
                        - Hvis det var recall på denne enheten, ville vi hørt om det, sa de.

                        Det høres logisk ut - men Castle sine nettsider sier altså noe annet.

                        Jeg har søkt rundt på andre nettbutikker som selger samme ESC / combo, men finner ingen ting om recallen på annet enn 120-ESCen.

                        Værsågodbliforvirret!

                        Det ER for j... om jeg må demontere kontrolleren for å sende den tilbake til Beliga nå (og enda mer nå, etter at jeg turte å løfte den i går) samtidig gjør jeg jo det hvis jeg må/bør.

                        Er det ikke merkelig at det per i dag selges pakker med utstyr som aldri kan monteres, men sendes rett tilbake??

                        Om jeg kjøper en Kontronik trenger jeg jo ikke få tilbake Castle sin... I hvert fall ikke til dette heliet.
                        Den siste recallen ifra CC kom for 4 dager siden så det er mange som bør sende sine reger tilbake for fix i Belgia .

                        Castle Creations - Service Advisories
                        Øyvind

                        www.ahmfk.com http://sportwing.no/ http://hp.nlf.no/

                        Comment


                        • #42
                          Originally posted by Litespeed View Post
                          Ligger en tråd på Helifreak om Hobbywing 120 reg som har gått in flames også.....sikkert fabrikasjonsfeil .

                          Hobbywing Platinum HV120a Pro up in flames! - HeliFreak
                          Ja, ingenting er perfekt. Jeg har sett tråder om Kontronik-regulatorer som også har selvkremert seg. Hva som har lavest sannsynlighet for feil kan man bare spekulere i, men statistikken ser iallefall dårlig ut for CC...
                          Greverud Helikopter-, Whisky- og Kaffeforening

                          Anything worth doing is worth overdoing!

                          Comment


                          • #43
                            Hvis jeg så kjøper denne så må jeg sende den rett tilbake til Belgia, uten en gang å ta meg bryet med å pakke den ut av esken?

                            Eller denne (som de har tre av på lager)?

                            Min kontroller (80A) ser helt lik ut.
                            Kristian Westgård
                            Nittedal

                            Rave ENV / JR Vibe E12 SG Ito / JR NEX E8 / JR Vibe 50


                            Pilots take no special joy in walking. Pilots like flying.
                            — Neil Armstrong

                            Comment


                            • #44
                              Jepp. Det ser sånn ut. Med mindre den er merket med "ICE HV 80 2"
                              Tråden på rc groups er forresten her: Ice120HV exploded in flight - Page 14 - RC Groups og Patrick del Castillo er han fra Castle som er med der.

                              Arrrgh!!! Sjekket nettopp pakkesporingen min på den jeg sendte til rep. Og den ligger nå i oslo med beskjed om att det avventes svar fra sender

                              Hvorfor må tollen blande seg i pakker som er merket retur for reperasjon...
                              ---------------------------------------------
                              Spektrum DX8 UTEN PROBLEMER
                              Align T-Rex 450 pro BeastX + RJX - 6S
                              Align T-Rex 600Efl Pro Vbar
                              Mikado logo 600 3D Vbar
                              Align T-Rex 700N DFC Vbar - Nitro rules

                              Comment


                              • #45
                                Originally posted by kristianwest View Post
                                Hvis jeg så kjøper denne CASTLE CREATIONS PHOENIX ICE HV 80A 50V | RCPro.no så må jeg sende den rett tilbake til Belgia, uten en gang å ta meg bryet med å pakke den ut av esken?

                                Eller denne (som de har tre av på lager)?

                                Min kontroller (80A) ser helt lik ut.
                                Korrekt.

                                Den gode gamle HV110 ser ikke ut til å innbefattet i tilbakekallingen, men den ser ikke ut til å være i salg lengre.
                                Greverud Helikopter-, Whisky- og Kaffeforening

                                Anything worth doing is worth overdoing!

                                Comment

                                Working...
                                X