Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hva har du gjort for helikopteret ditt idag?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Det er ikke heliet jeg er bekymret for
    arhennie

    MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
    http://hadelandmfk.no/
    www.henniehobby.no/arne

    Comment


    • Ja, har fått gjort litt i dag og...

      En kompis på Hamar sverget på kraftig effektøkning på 130X ved bruk av nano-tech 450 65C. Når jeg prøvde fant jeg fort ut at det var absolutt noe i det. I allefall nok til at den dårlige mesh'en jeg tydelig har hatt hele tiden, (men som jeg ikke har merket noe til før nå), gjorde at flighten ble maks 10 sek. lang. (Til nå har jeg flydd på nano-tech 300 35C). Men heliet virket veldig hissig den lille tiden jeg fikk prøvd.

      Click image for larger version

Name:	IMG_7753.JPG
Views:	1
Size:	237.1 KB
ID:	595648

      Etter husrengjøringen var godkjent og juletre på plass i dag fikk jeg lov av høvdingen å gjøre noe fornuftig. Så da kastet jeg meg over 130X'en og fikset gear mesh. Det er ingen justering på dette så jeg friserte skruehullene litt. Det hele gikk veldig smertefritt og greit.

      Når jeg var så godt i gang bestemte jeg meg for å kaste meg over en del andre issues som etter hvert har utviklet seg på denne. Så langt har jeg vært svært fornøyd med 130X og ikke gjort noen modifikasjoner med unntak av at crown-gear til haleoverføringen ble byttet til metall. (De orginale holder fra ca. 0 - 10 flighter). Da jeg byttet dette fikk jeg mer slakk opp og ned i haleakselen. Jeg fikk slipet til en shim som tok vekk det meste av dette.

      Click image for larger version

Name:	IMG_7749.JPG
Views:	1
Size:	211.8 KB
ID:	595649

      Deretter byttet jeg halebommen til et carbon firkant rør fra HK. Orginalen er utrolig myk og kan enkelt vris 90 grader. Rørene fra HK er langt stivere. Når halen var av satte jeg samtidig på en Microheli halekasse jeg har hatt liggende i lang tid. Til slutt limte jeg fremre TT-gear og fikk samtidig fjernet en masse slakk der også. Etter tips fra en kompis limte jeg en carbon list til halefinnen i håp om at den skal fjerne litt vibrasjoner fra den.

      Click image for larger version

Name:	IMG_7750.jpg
Views:	1
Size:	32.6 KB
ID:	595655

      Click image for larger version

Name:	IMG_7750-1.jpg
Views:	1
Size:	135.1 KB
ID:	595656

      Ved prøveflyging hadde jeg noe kraftig hale jokking. Det viste seg at det var en liten skade på ene haleblad griperen så byttet også denne med en Microheli sak jeg hadde liggende. Hadde forresten Microheli halepitch slider som hah hadde byttet tidligere etter at orginalen ble ødelagt i en kræsj.

      Nå funket halen fint, men det virker som haleakselen ikke sitter godt nok fast i lagrene slik at den kan flytte på seg under flight. Vet ikke helt åssen jeg skal feste denne på en grei måte?

      Click image for larger version

Name:	IMG_7751.JPG
Views:	1
Size:	131.9 KB
ID:	595658

      Click image for larger version

Name:	IMG_7752-1.jpg
Views:	1
Size:	182.6 KB
ID:	595657

      Nå er den klar for neste inne-session. Håper det byr seg muligheter i jula. Er spent på åssen dette funker nå.

      Ellers vurderer jeg alu hode. Er bare litt skeptisk på vekta, men cg skulle bli sentrert og fin med dette...

      Click image for larger version

Name:	IMG_7746.JPG
Views:	1
Size:	185.1 KB
ID:	595661
      Last edited by arhennie; 22-12-12, 19:12.
      arhennie

      MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
      http://hadelandmfk.no/
      www.henniehobby.no/arne

      Comment


      • Tror vekten på den der blir akkurat passe hvis du tar vekk headbutton'en
        Greverud Helikopter-, Whisky- og Kaffeforening

        Anything worth doing is worth overdoing!

        Comment


        • Hva har jeg gjort for helikopteret idag? Jo, jeg har montert en GPS! Ok, det er riktignok ikke et helikopter, men et quadrokopter:

          Click image for larger version

Name:	2012-12-31 11.26.52.jpg
Views:	1
Size:	105.7 KB
ID:	596072

          Med denne får jeg posisjonen til quaden opp på Jeti-radioen/JetiBoxen. Hvis den ramler ned et sted, trenger jeg bare å taste inn posisjonen på mobilen, og så blir jeg ledet rett til kræsjstedet. Jeg har i tillegg en buzzer som aktiveres fra radioen slik at jeg hører den når jeg er like ved.

          Det hører med til historien at jeg "deponerte" en quad med gopro og hele pakka i skogen for et par år siden. Jeg og andre har brukt MANGE timer på å lete etter den uten hell. Har ikke tenkt å la det skje igjen.
          Greverud Helikopter-, Whisky- og Kaffeforening

          Anything worth doing is worth overdoing!

          Comment


          • Stilig!
            er det slik at Jetiradioen "husker" siste beskjed fra GPSn slik at du har posisjonen sjøl om radiosignalet blir borte,
            feks ved en heftig kræsj? Om ikke så er det vel kanskje lurt å ta opp osd signalet på en opptaker på nedlast
            stasjonen, som enkelte FPVere gjør, da har man i alle fall opptak av siste posisjon.



            Comment


            • Originally posted by telecaster View Post
              Stilig!
              er det slik at Jetiradioen "husker" siste beskjed fra GPSn slik at du har posisjonen sjøl om radiosignalet blir borte,
              feks ved en heftig kræsj? Om ikke så er det vel kanskje lurt å ta opp osd signalet på en opptaker på nedlast
              stasjonen, som enkelte FPVere gjør, da har man i alle fall opptak av siste posisjon.
              Ja, de siste telemetriverdiene blir husket. Man kan enten se på loggen ved å koble til en PC, eller så kan man se den siste verdien direkte på radioskjermen.
              Greverud Helikopter-, Whisky- og Kaffeforening

              Anything worth doing is worth overdoing!

              Comment


              • Satt inn Ar7200bx i t-rexen, tror jaggu ikke jeg hadde satt opp 3gx riktig for dette var noe helt annet.
                Kan jo hovre nose inn nå
                Helikopter:
                T-rex 600E fbl pro, goblin 500, warp 360
                Radio
                Spektrum dx 18

                Comment


                • Originally posted by palsor View Post
                  Satt inn Ar7200bx i t-rexen, tror jaggu ikke jeg hadde satt opp 3gx riktig for dette var noe helt annet.
                  Kan jo hovre nose inn nå
                  tipper 3gxen var noe ræl, mere enn noe annet
                  du får ta med nyvinningen og tusle innom i helgen? vi flyr nok lørdag morgen

                  Comment


                  • Originally posted by andersand View Post
                    tipper 3gxen var noe ræl, mere enn noe annet
                    du får ta med nyvinningen og tusle innom i helgen? vi flyr nok lørdag morgen
                    Lørdag? Er ikke sikkert jeg har noe å fly med da, går som regel 10 turer mellom hver kræsj. I dag fløy jeg 8, så statistisk er det ikke sikkert det holder til Lørdag hvis jeg skal ha det litt gøy i lunchen i morgen Må få meg en backup heli.

                    Skal være forsiktig jeg så sees vi nok
                    Helikopter:
                    T-rex 600E fbl pro, goblin 500, warp 360
                    Radio
                    Spektrum dx 18

                    Comment


                    • Originally posted by palsor View Post
                      Lørdag? Er ikke sikkert jeg har noe å fly med da, går som regel 10 turer mellom hver kræsj. I dag fløy jeg 8, så statistisk er det ikke sikkert det holder til Lørdag hvis jeg skal ha det litt gøy i lunchen i morgen Må få meg en backup heli.

                      Skal være forsiktig jeg så sees vi nok
                      om erik(han som hovret sin 450 for første gang)tar med delelageret sitt, har vi nok til å bygge 4-5stk 450 pro på stedet (seriøst) så ingen unnskyldninger

                      ifølge signaturen din har du jo 2stk 450 pro? så er jo mesteparten likt der da på v1/v2

                      700 som backupheli kanskje? kan se om jeg napper med noen ekstra...

                      fikk 4stk msh brains i dag... så om jeg snart peller meg hjem fra jobb og møter, tar jeg med 630, 700 og 770 goblin i helgen

                      Comment


                      • Kremt.............håper dere skjønner at palsor antagelig flyr heli omtrent som han gjør med fly................

                        Comment


                        • Originally posted by anders e View Post
                          Kremt.............håper dere skjønner at palsor antagelig flyr heli omtrent som han gjør med fly................
                          tanken har slått meg

                          betyr dog ikke, at man ikke krasjer!

                          Comment


                          • He he..............nei for all del. Krasje gjør man av og til uansett nybegynner eller megaproff
                            Litt av sjarmen det

                            Comment


                            • Originally posted by anders e View Post
                              Kremt.............håper dere skjønner at palsor antagelig flyr heli omtrent som han gjør med fly................
                              Når kommer du med heli da Anders?
                              Kjenner du ikke at du får veldig lyst?
                              arhennie

                              MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
                              http://hadelandmfk.no/
                              www.henniehobby.no/arne

                              Comment


                              • Nei!!!!!!!!!!

                                Comment

                                Working...
                                X