Unconfigured Ad
Collapse
Død (?) haleservo
Collapse
X
-
Kristian Westgård
Nittedal
Rave ENV / JR Vibe E12 SG Ito / JR NEX E8 / JR Vibe 50
Pilots take no special joy in walking. Pilots like flying.
— Neil Armstrong
-
Hvis du holder halen og drar den lynrask fra side til side, kompanserer den raskere enn den gjorde når du bevegde rudderstikka på radioen din? om den gjør det da er alt normalt. Om du drar halen lynraskt fra side til side og haleservoen fortsatt er treig, da er det nok noe gale tror jegInteressert i CNC? Join CNC Norge på Facebook
www.skalamodellflyklubb.noComment
-
Hvis du holder halen og drar den lynrask fra side til side, kompanserer den raskere enn den gjorde når du bevegde rudderstikka på radioen din? om den gjør det da er alt normalt. Om du drar halen lynraskt fra side til side og haleservoen fortsatt er treig, da er det nok noe gale tror jeg
I RateHold skal servo følge stikkebevegelsen.TREX250 Super Combo + TREX450 Pro V2 + TREX700N 3G FBL + OS91HZ-R + Hattori pipe + E-Flite Blade MCPX v2
Futaba Radio 10CP, FASST RS617FS Receiver + FASST R6008HS receiver + Spectrum 6E
GoPro Hero2 + 5,8GHz FPV equipment
Realflight G45 simulator
Webside: http://kestral.no/Knut/RC/RC.htmComment
-
Fyrer opp i ettermiddag, så får vi se. Håper dere har rett!
Jeg forstår meg riktig nok ikke helt på dette, for på de andre heliene jeg har / har hatt har haleservoen reagert mye mer smooth, kontant og "lett". Alle har vært satt opp i heading hold. Men det er kanskje ikke noe poeng å sammenligne?
V-baren er satt opp etter boka, men etter bytte av haleservo satte jeg opp kun halen på nytt. Det holder, det?
Jeg er imponert over dere som ikke blir møkka lei "problemene" i Nittedal. Takk atter en gang for bistandKristian Westgård
Nittedal
Rave ENV / JR Vibe E12 SG Ito / JR NEX E8 / JR Vibe 50
Pilots take no special joy in walking. Pilots like flying.
— Neil Armstrong
Comment
-
Comment
-
det der ser jo ut som vibrasjons relatert? hadde lignende tendenser i min trex700 i høst før jeg fikk ut et møkkete baklager og litt anna småfix.( dette er jo nitro, så kan hende det er langt utpå jordet)
så ut som hele heliet wobbla litt, vet ikke hva du synes selv?dx7
Trex 700LE - beastX - bls251 - align 91H - hatoriSB20FH2 - ar7100r - 3xbls451 på2SLIPO - switchglopro
Hobbyking Radjet800 - Turnigy 2836-2350, turnigy plush 60amp, 4s turnigy lipo
Løten MFK
Stay FrostyComment
-
Hele maskina wobler, både på cyclic på hale. Ser ut som noe er skikkelig bøyd et sted.
Eller kan det være noe annet i oppsettet? Det er nyttesløst å justere gain, det har jeg prøvd.Kristian Westgård
Nittedal
Rave ENV / JR Vibe E12 SG Ito / JR NEX E8 / JR Vibe 50
Pilots take no special joy in walking. Pilots like flying.
— Neil Armstrong
Comment
-
jeg ville prøvd å luke ut mekaniske ting først. har du krasjet det, eller har du kjøpt det brukt? jeg ville kanskje sjekket, hele halerotor delen, tt, feather og mainshaft.
er det ikke sånn vibrasjonstesting i vbaren a?dx7
Trex 700LE - beastX - bls251 - align 91H - hatoriSB20FH2 - ar7100r - 3xbls451 på2SLIPO - switchglopro
Hobbyking Radjet800 - Turnigy 2836-2350, turnigy plush 60amp, 4s turnigy lipo
Løten MFK
Stay FrostyComment
-
Brukt. Byttet det mot et annet.
Skal skru opp og sjekke main shaft og fethering shaft.Kristian Westgård
Nittedal
Rave ENV / JR Vibe E12 SG Ito / JR NEX E8 / JR Vibe 50
Pilots take no special joy in walking. Pilots like flying.
— Neil Armstrong
Comment
-
Jeg synes også det ser ut som noe vibrasjonsrelatert.. Kan du poste en screenshot av innstillingene dine i vstabi? Har du forresten testet med flere forskjellige headspeed?
Har du bluetooth modul? I såfall kan du bruke Spektrum Analyzer til å sjekke hvor vibrasjonene kommer fra.. Hale, hovedrotor eller motor.. Jotto er ekspert på å jakte vibrasjoner
Logo 700 Xxtreme Vbar 5.3 Pro
T-Rex 700N DFC Vbar 5.3 Pro
T-Rex 500 DFC Vbar 5.3 ProComment
-
Få deg en bluetooth-modul så du kan sjekke vibrasjoner mens du flyr. Da kan du finne ut om vibrasjonene kommer fra hale, hode eller motor.
Det første du kan gjøre er å sjekke loggen etter at du har landet. Se om du får en haug med vibrasjons-advarsler. Pass på at du ser på loggen fra når du har fløyet og ikke når heliet har stått på bakken.Greverud Helikopter-, Whisky- og Kaffeforening
Anything worth doing is worth overdoing!Comment
-
Jeg sjekka loggen etter en tur i dag. Den var veldig venstre-tung (grafen er veldig høy på venstre side). I tekst-loggen er det også ramset opp en masse vibrasjons-varsler. Jeg sto midt i åkeren med laptopen og fikk ikke lagret analysen (om det i det hele tatt er mulig??).
Jeg kan godt poste screen shot av innstillingene - men veldig kort fortalt er det nå cyclic gain på 45 og rudder gain på 45. Begge startet på 60, og så har jeg jobbet meg nedover. Men det hjelper ingen ting.Kristian Westgård
Nittedal
Rave ENV / JR Vibe E12 SG Ito / JR NEX E8 / JR Vibe 50
Pilots take no special joy in walking. Pilots like flying.
— Neil Armstrong
Comment
-
Jeg sjekka loggen etter en tur i dag. Den var veldig venstre-tung (grafen er veldig høy på venstre side). I tekst-loggen er det også ramset opp en masse vibrasjons-varsler. Jeg sto midt i åkeren med laptopen og fikk ikke lagret analysen (om det i det hele tatt er mulig??).
Jeg kan godt poste screen shot av innstillingene - men veldig kort fortalt er det nå cyclic gain på 45 og rudder gain på 45. Begge startet på 60, og så har jeg jobbet meg nedover. Men det hjelper ingen ting.Grafen er ikke en logg, det er en live-visning av vibrasjonsspekteret.
Hvilke advarsler fikk du? Du kan jo paste screenshot fra loggen, eller bare teksten fra loggen her. Pass på at du velger den delen som faktisk gjelder flyturen.Greverud Helikopter-, Whisky- og Kaffeforening
Anything worth doing is worth overdoing!Comment
-
Da har det vært jordskjelv her. Hoho! Eller kanskje det var jeg som trampet hardt på fotballbanen fordi kjerra ikke vil fly pent!
Her er hele flightloggen i PDF-format: log.pdf
Den siste flighten følger under her:
Flight 1 (den som ble filmet og lagt ut her):
0:00 Coldstart A Coldstart is done on the beginning of each switch on time. A Coldstart can happen only, if the VBar
Units is disconnected from power for more than 5 Seconds.
0:00 Reset Reason: Power On
This happens if power is applied to the VBar unit. Usually this is ok, but it shall never happen in
operational mode. So if a reset happens during flight, this points to a power problem. During flight the
power on reset results in a warmstart. If a coldstart happens during flight, the power loss was more
than 5 Seconds
0:00 Bank 0 Loaded Bank 0 was loaded from the non volatile memory. This can be triggered my manual backswitch from
the userinterface as well as in flight if bank switch is programmed to the aux channel. On Startup the
Bank 0 is loaded by default.
0:05 Calibration Finished At each Coldstart, the sensor and RC Values are calibrated to the actual seen values. If the calibration
is finished, this message confirms the storage of data into the internal non volatile calibration memory
0:15 Good Health Message
(10sec)
This Message describes the good health state. That means, that the VBar unit does not see any error
or Info Message in the last 10 Seconds.
0:25 Good Health Message
(10sec)
This Message describes the good health state. That means, that the VBar unit does not see any error
or Info Message in the last 10 Seconds.
0:35 Good Health Message
(10sec)
This Message describes the good health state. That means, that the VBar unit does not see any error
or Info Message in the last 10 Seconds.
0:45 Good Health Message
(10sec)
This Message describes the good health state. That means, that the VBar unit does not see any error
or Info Message in the last 10 Seconds.
0:55 Good Health Message
(10sec)
This Message describes the good health state. That means, that the VBar unit does not see any error
or Info Message in the last 10 Seconds.
1:05 Good Health Message
(10sec)
This Message describes the good health state. That means, that the VBar unit does not see any error
or Info Message in the last 10 Seconds.
1:07 Extreme Vibration
Level
Vibrations are extreme. That means, that the measurement signal is much lower than the signal level
of the vibrations. No usable flying is possible with this level. Everything has to be checked and
extended tests are needed to isolate and eliminate the source of vibrations
1:17 Good Health Message
(10sec)
This Message describes the good health state. That means, that the VBar unit does not see any error
or Info Message in the last 10 Seconds.
1:27 Good Health Message
(10sec)
This Message describes the good health state. That means, that the VBar unit does not see any error
or Info Message in the last 10 Seconds.
1:36 Raised Vibration Level There was detected a raised level of Vibration. Since the vibration detector has to decide which signal
is vibration and chis is the intended measurement signal, this can happen sometimes on hard 3d
moves. It shall not happen all the time. If this error is reported repedidtly very often, check the heli for
vibration sources.
1:45 Raised Vibration Level There was detected a raised level of Vibration. Since the vibration detector has to decide which signal
is vibration and chis is the intended measurement signal, this can happen sometimes on hard 3d
moves. It shall not happen all the time. If this error is reported repedidtly very often, check the heli for
vibration sources.
1:55 Raised Vibration Level There was detected a raised level of Vibration. Since the vibration detector has to decide which signal
is vibration and chis is the intended measurement signal, this can happen sometimes on hard 3d
moves. It shall not happen all the time. If this error is reported repedidtly very often, check the heli for
vibration sources.
2:05 Raised Vibration Level There was detected a raised level of Vibration. Since the vibration detector has to decide which signal
is vibration and chis is the intended measurement signal, this can happen sometimes on hard 3d
moves. It shall not happen all the time. If this error is reported repedidtly very often, check the heli for
vibration sources.
2:14 Raised Vibration Level There was detected a raised level of Vibration. Since the vibration detector has to decide which signal
is vibration and chis is the intended measurement signal, this can happen sometimes on hard 3d
moves. It shall not happen all the time. If this error is reported repedidtly very often, check the heli for
vibration sources.
2:24 Raised Vibration Level There was detected a raised level of Vibration. Since the vibration detector has to decide which signal
is vibration and chis is the intended measurement signal, this can happen sometimes on hard 3d
moves. It shall not happen all the time. If this error is reported repedidtly very often, check the heli for
vibration sources.1
2:33 Raised Vibration Level There was detected a raised level of Vibration. Since the vibration detector has to decide which signal
is vibration and chis is the intended measurement signal, this can happen sometimes on hard 3d
moves. It shall not happen all the time. If this error is reported repedidtly very often, check the heli for
vibration sources.
2:43 Raised Vibration Level There was detected a raised level of Vibration. Since the vibration detector has to decide which signal
is vibration and chis is the intended measurement signal, this can happen sometimes on hard 3d
moves. It shall not happen all the time. If this error is reported repedidtly very often, check the heli for
vibration sources.
2:53 Good Health Message
(10sec)
This Message describes the good health state. That means, that the VBar unit does not see any error
or Info Message in the last 10 Seconds.
3:03 Good Health Message
(10sec)
This Message describes the good health state. That means, that the VBar unit does not see any error
or Info Message in the last 10 Seconds.Kristian Westgård
Nittedal
Rave ENV / JR Vibe E12 SG Ito / JR NEX E8 / JR Vibe 50
Pilots take no special joy in walking. Pilots like flying.
— Neil Armstrong
Comment
Forum Bottome ADS
Collapse
Comment