Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hva har du gjort for helikopteret ditt idag?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • I dag har jeg forbarmet meg over en eske rallemikk som har stått på hylla siden snøen forsvant i våres. Skal prøve om jeg kan få noe flygbart ut av det, men dette kan jeg ikke noe med så det kan spørs....

    Click image for larger version

Name:	Hobby_20121213_037.JPG
Views:	2
Size:	148.0 KB
ID:	595341




    EDIT (qudrocopter):
    Tok meg de friheten å kopiere dette innlegget inn i en ny tåd under multicopter området: (MFN) ModellflyNytt.no
    Håper tråden kan forsette der.
    Last edited by Quadrocopter; 14-12-12, 14:58.
    arhennie

    MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
    http://hadelandmfk.no/
    www.henniehobby.no/arne

    Comment


    • Originally posted by Quadrocopter
      Den hører definitivt til i ny bygge tråd under her: Generelt Multicopter
      og ser frem til at det ferdige resultatet havner her: (MFN) ModellflyNytt.no
      Byggetråd ja, tenkte kanskje det ja. For å få litt hjelp om ikke annet. Den var jo sammen i løpet av en ørliten kveldsøkt, men det er jo dette med kontroller kortet som kan bli litt spennende. HobbyKing KK2.0 m/ LCD Display heter dingsen...

      EDIT (qudrocopter):
      Tok meg de friheten å kopiere dette innlegget inn i en ny tåd under multicopter området: (MFN) ModellflyNytt.no
      Håper tråden kan forsette der.
      Last edited by Quadrocopter; 14-12-12, 14:58.
      arhennie

      MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
      http://hadelandmfk.no/
      www.henniehobby.no/arne

      Comment


      • Originally posted by arhennie View Post
        Byggetråd ja, tenkte kanskje det ja. For å få litt hjelp om ikke annet. Den var jo sammen i løpet av en ørliten kveldsøkt, men det er jo dette med kontroller kortet som kan bli litt spennende. HobbyKing KK2.0 m/ LCD Display heter dingsen...


        KK2.0 flyr veldig bra, men jeg vil anbefale å oppgradere til siste versjon. Usikker på hvilken som er siste men ta et søk på RCgroups der står alt i første posten til KapteinKUK/lazybee her på forumet som har designa dingsen.. Har skjedd mye med siste FW har jeg forstått

        Den er veldig enkel å sette opp egentlig. Får først strøm på kortet å se på motorrekkefølga før du lodder motorledningene hvis du ikke bruker bullet plugger da. Jeg bruker å lodde motorledningene rett på fartsregulatoren for å gjøre det hele litt mer cleant og slippe plugger. Litt tungvindt da men det går greit.


        Denne flyr nok sikkert greit. Hvilke propellfester har du? Kun slike collet fester til akslingen? Jeg foretrekker slike man skrur på motoren og fester propellen med en mutter. Vet ikke hva den type feste heter jeg da men!


        Gudd løkk!


        EDIT (qudrocopter):
        Tok meg de friheten å kopiere dette innlegget inn i en ny tåd under multicopter området: (MFN) ModellflyNytt.no
        Håper tråden kan forsette der.
        Last edited by Quadrocopter; 14-12-12, 14:58.

        Comment


        • Jeg skal bruke bullets på motorledningene. Også for at ledningene skal bli lange nok. Også har jeg kjøpt adaptere for skrudd propell istedet for strikk feste. Vet ikke om jeg har det som trengs for å oppgradere kortet men det kan jeg spørre mer om i en egen tråd. Jeg lastet i allefall ned masse greier fra HK sin produktside så jeg finner kanskje svaret der.

          EDIT (qudrocopter):
          Tok meg de friheten å kopiere dette innlegget inn i en ny tåd under multicopter området: (MFN) ModellflyNytt.no
          Håper tråden kan forsette der.
          Last edited by Quadrocopter; 14-12-12, 14:57.
          arhennie

          MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
          http://hadelandmfk.no/
          www.henniehobby.no/arne

          Comment


          • Originally posted by arhennie View Post
            De batteriene er så små så at de mister futten etter kort tid i sånn kulde er vel ikke helt utenkelig.
            Da er det bevist, 1S 520mAh (15C) Arrowind som jeg bruker på Blade 120sr liker ikke kulde noe særlig. Normal hovring inne gir 06:30 flytid, så jeg har normalt hatt timeren på 05:00 og flyd i høst med dette. Men nå på onsdagen datt modellen ned fra over takhøyde etter kun få minutter. Alt er jo reparert, nye skid,canopy og drev og test flydd inne på kontoret...

            Men i dagens lunsj pause måte jeg ut igjen (-8c) og da merket jeg at modellen ble daffere og daffere og etter 4min landet den pent i pudder snøen uten motorkraft.

            * Noen hint til bedre batterier, eller hvordan pakke inn dette så jeg kan fly uten å ha kun 3min fly tid...?
            Er jo ikke mye plass eller vekt som kan legges til her, så kreative forslag mottas med takk....

            - Er ellers varslet snø i morgen så det blir vel mer planker på jordet framfor små visper....
            Audun Johnsrud
            Nittedal - HMFK

            * Flyr divserse planker og noen visper.
            En vellykket flytur er alltid en flytur nærmere neste kræsj.

            Comment


            • I dag får jeg DFC swash til min T-rex 700 som jeg skal montere.
              Så skal Futaba CGY-750 som er montert i den programeres på ny fra bunn av etter en software oppdatering til ver-1,31
              ​​​Kim-Arne

              Comment


              • Originally posted by AudunJ View Post
                * Noen hint til bedre batterier, eller hvordan pakke inn dette så jeg kan fly uten å ha kun 3min fly tid...?
                Er jo ikke mye plass eller vekt som kan legges til her, så kreative forslag mottas med takk....
                Løsningen kan være større heli med større batterier som ikke lar seg nedkjøle i løpet av flytiden. Enten du bruker 300'en din eller kjøper noe større
                arhennie

                MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
                http://hadelandmfk.no/
                www.henniehobby.no/arne

                Comment


                • Originally posted by arhennie View Post
                  Løsningen kan være større heli med større batterier som ikke lar seg nedkjøle i løpet av flytiden. Enten du bruker 300'en din eller kjøper noe større
                  +++++++++111

                  har 700 pakkene i varmestua(bilen, med motoren i gang), disse holder ca samme temp etter fliight, så de klarer seg utmerket

                  men hvis du forhåndsvarmer ncpx og lignende pakker, til typ 30-40 grader, pleier de ofte holde en ok flight.
                  Last edited by andersand; 14-12-12, 13:12.

                  Comment


                  • Originally posted by AudunJ View Post
                    * Noen hint til bedre batterier, eller hvordan pakke inn dette så jeg kan fly uten å ha kun 3min fly tid...?
                    Er jo ikke mye plass eller vekt som kan legges til her, så kreative forslag mottas med takk....
                    Om du har lyst på så tror jeg at jeg har noen 850mAh 20C 1S pakker som jeg tok inn til en med Blade 120 som du kan få for nesten ingenting. litt lang og smal men kan monteres i canlopyen pekende ut bakover uten noe stort problem i hvertfall
                    Rasmus Fauske
                    TDR 2012, MD8 @ 14S, MD6 @ 7S, Pantera 50, KDS Chase 360, BigNasty
                    http://www.easyisp.no http://www.rc-batteri.no

                    Comment


                    • Endte opp med å kjøpe en mqx på tilbud hos globy til 800 sånn at mcpx'en min ikke skulle føle seg så alene der på hylla
                      ---------------------------------------------------------------
                      Spectrum DX6i
                      Med propellen på toppen: mcpx, mqx, JR Forza 450, T-Rex 150
                      Med propellen i front: Blue Phoenix elektrifisert R.I.P, Multiplex Easystar II

                      Comment


                      • Re: Hva har du gjort for helikopteret ditt idag?

                        Har endelig fått montert ny canopy på logoen.
                        Den gir meg sterke insekts assosiasjoner, men bør bli meget synelig i lufta.
                        Ble også rimelig overrasket over att de to 6s3300 batteriene jeg bestilte på rc-batteri.no fredags kveld lå og ventet på meg når jeg kom hjem fra jobb idag.
                        Attached Files
                        ---------------------------------------------
                        Spektrum DX8 UTEN PROBLEMER
                        Align T-Rex 450 pro BeastX + RJX - 6S
                        Align T-Rex 600Efl Pro Vbar
                        Mikado logo 600 3D Vbar
                        Align T-Rex 700N DFC Vbar - Nitro rules

                        Comment


                        • nice blir koolt å se den på Stend
                          Goblin 700 : vbar 5,3 pro
                          Atom 6HV : vbar NEO pro rescue

                          HD 500 Cell : brain2

                          DX9

                          Comment


                          • idag kom servo som eg kommer har på 450 , bytter ut align 410m mot de , blir lei av hur fort de blir slakk
                            Attached Files
                            Goblin 700 : vbar 5,3 pro
                            Atom 6HV : vbar NEO pro rescue

                            HD 500 Cell : brain2

                            DX9

                            Comment


                            • I dag har jeg forbarmet meg over min stakkars Whiplash 90N som har ligget på bortgjemt siden den kom på døra her tidlig i oktober.

                              Click image for larger version

Name:	Whip90N_20121218_001.JPG
Views:	2
Size:	185.3 KB
ID:	595553

                              Click image for larger version

Name:	Whip90N_20121218_006.JPG
Views:	2
Size:	110.5 KB
ID:	595552
                              arhennie

                              MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
                              http://hadelandmfk.no/
                              www.henniehobby.no/arne

                              Comment


                              • Hva har du gjort for helikopteret ditt idag?

                                Det er ett stykk flott heli jeg også kunne tenkt meg
                                Er det orginal canopy?
                                Hvor mange heli har du egentlig nå?
                                ---------------------------------------------
                                Spektrum DX8 UTEN PROBLEMER
                                Align T-Rex 450 pro BeastX + RJX - 6S
                                Align T-Rex 600Efl Pro Vbar
                                Mikado logo 600 3D Vbar
                                Align T-Rex 700N DFC Vbar - Nitro rules

                                Comment

                                Working...
                                X