Unconfigured Ad

Collapse

Ny 700N under bygging

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • OTA
    • Nov 2009
    • 759

Har brukt FP 2S 5000mah lipo på min 700N, og det er plass til den selv om den ligger godt klistret inntil canopy i fronten.
    Allikevel, men slike lange pakker er ikke helien i balanse lenger (framtung) og det er irriterende, så jeg er tilbake på en 2000mah pakke og lader heller litt oftere.
    Øystein T.

EF Extra 300 70"
    Speedfire F5B
    Baudis Fosa F3B
    Ascot F3B
    Lynx Carbon
    EF Extra 300, 58" Electric
    T-Rex 700N

www.artistic3d.net

Comment

• audifrik
      • Mar 2008
      • 497

Originally posted by retlaw
      Neiiiii... Har jeg blitt lurt? hehe.. Som sagt så er dette mitt første fbl heli. Vi får vel bare vente til at tollvesenet er ferdig med pakken før jeg kan konkludere på jeg har blitt lurt eller ikke.. Gruer meg litt til å sette opp mitt første fbl...
      Bare og ringe meg om du trenger hjelp til og sette opp fbl, du hjalp jo meg i gang for noen år siden.
      3gx er grei og sette opp, og akkurat satt opp en 700e fbl for en annen.
      Funker helt greit.
      Lower, Lower, oops.
      Flyr mest elektromodeller, og noe bensin/glow.

Comment

• retlaw
        • Jan 2007
        • 896

Da er bygging i gang

Lurer nå på hva slags erfaring folk har med Align DS610 servoene og DS650 til halen. Når dem først er med i pakken så det kanskje greit å bruke dem på denne modellen og spare mine JR DS8717 og DS8900G til et fremtidige heli isteden.. Erfaringer??

Legger til at jeg flyr hard 3D..
        Bedre å spørre en gang for mye enn en styrt for mye

walter@retlaw.no

Comment

• Trulsen
          • Aug 2006
          • 3411

Originally posted by retlaw
          Da er bygging i gang

Lurer nå på hva slags erfaring folk har med Align DS610 servoene og DS650 til halen. Når dem først er med i pakken så det kanskje greit å bruke dem på denne modellen og spare mine JR DS8717 og DS8900G til et fremtidige heli isteden.. Erfaringer??

Legger til at jeg flyr hard 3D..

DS650 har fungert bra for mange og det er en bra servo i utgangspunktet. Men etter at jeg har slitt med litt haleproblemer på min 7hv har jeg googlet en del og funnet ut at de har relativt høy feilprosent. Jeg bytta til en annen servo og det gjorde susen for min del. Det er bare å prøve. Mange er veldig fornøyd med den og den kommer tross alt med i et kit som skal funke ut av boksen. DS610 er veldig bra og de kan du trygt bruke

Comment

• kesundt
            • Jun 2008
            • 284

Originally posted by Trulsen
            DS650 har fungert bra for mange og det er en bra servo i utgangspunktet. Men etter at jeg har slitt med litt haleproblemer på min 7hv har jeg googlet en del og funnet ut at de har relativt høy feilprosent. Jeg bytta til en annen servo og det gjorde susen for min del.
            Kan du ikke skrive litt mer om dette + dele URLene til websider som snakker om høy feil prosent på DS650.
            Hva byttet du til når du ikke bruker DS650?
            TREX250 Super Combo + TREX450 Pro V2 + TREX700N 3G FBL + OS91HZ-R + Hattori pipe + E-Flite Blade MCPX v2
            Futaba Radio 10CP, FASST RS617FS Receiver + FASST R6008HS receiver + Spectrum 6E
            GoPro Hero2 + 5,8GHz FPV equipment
            Realflight G45 simulator
            Webside: http://kestral.no/Knut/RC/RC.htm

Comment

• Trulsen
              • Aug 2006
              • 3411

Originally posted by kesundt
              Kan du ikke skrive litt mer om dette + dele URLene til websider som snakker om høy feil prosent på DS650.
              Hva byttet du til når du ikke bruker DS650?

Jeg har ingen spesifikke urler til nettsteder hvor dette er beskrevet. Jeg googlet og fant en del om dette blant annet på helifreak. Har aldri sett noe tall på det bortsett fra noen brukererfaringer som sier at enten så har du en perfekt DS650 eller så er den ikke helt som den skal være. Har dog aldri lest noe negativt om de før jeg begynte å leite. Jeg har vært av den oppfatning at det er en veldig god servo for pengene. Har også snakket med folk som har brukt BLS251 som ikke merker forskjell på den og 650. Jeg kjøpte BLS251 fordi den er relativt billig og velprøvd.

Comment

• kristianwest
                • May 2011
                • 1769

Jeg tror veldig mange bruker ds650 og ds610 og er happy. Inkludert meg selv. Har nevnte oppsett på to helier, en 550 og en Rave env.
                Det er solgt så mange av de servoene at jeg tviler på om to-ti-tjue poster på Helifreak gir noe særlig nyttig kunnskap. Det skjer feil med alle fabrikater og modeller.
                Kristian Westgård
                Nittedal

Rave ENV / JR Vibe E12 SG Ito / JR NEX E8 / JR Vibe 50

Pilots take no special joy in walking. Pilots like flying.
                — Neil Armstrong

Comment

• retlaw
                  • Jan 2007
                  • 896

Bra at du er fornøyd Kristianwest, og synd at du hadde litt problemer Trulsen.. Selv har jeg har mye dårlig erfaring med Align elektronikk, men det skal sies at det meste av Align elektronikken jeg har testet er fra en tid da Align slo gjennom med 450 og 600 helikoptrene. Trex modellene 500, 700, 250 og 100 + det meste av elektronikken Align har i sitt produktkatalog idag fantes ikke den gang. Har vel fått litt bedre oppfatning av elektronikken dems pr. dags dato, men er forsatt langt fra første valget mitt og jeg skulle ha kjøpt meg nytt løst elektronikk idag.

Takker for innspill..

Tror at jeg velger å bruke JR DS8900G servoen på halen, og benytter meg av Align DS650 som throttel servo..
                  Last edited by retlaw; 18-05-12, 16:08.

walter@retlaw.no

Comment

• kristianwest
                    • May 2011
                    • 1769

Det er Savox som lager Align-servoene. Tror som sagt kvaliteten er respektabel.

Er ds650 sterk nok som throttleservo?
                    Kristian Westgård
                    Nittedal

— Neil Armstrong

Comment

• retlaw
                      • Jan 2007
                      • 896

Originally posted by kristianwest

Sterk nok?? Trenger denne å være så sterk?? Er mer bekymret over om den tåler vibrasjonene som blir overført direkte fra linken fra motoren...

walter@retlaw.no

Comment

• Trulsen
                        • Aug 2006
                        • 3411

Originally posted by kristianwest

Sterk nok!? Den skal tross alt bare åpne/stenge ett spjeld i forgasseren.

Kvaliteten er nok bra på servoene ja. Har flere hundre flights på 610 servoene uten noen issues..

Edit: leif
                        Last edited by Trulsen; 18-05-12, 18:34.

Comment

• kristianwest
                          • May 2011
                          • 1769

Originally posted by Trulsen

Sterk nok!? Den skal tross alt bare åpne
                          Sent/stenge ett spjeld i forgasseren.
                          Ja, jeg spør bare jeg. Yrkesskade.
                          Kristian Westgård
                          Nittedal

— Neil Armstrong

Comment

• retlaw
                            • Jan 2007
                            • 896

Det mekaniske er unnagjort og driver nå med elektronikken. Ut ifra det jeg forstår fra manualen så kan jeg bruke 3GX apparatet som mottaker med 2 stk satelitt-mottakere til JR/Spektrum. Noen som fraråder dette?

Nå har jeg ikke 2 like satelitt mottakere, men 1 stk. JR og 1 stk. Spektum satelitt-mottaker, men begge benytter seg av DSM2 teknologien. Satser på dette går bra
                            Last edited by retlaw; 18-05-12, 17:34.

walter@retlaw.no

Comment

• jonny
                              • Sep 2010
                              • 710

Mener jeg Har lest en plass att align egentlig ikke anbefaler spektrum satellitter på 3gx.
                              Vet det høres rart ut, men det var en grunn. Tror det var pga satellitter har dårligere toleranse mot lav volt enn full mottaker har.
                              Skal se om jeg finner det, så jeg får bevist att det ikke bare et minnet mitt som spiller meg ett puss

EDIT: http://www.helifreak.com/showthread.php?t=385361

Sent from my HTC Desire using Tapatalk 2
                              Last edited by jonny; 18-05-12, 18:12.
                              ---------------------------------------------
                              Spektrum DX8 UTEN PROBLEMER
                              Align T-Rex 450 pro BeastX + RJX - 6S
                              Align T-Rex 600Efl Pro Vbar
                              Mikado logo 600 3D Vbar
                              Align T-Rex 700N DFC Vbar - Nitro rules

Comment

• jotto
                                • Jul 2007
                                • 3060

Jeg hadde Spektrum-satellitter på en T-Rex 500 med V-Bar og Castle Creations Ice 75 (eller noe sånt). Når jeg røsket raskt i stikkene, så rebootet satellittene konsekvent. Byttet til ekstern BEC, og da forsvant problemet.

Vet ikke om jeg skal skylde på satellittene eller på BEC i CC-regulatoren, men spenningsfallet var iallefall for stort for satellittene selv om strømtrekket var langt under det BECen er spekket for.
                                Greverud Helikopter-, Whisky- og Kaffeforening

Anything worth doing is worth overdoing!

Comment

Working...