Unconfigured Ad

Collapse

Ny 700N under bygging

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • retlaw
    • Jan 2007
    • 896

Ny 700N under bygging

Har kjøpt meg en trex 700N og etter litt omtanke så tror jeg nok at det er best med nye mottaker batteri da mine 2s lipo på 1800mAh virker litt liten etter det jeg har forstått, og dem har dessuten ligget ifred ganske lenge i hyllen og er i tvil på om jeg tør å bruke dem på denne modellen.. Hva slags pakker bruker dere på deres 90size og hvor mange flights for dere? Anbefalinger

Oppsette er

700N flybarless
    YS 91SR
    Hatori SB-19FH
    Spektrum AR7100R mottaker med Govenor
    3 x DS8717 på swach
    1 x DS8717 på throttel
    DS8900G til halen
    Gyro: Enten Spartan 760, eller Align GP750.. Noen tips erfaringer med disse??
    Bedre å spørre en gang for mye enn en styrt for mye

walter@retlaw.no
  • KTL!
    • Sep 2003
    • 295

Jeg bruker ett 2s 3300mah Hyperion batteri i min 700N og det funker ganske bra
    ang gyro..så ville jeg gått for Spartan gyroen den er genial

Comment

• retlaw
      • Jan 2007
      • 896

Originally posted by KTL!
      Hvor mange flights får du med den pakken før du må lade, evt. shifte?

walter@retlaw.no

Comment

• KTL!
        • Sep 2003
        • 295

Jeg flyr 5-6 turer før jeg lader

Comment

• retlaw
          • Jan 2007
          • 896

takker og bukker

walter@retlaw.no

Comment

• RunarS
            • Jun 2010
            • 226

Originally posted by KTL!
            Støttar den!
            Har prøvd både GP750 og DS760 på samme doning, og Spartan sin gyro er fantastisk!
            Runar Sandnes
            Medlem i Gloppen modellflyklubb

------
            Constantly fighting gravity

Blade MCPX - T-Rex 250 FBL - T-Rex 500CF FBL - T-Rex 700E FBL - Yak54-50EP - DJI F550 Hexa - Pilot RCŽish Yak-54 m/DLE 30 - BeastX - Spektrum DX7

Comment

• coolpex
              • Nov 2007
              • 344

Hmm, ser på oppsettet ditt at det står 700N Flybarless.
              Er det da vits å tenke på spartan 760 eller gp 750?.
              Er det 700N FBL må man jo bruke fbl gyro å da har vel de fleste gyro til halen i samme unit.
              ​​​Kim-Arne

Comment

• RunarS
                • Jun 2010
                • 226

Originally posted by coolpex
                Er det 700N FBL må man jo bruke fbl gyro å da har vel de fleste gyro til halen i samme unit.
                Det finst folk som flyr med fbl-haud utan fbl-gyro ("nobar"), men det er relativt ustabilt og krev "litt" meir stikkejobb... Det vanlige er definitivt å bruke fbl-gyro, ja!
                Runar Sandnes
                Medlem i Gloppen modellflyklubb

------
                Constantly fighting gravity

Blade MCPX - T-Rex 250 FBL - T-Rex 500CF FBL - T-Rex 700E FBL - Yak54-50EP - DJI F550 Hexa - Pilot RCŽish Yak-54 m/DLE 30 - BeastX - Spektrum DX7

Comment

• retlaw
                  • Jan 2007
                  • 896

Originally posted by coolpex
                  hmm.. Er mitt første fbl heli, så må ærlig si at det ikke har slått meg inn.. Men det rare er i så fall at GP750 er med i combo pakken til 700 fra helikraft

Helikraft T-REX 700 Nitro 3GX Super Combo (KX018008A)

Har nå det meste til en 90 size som var tiltenkt Avant Auroran som aldri kom til meg, blant motoren spartan-gyroen og JR servoene..

walter@retlaw.no

Comment

• coolpex
                    • Nov 2007
                    • 344

Ser den du linker til har 3GX å den har både fbl å halegyro i samme unit. Så hvorfor det er med en gp750 skjønner jeg ikke helt.
                    Å fly såkalt nobar tror jeg ikke at jeg har tatt sjangsen på. Er litt for lite gla i å krasje til det
                    ​​​Kim-Arne

Comment

• KjetilT
                      • Feb 2011
                      • 78

Vist du ser nederst på hva som følger med, så er det bare Align som har vert litt for rask med copy/paste da det blir linket ett Flybar heli og GP750 gyroen, mens ilustrasjonen viser 3GX FBL unit'en... Følger nok ikke med noe Gyro her, bare FBL unit Dessuten er da GP750 en god del utdatert for dagens nye kit Er GP780 eller GP900 som følger med der.

Comment

• retlaw
                        • Jan 2007
                        • 896

Originally posted by xillianto
                        Vist du ser nederst på hva som følger med, så er det bare Align som har vert litt for rask med copy/paste da det blir linket ett Flybar heli og GP750 gyroen, mens ilustrasjonen viser 3GX FBL unit'en... Følger nok ikke med noe Gyro her, bare FBL unit Dessuten er da GP750 en god del utdatert for dagens nye kit Er GP780 eller GP900 som følger med der.
                        Neiiiii... Har jeg blitt lurt? hehe.. Som sagt så er dette mitt første fbl heli. Vi får vel bare vente til at tollvesenet er ferdig med pakken før jeg kan konkludere på jeg har blitt lurt eller ikke.. Gruer meg litt til å sette opp mitt første fbl...

walter@retlaw.no

Comment

• KjetilT
                          • Feb 2011
                          • 78

Lurt ? 3GX er da både dyrere og Flybarless er da bedre... så om du er blitt lurt kan da diskuteres...

Comment

• kesundt
                            • Jun 2008
                            • 284

Originally posted by retlaw
                            Hva slags pakker bruker dere på deres 90size og hvor mange flights for dere? Anbefalinger
                            Her er min løsning:
                            Etter en del eksperimentering, søk på en rekke fora og batteri sjekker kom jeg fram til følgende løsning.
                            Jeg monterte to stk standard Align 2S 1900mAh batterier i parallell og monterte disse på toppen av hverandre som bildet viser.
                            Løsningen gir 5 (tja 6 fulle tanker) med flights (på 10 til 12min) innkludert strøm som brukes til gløding ved oppstart hver gang.
                            Jeg sier "tja kanskje 6 fulle tanker" fordi jeg foretrekker å være helt sikker på at jeg ikke går tom derfor (5).
                            (Det er selvfølgelig katastrofalt om batteriene går tomme i flight)

Det er koblet sammen med Y-kabler som enkelt kan lages selv eller kjøpes på nettet.
                            Batteriene lades montert i helikopteret som 2s2p batteri pakke.

Det kan være litt trangt under canopy dersom man prøver feks 2s 4000mAh pakker fordi batteriene produseres in lengdn ikke høyden når batteri kapasiteten skal økes. Denne løsningen bygger i høyden.

/K

Click image for larger version

Name:	IMAG1885.jpg
Views:	1
Size:	88.0 KB
ID:	588388
                            Last edited by kesundt; 14-05-12, 12:31.
                            TREX250 Super Combo + TREX450 Pro V2 + TREX700N 3G FBL + OS91HZ-R + Hattori pipe + E-Flite Blade MCPX v2
                            Futaba Radio 10CP, FASST RS617FS Receiver + FASST R6008HS receiver + Spectrum 6E
                            GoPro Hero2 + 5,8GHz FPV equipment
                            Realflight G45 simulator
                            Webside: http://kestral.no/Knut/RC/RC.htm

Comment

• retlaw
                              • Jan 2007
                              • 896

Noen som har erfaring med Pulse RX lipo, eller hørt om disse før? Disse virket svært lovende med tanke på kapasitet/vekt forhold...

PULSE BATTERY - Home

walter@retlaw.no

Comment

Working...