Har drevet med fly ett par år nå, men fikk lyst å prøve helikopter.. kjøpte meg en brukt Caliber 30 og har noen spørsmål ang det og håper noen vil hjelpe meg.. Er helt blank på heli.!!!
Hvordan får jeg stilt inn motoren? På flyene gikk det ganske greit, men er usikker på hvordan jeg skal gå fram på heliet.. Kan jeg ta ut motoren og sette den i benk med propell på og stille inn, eller bør den stå i helien?
Tror den går for feit, det drypper av eksosanlegget og det ryker. Når jeg kniper av slangen under bakking øker turtallet merkbart og det går ganske lang tid før motoren stopper. Dette skulle jo tyde på for fet blanding..
Med trottelen stengt kan jeg skru inn bakkeskruen 1 og 1/2, er dette sånn nogenlunde rett??? Hoveddysa står 1 og 1/4 ut..
Har noen de rette grunninnstillingene?
Har også kjøpt ett treningsunderstell og går utifra at dette skal festes slik at ikke tyngdepunktet forandrer seg....?
Trenger også ett fint oppsett for nybegynnere mellom trottle og pitch.
Håper noen kan hjelpe en sugen helipilot...
Hvordan får jeg stilt inn motoren? På flyene gikk det ganske greit, men er usikker på hvordan jeg skal gå fram på heliet.. Kan jeg ta ut motoren og sette den i benk med propell på og stille inn, eller bør den stå i helien?
Tror den går for feit, det drypper av eksosanlegget og det ryker. Når jeg kniper av slangen under bakking øker turtallet merkbart og det går ganske lang tid før motoren stopper. Dette skulle jo tyde på for fet blanding..
Med trottelen stengt kan jeg skru inn bakkeskruen 1 og 1/2, er dette sånn nogenlunde rett??? Hoveddysa står 1 og 1/4 ut..
Har noen de rette grunninnstillingene?
Har også kjøpt ett treningsunderstell og går utifra at dette skal festes slik at ikke tyngdepunktet forandrer seg....?
Trenger også ett fint oppsett for nybegynnere mellom trottle og pitch.
Håper noen kan hjelpe en sugen helipilot...
Comment